Zelf zo moe!

hallo mama’s.
ik ben al een hele tijd zo moe heb echt het gevoel niet aan mezelf toe te komen ik hoor jullie denken welkom bij het moederschap.
hebben jullie tips om toch wat rust voor jezelf te krijgen in een gezin met een dwarse peuter en een babytje???

Tja, ik heb maar 1 baby van 5 maanden. Dus ik heb nog niet zo veel te stellen. Maar ik zweer bij de 3 r-en. Rust, Reinheid en Regelmaat. Vooral het laatste is belangrijk. Want dan weet jij en je kleine prallen waar ze aan toe zijn.
Dus elke dag een vast ritueel aanhouden. Hierdoor krijg je zelf meer Rust en heb je meer tijd voor jezelf of om te poetsen (Reinheid).
Het is even afzien voordat het ritme er in zit (bij mij duurde het 2 weken). Maar daarna werkt het als een trein.

Misschien heb je er iets aan…

Liefs,
Paula

Ja dat herkennen veel moeders, zo ook ik. Wat mij helpt is als het even kan ga ik ook even liggen als ons dochtertje een middagslaapje doet. En laat ik gewoon even de boel de boel. Een kindje is veel meer gebaat bij een uitgeruste moeder dan bij een huis dat blinkt.
Dat schoonmaken is ook belangrijk maar dat komt dan wel weer als je wat minder moe bent.

Groetjes van Miranda

Klopt, een schoon huis is wat voor te zeggen, maar het is beter om uitgerust te zijn…
Ik probeer in de ochtend te werken en s middags mijn rust te pakken…
Nu heb ik dan ook het gelukje, dat ik nog thuis ben…

Liefs Wendy

wat mij betreft krijg je weer een beetje rust als ze op school zitten hahahah duurt nog ff
ik had rust , maar moest er zo nodig nog een bij ,en ik zweer t je , die is het vermoeiendst pffff hihihihi maar wel vreselijk leuk
jou tijd komt wel weer , en ondertussen , laat eens iemand een middagje jou kindjes vertroetelen , dan kan jij je zelf verwennen!!! dat is al heerlijk

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

Ik denk dat iedere moeder het wel herkent. Ik probeer altijd 1x in de week en het liefst op zondag dat mijn man ff op de kleine let en dan ga ik op mijn gemak in bad, met een boek en een masker en scrub etc. En dan lekker een uurtje relaxen. Ik werk ook nog 4 dagen van 9 uur dus dan heb je dat af en toe ff nodig.
Maar als je denkt dat je moeheid extreem is, ga dan ff langs de huisarts om te kijken of je geen ijzertekort hebt, dat had ik na de bevalling en dan is het geen normale moeheid en krijg je staalpillen voorgeschreven. Hoe oud is de baby?

Groetjes,
Inge

mijn zoontje lars is nu net 5 maanden en ik heb inderdaa al onderzoek gehad waaruit blijkt dat mijn schildklier helemaal niet goed werkt dus zit momenteel ook aan de medicijnen met alle bijwerkingen vandien tja soms heb je van die momenten dat je denkt dat niks aan je voorbijgaat.
en rusten smiddags zit er vaak niet in als de een slaapt wordt net de ander wakker dus tja

Kun je je man niet een keer op laten passen en lekker in bad of een lange douche en dan een keer lekker om 20.00 uur onder de wol kruipen? Daar knap je misschien van op