Zelf pijniging

Hallo papa’s en mama’s,

Zal ons even een beetje voorstellen
Wij zijn 2 trotsen ouders Michael en Natajsa van onze zoon Dylan (24 sept 2008)
Echter hij heeft een tik (weet niet of je het zo mag noemen maar weet ff geen andere omschrijving)
Hij pijnigt zichtzelf als hij driftig is
Hij knakt zijn benen en buigt zijn vingers naar achteren
Hij heeft fysio aangezien de bevalling een hel was en hij in de kreukels lag
Nu is hij aangesterkt maar is nog steeds hypermobiel in zijn benen
Zijn onderbenen kunnen zijdelings tot ongeveer 25 graden gebogen worden zonder enige moeite door ruimte op het bindweefsel
Echter als meneer boos is dan haakt hij zijn voeten en drukt zijn onderbeen uit de kom
Fysio en CB weten niet meer wat hiertegen te doen
Ook het ziekenhuis waar hij onder controle staat weet hier geen oplossing voor
Echter hij is zo driftig en is er zo om het maar ff handig te noemen in geworden dat sinds kort haken ook niet meer nodig is en hij het zo ineens kan doen

Wij raken radeloos aangezien wij bang worden dat hij misch wel minder valide kan worden door scheuren van kniebanden en meniscus

Iemand nog tips want een brace willen ze (nog) niet aan denken
Aangezien hij te snel groeit

Hij is nu 13 mnd en 83cm en 13kg schoon aan de haak dus is geen klein mannetje

Om een indruk te geven wat zijn kracht is bij 8 mnd oud brak hij een houten spijl van zijn box

Gewijzigd door - Dylan2008 op 11 Nov 2009 10:59:52

Geen tips,
Maar misschien kun je achterhalen waar zijn drift vandaan komt. Want als je dat kunt ontwijken dan is het probleem ook opgelost lijkt me. Misschien wel te simpel gedacht
Maar in ieder geval heel veel sterkte ermee.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Mja wij zien ook niet waar die drift vandaan komt
Ja sommige situaties wel
Zoals als wij de toetendoekenpak afpakken omdat hij alle doekjes er uit trekt
Of als hij Senna (onze Jack-Russell pup van 4 mnd) een knuf wil geven
Dat willen we gewoon niet aangezien Senna ook niet weet hoe er mee om te gaan en dan gaat snauwen
Verder komen zijn driftbuien gewoon spontaan zit hij bijv op schoot en ineens bam huilen en driftig en ook zo weer over
Nadeel is gewoon dat hij zo beresterk is dat wij hem niet altijd meteen kunnen corrigeren omdat wij bang zijn hem meer pijn te doen met corrigeren dan met zijn driftbui
De fysio vermoed dat zijn bindweefsel niet snel genoeg meegroeit (nog) en dat dat snel over zal gaan

We hopen dat dat zo is aangezien we het zo zielig vinden dat hij zich pijn doet

Is indd sneu, hoop dat het snel overgaat.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ik weet niet of je het ermee kan vergelijken en of het je gerust steld. Maar bij mijn vriend lag als kind zijn arm altijd uit de kom. Op het laatst voelde hij het amper en kon hij hem ook zelf terug zetten. Op een gegeven moment was het over en hij heeft nooit problemen met zijn schouder of iets gehad. Overigens is hij ook berensterk.

Enne zo te horen heb je wel een temperamentvol mannetje.

Groetjes,

Michèle

Nou om jullie een idee te geven waarom hij zo mobiel is
Lee shet volgende dan maar
http://www.ikkeben.nl/showDetail.asp?TypeId=3&NewsId=3943
Het wacht nog op goedkeuring

Echter dat hij temperamentvol is daar zijn wij achter ja hahahahaha

Maar ook heel sociaal hij wil bij iedereen op schoot en vind alles leuk
Hij kletst al aardig zoals papa mama oma opa hebbe die baby (zijn naam als zijnde Dion maar toch hij probeert het) eten happe Enna (hond Senna bedoeld ie dan) kijke en nog wel wat meer
Hij zegt ook bijv ejedah dan bedoelt ie “ben je dan?”
:smiley:

Groetjes,
Mike

Hoi,

Zou hij geen ADHD kunnen hebben of (hij si klein maar het kan) dwangneurose waarbij hij het munt op zijn benen?
Of ben ik nou helemaal van het padje af?

