Mijn dochtertje is nu 5 maanden en is echt een heerlijk rustig meisje! We hebben haar tot nu toe altijd overdag beneden in de wieg laten slapen en namen haar dan als we zelf naar bed gingen mee naar boven en legden haar al slapen in haar ledikantje en dan sliep ze gewoon door.
Sinds deze week begonnen met haar overdag ook in haar bedje leggen boven, omdat ze dan wat meer rust krijgt, er loopt namelijk ook een peutertje rond die haar beneden nogal eens wakker houdt of maakt.
Maar dit lukt dus niet echt goed, zolang je erbij blijft zitten en ze een vinger of hand vast mag houden vindt ze het prima en valt ze ook in slaap, maar zodra ik haar wakker in haar bed leg en wegga is het drama. Huilen, huilen, huilen, ze heeft net een uur gehuild voordat ze in slaap viel. Ik ga dan om de 5 a 10 minuutjes even kijken en geef haar een kus en aai over haar bol, dan is ze ook meteen stil en grijpt naar mijn hand om hem vast te pakken, maar zodra ik de deur weer uitga begint ze weer opnieuw.
Is dit een kwestie van volhouden of zijn er nog andere tips??
Overdag vind ik het niet zo’n probleem om haar even te laten huilen, maar s’avonds als mijn andere dochter ook in bed ligt is het niet echt een optie want dan houdt ze haar zus ook wakker.
Een ander dingetje wat ik met mijn eerste dochter nooit heb gehad is dat ze errug vroeg wakker wordt. Mijn eerste dochter is een echte slaapkop en slaapt al vanaf dat ze doorslaapt tot half acht/acht uur door, heerlijk!! Maar haar zusje dus niet. Ze wordt meestal rond zes uur wakker en dat vind ik toch echt iets te vroeg
Vanochtend was het zelfs 5 uur!! Ik probeer het dan nog zolang mogelijk te rekken voordat we eten geven, maar ze ligt dan vaak zo te zwaaien met haar armen en begint dan al snel te pruttelen dat we toch maar de fles halen. Daarna is het goed en valt ze vaak ook meteen weer in slaap. Ze krijgt nu 4 flessen van 180/7, ben vandaag begonnen met 210/7, misschien dat dat gaat helpen, en ze krijgt rond half zes groentehap, maar dat is nog niet heel veel.
Iemand nog tips om haar langer te laten slapen. S’avonds haar laatste fles later geven maakt geen verschil en doe er tegenwoordig ook rijstebloem bij maar dat helpt ook niet.
Alvast bedankt!