Zelf op wc klimmen

Hallo,

Lieke gaat nu regelmatig naar de wc. Dit wil ze eigenlijk helemaal zelf doen.
Alleen lukt het haar nog niet echt om zelf op de wc te klimmen. De laatste keer dat ze het probeerde belande ze met haar billen in de toiletpot.
We hebben trouwens wel een opstapje, maar in combinatie met de brilverkleiner is ze eigenlijk nog net iets te klein. Ze komt zeg maar net niet over de hobbel heen.

Heeft iemand een gouden tip?

Groetjes, Kirsten

Wij hebben hier gewoon een peuterstoeltje naast de wc staan. Net iets hoger als een krukje.
Nu wordt hier trouwens geen verhoger meer gebruikt… madam wil net als mama en alles zelf doen.
Maar we hebben wel een extra hoge wc, maar met stoeltje gaat dat dus prima.
(nu heb ik ook wel een echte klauterkabouter hoor… want die zit altijd overal bovenop, dus dat scheelt misschien ook nog )

En eigenlijk vind ik het wel makkelijk dat ze het nu zonder doet, want dan is het op vreemde wc’s tenminste ook geen probleem

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

quote:

En eigenlijk vind ik het wel makkelijk dat ze het nu zonder doet, want dan is het op vreemde wc’s tenminste ook geen probleem

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.

Ik ben echt vies van toiletten… Jurian pakt al snel met zijn handje aan de rand van de bril vast. Thuis poets ik hem elke dag minimaal 2x (erg hé) … maar verder mag hij bij vreemde (hoe bekend ze soms ook zijn) niet zelf naar toilet. Alleen al omdat hij het liefst hele wc rollen afrolt Wil hem ook helpen omdat het vreemd is en vooral bij toiletten in restaurants etc mag hij niet aan de bril komen … oh zooooo vies!

Tja, maar met een jongetje is dat makkelijk die kan je dan nog wel staand laten plassen.
Maar met meisjes lukt dat echt niet hoor.

Op vreemde/vieze wc’s haal ik wel altijd eerst even een nat wc papiertje (en daarna een droge ) over de bril. En ik help haar idd altijd even, maar das meer omdat er bij de meeste wc’s geen opstapjes of stoeltjes staan.
Maar kan maar moeilijk tegen haar zeggen dat ze niet mag plassen tot we thuis zijn…