Zelf vermaken/stimuleren?

Hoi meiden,

Ik hoop dat jullie even mee willen denken. Moppie is vandaag 1,5 jaar oud, hoera!

Nu kan zij zich heel goed zelf vermaken. Ze rommelt lekker in huis en in de tuin, we gaan vaak op pad, ze gaat dan lekker mee. Alleen als ze moe is wordt ze pieperig verder is ze lekker bezig. Af en toe even contact met mij maken, vooral als ik in de keuken bezig ben want dan wil ze lekker helpen. En als ze mij nodig heeft komt ze mij halen, aan mijn vinger word ik dan meegenomen

Nu vraag ik mij alleen af, moet ik haar niet meer stimuleren? Met puzzelen etc? Ik vind het heerlijk zo, vooral nu met mijn groeiende buik maar aan de andere kant zou ik het jammer vinden als ik moppie te kort zou doen. Wat vinden jullie? En als jullie vinden dat ik haar meer moet stimuleren waarmee dan? Tips?

groetjes,
Wendy

Je doet het perfect hoor Ik laat Sylvie ook zo veel mogelijk heerlijk alleen spelen. En moet je zien wat ze allemaal in haar eentje ontdekt!
Als ze aandacht wil komt ze inderdaad naar mij toe en dan doen we even wat samen Gaat prima zo en het stimuleren van taal bijvoorbeeld doe je door voor te lezen, maar dat vind Sylvie nog totaal niet interessant
En puzzelen kan je soms wel samen doen maar hoeft echt niet de hele dag door Alleen als ze je meeneemt mama kom helpen met de puzzel? Het ene kind heeft er ook meer interesse voor dan het ander he

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Lekker zo doorgaan zou ik zeggen!
Wat heerlijk dat ze zichzelf zo vermaakt! Ik heb hier dan een kind wat wel van puzzelen houd, maar zo niet, dan hebben ze dat ook snel genoeg op school/peuters hoor!
Mijn dochter hield ook totaal niet van zingen, sinds ze naar de peuters gaat, zingt ze de hele dag! Hoef ik niet te stimuleren, komt vanzelf!
Lekker om laten rommelen dus

bedankt voor jullie reacties! Weet je wat het is? Soms lees ik dat je kindjes moet stimuleren dat het nu sponzen zijn die heel veel kunnen leren en dan lig ik lui te wezen op de bank of ben ik druk met het huishouden. Dus dat is een beetje mijn vrees dat ik haar te kort doe…
groetjes,
Wendy

Ik betrap me er soms ook wel op dat ik zo een dag weinig met ze bezig ben. Maar ons kleine ventje geeft wel een flinke gil bij gebrek aan aandacht, en onze peuter weet me ook wel te vinden hoor!
Je kunt ze ook niet in alles stimuleren, kijk gewoon hoe je kindje is, en wat ze nodig heeft!