Hallo allemaal!
Daar ben ik weer met een vraag!
Was vandaag op een verjaardag van een buurjongetje, hij werd 1 jaar. Dit jochie is onwijs druk, kan echt geen 10 tellen stil zitten en wil de hele tijd maar aandacht van iedereen. hij is ook net gaan lopen, dus is er helemaal geen houden meer aan.
Hij was samen met Luka in de zandbak aan het spelen toen hij er na 5 minuten al genoeg van had en aan de wandel ging.
Luka heeft echt een uur lekker zelf zitten spelen, natuurlijk zat ik er naast maar eigenlijk keek hij niet naar mij om. Alle mensen op de verjaardag kwamen naar mij toe om te vertellen wat lekker rustig hij was en hoe zoet hij zelf kon spelen. Hoe ik hem dat geleerd had…
Ik moet zeggen, ik was een beetje verbaasd. Is het echt zo raar dat Luka zich zelf een half uur, desnoods een uur ( maar dat vind ik te lang, dan heb ik aandacht nodig!) zelf kan spelen? Deze mensen deden echt alsof het een wonder was!
Ik heb Luka al vanaf zijn geboorte regelmatig zelf een kwartiertje in de box laten ‘spelen’ , in het begin natuurlijk gewoon liggen met de muziekmobiel aan. Tja, ik moest toch ook af en toe het huis doen, of even bellen of gewoon mijn mail even checken! Is soms best lastig met een baby op schoot… Ik vind het dus niet zo bijzonder.
Ik zet hem ook echt niet continu in de box, maar ook gewoon lekker op de grond, dan tijgert meneer de hele kamer door. Vind ie super! ook dan stoor ik hem bijna als ik hem oppak…
Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie iets bijzonders gedaan om je kind te leren zelf te spelen? Of is het gewoon vanzelf gegaan?
Groetjes,Marloes