Zelf schoenen kopen


#1

onze oudste zoon verlsijt nogal wat schoenen met 1 paar doet hij nog geen twee maanden , en het zijn geen goedkope schoenen van de scapino , nee meneer loopt alleen op nikes of puma schoenen.
gister was het weer zover helemaal kapot getrapt.
dus papa zei neem je pinpas maar mee je koopt ze zelf nu maar miss dat je er dan wel beter voor zorgt.

dus dat heeft hij gedaan en hij had nog mazzel ook ze schoenen die hij wou waren flink in de aanbieding en heeft twee paar schoenen voor ruim 50 euro op de kop weten te tikken.

maar nu zit ik te twijfelen of we hem niet te hard hebben aangepakt om zijn eige spaargeld te laten gebruiken voor nieuwe schoenen. en of ik het geld niet terug op zijn rekening moet storten

before you judge me, try hard to love me


#2

Oh goede les, ja ik kan je man geen ongelijk geven. soms moet het pijn doen om te leren, maar eh misschien kun je het er wel met je man over hebben dat jullie het zeg maar appart houden zonder dat hij het weet. Zo voelt hij wel de pijn, naar maar is er geen leed geleden zeg maar.

Enne wel clever om 2 paar te scoren voor 50 euro. Misschien moet je hem vaker alleen sturen

Groetjes,

Michèle


#3

Heel goed van je man! En nee helemaal niet te streng, zo leert hij de waarde van dingen. En hoe hard je moet werken om dingen zoals dure schoenen te kopen. Ik ben helemaal voor z’n opvoeding. Ik heb het namelijk ook gehad. Ik kreeg heel veel verantwoordelijkheid toegeschoven om een hele jonge leeftijd. Elke gulden die ik verdiende machten mijn ouders, dan leer je zelf snel de waarde van geld en daar kan je naar mijn mening niet vroeg genoeg mee beginnen. In NL is er een stoort mentiteit van; kids moeten niet weten hoeveel papa en mama verdienen etc. Waarom niet? En waarom ze niet laten weten hoeveel vaste lasten je hebt en waar je van moet leven. Kijk je moet ze niet met een schuldgevoel opzadelen, maar zo leer je ze wel met geld omgaan, en dat vind ik HEEL belangrijk! Hier dus zodra ze een beetje fatsoenlijk kan rekenen en taakjes kan doen, gaat ze hier mee “geld” verdienen!


#4

het lijkt wel te werken na schooltijd doet hij ongevraagd zijn schoenen uit en trekt oude schoenen aan om buiten te gaan spelen .
wij moesten elke dag vragen of die dat wilde doen nu doet hij het uit zich zelf hahah

mamamalawie o ja de oudste weet wel wat de vaste lasten zijn , hij weet wat het huis kost pm zijn nieuwe broeken nieuwe bril etc etc .

hij heeft daar uit zich zelf veel intresse voor en hij heeft ook een periode gehad dat hij geen nieuwe kleren wilde hebben omdat hij het te duur vond hahaha maar na duidelijk gemaakt te hebben dat hij zich daar geen zorgen om hoeft te maken kan ik weer rustig shoppen hihi

ze krijgen elke maand rond de 25 euro zakgeld soms meer soms minder en dan als de kinderbijslag komt gooi ik het uitgegeven geld trug op zijn rekening maar ga hem daar niet van op de hoogte brengen haha anders moeten deze schoenen waarschijnlijk ook snel de vuilnisbak in

before you judge me, try hard to love me


#5

Wauw wat goed dat hij dat allemaal weet! Zo wordt hij er inderdaad wel bewuster van!
Moet eerlijk bekennen dat ik geen idee heb wat wij aan vaste lasten betalen

Ik krijg mijn loon contant en daar doe ik boodschappen van, de rest gaat vanzelf hahahahahh


#6

@mamavan3jongens;
ik vind de aanpak ook erg slim.
en wat michele zegt ben ik het mee eens ik zou het apart op de spaarrekening zetten waar hij niet bij kan b.v.
maar mag ik vragen hoe oud jullie oudste is?


#7

mamavanrico de oudste is 10

before you judge me, try hard to love me


#8

Zo dat is idd een slimme aanpak zeg
Die hou ik er in,
mijn oudste zoon is ook 10 en die trapt ook snel zijn nike’s en puma’s af.

Die aanpak zal ik ook eens toepassen.

groetjes Bianca

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007