Jeetje, wel een erg vervelend gebeuren…
En om hem overal zijn zin mee tegeven zodat hij zichzelf minder pijnigt en minder driftig wordt is ook niet echt goed.

Moeilijk probleem.
suc6

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Daar dachten wij ook al aan of ADD maar dat schijnt niet het geval te zijn

aan gezien je kind op dezelfde dag als Rico is geboren haha, lijken ze nogal op elkaar.
Rico doet dat ook wel is. ik snap ook niet waarom en ik schrik er soms ook wel van.
hij trekt dan aan zn eigen haartjes ofzo.
of trekt heel hard aan zn eigen vingers. duwt ze ook naar achteren en loopt dan rood aan door het IEEEEEEE geluid. hij doet dit alleen in een sprong trouwens
ik heb ook geen tip ik laat m maar doen… gaat wel weer over denk ik dan, en meestal na zn sprong is dat ook over, het enigste wat ie dan nog doet is smijten met alles.
dat blijft ie echt doen

Das een kwestie van heel consquent nee en afleren Inge. Morgan heeft misschien 1 week gegooid en nu is het heel heel af en toe als ze echt nukken heeft.

Groetjes,

Michèle

Het is net wat gezecht word
Als hij zo boos is dan het enige wat hem uit zijn drift haalt is hard EYYY roepen
Maar ik wil niet schreeuwen aangezien ze ook daar weer aan wennen en ik het helemaal niet leuk vind
Verder is het een super jochie en altijd lachen
Echter als je de bevalling leest zijn pijngrens is dus bizar hoog
Hij kan ook vol tegen alles aan kruipen en slaan en gewoon lachen terwijl ik in tranen gezeten zou hebben
Zijn kracht is zo immens dat ik (en ben echt niet de minst sterke) hem er niet uit krijg

Groet
Mike

Dat van die hoge pijngrens ken ik van Morgan. Die is na een bevalling van 4 dagen als nog met een spoedkeizersnee geboren en bleek kiss te hebben daarna. Het is dan ik het idee had dat er iets niet klopte bij haar omdat ze zo spastisch deed en veel spuugde, maar de cb-artsen zagen niks mis met haar.

Enne ik moet zeggen ik verhef ook wel eens even mijn stem hoor omdat ze echt als een echt meisje kan gaan schreeuwen en krijsen als ze der zin wil.

Groetjes,

Michèle

@Michele: ja maar hij vind gooien gewoon leuk
hahaha. het is voor hem een spelletje weet je wel, want wij pakken het dan op enzo.
nu doe ik dat niet meer, en blijf wel nee zeggen…
maar nu begint dan het afleren. pff hoe leer je iets af als nee zeggen niet werkt…

Gewijzigd door - MamavanRico op 12 Nov 2009 15:16:15

Hey mensen,

Zijn gisteren naar het ziekenhuis geweest en bij de kinderarts geweest voor controle

Ze hebben hem meteen opgemeten en gewogen.

Hij is nu (gisteren) 88,8cm en 13,385Kg hij zit dus op de groeilijn van 19maanden met zijn 14 maanden oud hahaha (oeps ) )
Ze zijn echter wel bang wat betreft het Knakken met zijn benen en vingers
Ze gaan hem ook beter in de gaten houden omdat ze denken dat hij misch een bindweefsel probleem zou kunnen hebben
Ze vermoeden dat hij te snel groeit tegenover zijn bindweefsel
Mocht dit zo zijn is dit makkelijk te verhelpen met medicatie
Ze heeft direct meerdere artsen van meerdere ziekenhuizen gebelt of er meerdere gevallen bekend zijn en wat hiervan de gevolgen zijn op lange termijn
Ik horen wij snel meer informatie van

Verder vinden ze hem erg gezellig en een heel frolijk kind
Zijn driftbuien kunnen we weinig aan doen dan alleen maar rustig proberen te blijven en hem te kalmeren

Groetjes
Michael, Natasja en Dylan