Zelf spelen

Hallo allemaal!

Daar ben ik weer met een vraag!

Was vandaag op een verjaardag van een buurjongetje, hij werd 1 jaar. Dit jochie is onwijs druk, kan echt geen 10 tellen stil zitten en wil de hele tijd maar aandacht van iedereen. hij is ook net gaan lopen, dus is er helemaal geen houden meer aan.
Hij was samen met Luka in de zandbak aan het spelen toen hij er na 5 minuten al genoeg van had en aan de wandel ging.
Luka heeft echt een uur lekker zelf zitten spelen, natuurlijk zat ik er naast maar eigenlijk keek hij niet naar mij om. Alle mensen op de verjaardag kwamen naar mij toe om te vertellen wat lekker rustig hij was en hoe zoet hij zelf kon spelen. Hoe ik hem dat geleerd had…

Ik moet zeggen, ik was een beetje verbaasd. Is het echt zo raar dat Luka zich zelf een half uur, desnoods een uur ( maar dat vind ik te lang, dan heb ik aandacht nodig!) zelf kan spelen? Deze mensen deden echt alsof het een wonder was!

Ik heb Luka al vanaf zijn geboorte regelmatig zelf een kwartiertje in de box laten ‘spelen’ , in het begin natuurlijk gewoon liggen met de muziekmobiel aan. Tja, ik moest toch ook af en toe het huis doen, of even bellen of gewoon mijn mail even checken! Is soms best lastig met een baby op schoot… Ik vind het dus niet zo bijzonder.
Ik zet hem ook echt niet continu in de box, maar ook gewoon lekker op de grond, dan tijgert meneer de hele kamer door. Vind ie super! ook dan stoor ik hem bijna als ik hem oppak…

Hoe is dat bij jullie? Hebben jullie iets bijzonders gedaan om je kind te leren zelf te spelen? Of is het gewoon vanzelf gegaan?

Groetjes,Marloes

hier ook altijd verbaasde gezichten als Meric zichzelf kan vermaken. mijn schoonouders willen hem het liefst de hele dag op de schoot knuffelen die snappen niet dat hij al kan kruipen en het liefst op onderzoek uit gaat op de vloer hahaha…dus ja ik begrijp je punt. hier idd ook gewoon zelf laten spelen moest ook altijd van alles doen, dan koken dan even stofzuigen wel altijd waar hij bij was maar heb hem eigenlijk nooit zelf bezig gehouden want daar wennen ze op den duur aan. de kindje van mijn buurmeisje van 3 jaar oud wil nog steeds de hele dag bezig gehouden worden. het kost haar een hoop energie gaf ze laatst aan. ze gaf toen eerlijk toe dat ze bij elk gepiep of gejengel naar hem toe liep. dat had ik anders kunnen aanpakken zegt ze nu. wat deed jij dan? ook altijd naar hem toe lopen ook al huilde hij niet eens? dat is wel belangrijk. de mijne is ook niet echt een boxkindje maar vind het ook niet erg als hij op een kleedje ligt te spelen en te rammelen of mij de hele dag achterna kruipt. zolang hij zich kan vermaken vind ik het prima. wat een rustig kind krijg je daarvan he! zo is dat met alle kinderen die zichzelf hebben leren vermaken dus het is niet raar.

Lilypie First Birthday tickers

Dat is indd lang ja hahaha, maar geniet ervan
Als een kind van een jaar zich 10 minuten met hetzelfde bezig kan houden is dat al heel wat. Moet zeggen hoe ouder Dylano werd richting het jaar hoe moeilijker hij dat kon omdat hij langs de tafel en zo liep en dus steeds andere dingen zag. In de box kon hij zich ook altijd goed vermaken toen hij nog niet kon staan.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Seth is altijd al onrustig geweest wat dat betreft!
Werd altijd boos om dingen die hij nog niet kon, en wel wilde. daarom had hij ook moeite met zichzelf vermaken. Maar dat is hier beter geworden toen hij kon lopen en echt zelf wat kan doen (duplo, blokken ed), hij speelt nu nog wel geen uur, maar 20 minuten vind ik al heel netjes!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

ik was vandaag toevallig ook op een verjaardag van iemand die 1 werd en ook ik kreeg reacties van wat doet ie het al goed en wat is tie zoet. dat jongetje is in die 3 uur dat ik daar was 2x naar bed geweest en heeft nog geen 10 min alleen gezeten terwijl damian niet naar bed is geweest en ruim 3 kwartier alleen op het kleed heeft gespeeld. ik vind dit ook niet meer dan normaal want bij ons gaat het altijd zo en tuurlijk blijf ik ind e buurt en hij kijkt ook wel eens naar me van ben je er nog maar dan is het goed en gaat hij weer fijn verder

[img]http://lb1f.lilypie.com/7nknp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Zoiets kun je naar mijn mening niet aanleren. Wij hebben het Tim althans nooit geleerd, maar hij vermaakt zich prima zelf. We hoeven hem nooit zelf te vermaken, hij gaat zijn gang wel.

Groetjes,
Sandra

Minke had dagen dat ze de hele dag jengelde als ik me ook maar even omdraaide en ze had dagen dat ze heerlijk zelf kon spelen. Neeltje kan zichzelf vanaf het begin prima vermaken op een boxkleed met wat speelgoed, en zeurt bijna nooit om aandacht, dus het kan erg verschillen per kindje is mijn ervaring. Ik denk overigens wel dat je een kindje als ze wat ouder worden kan leren om zelf te spelen, maar dan moet je wel al met ze kunnen praten. Soms zeg ik nu tegen Minke dat mama even bezig is maar dat we daarna samen gaan spelen en dat gaat steeds beter!