Zelf koken

Volgens mij kan dat wel hoor. Ik neem aan dat je het goed spoelt?? Enne Rookworst ja weet ik eigenlijk niet want die dingen kunnen knap zout zijn.

Groetjes,

Michèle

magicalkingdoms.com Ticker
Free Disney Tickers

Nou die rookworst vinden wij zo lekker omdat die juist niet zo zout smaakt als bijvoorbeeld die hema worsten of van unox… Misaschien geef ik hem een paar hele kleine stukjes…
De andijvie spoel ik zeker, maar hij is ook voorgesneden, uit zo’n zak. Ik zat me net te bedenken dat ik het natuurlijk ook de laatste paar minuutjes op de aardappeltjes van Joey kan leggen, dan is het meteen een wat smeuiger prakje wat hij krijgt. Dan kook ik het niet helemaal smaakloos en overgaar, maar is het net even wat zachter allemaal. Ik ga zijn aardappeltje toch appart koken, want ik wil wel zout in mijn stamppotje Mmmm wat lijkt dat al weer lang geleden na zo’n warme lange zomer! haha

Lilypie

Lilypie

Stampot heerlijk maar niet met andijvie bahhhhhh hahahaha.
Hoe is het gegaan met de rookworst?

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

We hebben allemaal genoten van het eten vanavond Dat was lang geleden zeg, maar nu heb ik de smaak weer te pakken, en zullen de hutspot en zuurkool en boerenkool ook snel volgen, haha!
Joey vond het ook heel lekker. Ik heb zijn aardappels appart gekookt, en de laatste paar minuten de andijvie er op gelegd, daarna geprakt en een scheurtje melk er bij. Twee plakjes rookworst zonder vel in kleine stukjes er doorheen, en klaar, een groot succes!

Lilypie

Lilypie

Wij eten zondag boernkool, maar dat mag dylano nog niet dus die krijgt potje

Liefs Michelle

mmmm lekker! Ga ik deze week ook zeker nog maken, maar ehhh waarom mag Dylano dat niet? Iets persoonlijks? Of mag Joey het ook niet?

Lilypie

Lilypie

pas na een jaar he is koolsoort, zit me wel af te vragen waarom eigenlijk, hij is bijna 11 maanden dus zit eigenlijk te twijfelen

Liefs Michelle

hmmm dat wist ik helemaal niet… En bloemKOOL dan? Dat zit ook in potjes, of is dat weer anders?
Ik vind het soms maar raar hoor. Als je nou nooit op Ikkeben komt, hoe weet je dan wat kinderen wel en niet mogen hebben? Niemand heeft mij dat ooit verteld, ook het CB niet… Die hebben het wel over melk en zout en honing, maar ik kom hier zo vaak dingen tegen die niet zouden mogen, maar waarvan ik dat helemaal nioet wist. Als ik dat dan toch gegeven zou hebben, wat gebeurd er dan met het kind?

Lilypie

Lilypie

Staat ook in het boekje van het cb Anouk en ja bloemkool is anders hahaha, maar ik denk als hij nog nergens op gereageert heeft dat het geen kwaad kan. Ik zit nog steeds in dubio en heb nog maar een paar uur want was eigenlijk morgen, maar wordt vandaag want mijn dochter eet morgens misschien thuis en boerenkool is echt het enige wat ze absoluut niet lust

Liefs Michelle

Hmm ik zal dat boekje van het cb er eens bij pakken vanavond, want ik kan me niet herinneren dat ik dat gelezen heb, terwijl ik wel het hele boekje gelezen heb…
Ik neem aan dat je inmiddels gegeten hebt, heb je Dylano nou boerenkool gegeven? Ik denk dat die ene maand ook geen kwaad kan hoor, zeker als hij nergens op reageerd.

Lilypie

Lilypie

Nee ik heb het hem niet gegeven, Ik heb zelf barstende koppijn van het maandelijks probleem en zag het dus niet zitten als hij er last van zou krijgen

Staat bij het onderdeel wat ze vanaf 4 2 6 maanden mogen hebben. De volgende keer eet hi jwle gewoon mee hoor
Wat je zegt die ene maand zal het hem ook niet doen

Liefs Michelle

Je hebt gelijk, ik heb het gelezen net. Maar er staat steeds LIEVER niet, of met mate… Dus wanneer je kindje al rond de 11 maanden is en verder nooit allergische reacties heeft gehad, kan ik me niet voorstellen dat het op een maandje aankomt nee. Ik laat Joey zo langzamerhand ook van alles proeven en als hij iets lekker vind krijgt hij het van mij wel. Ben natuurlijk wel voorzichtig met suiker en zout enzo, maar ik begin wat makkelijker te worden, haha

Lilypie

Lilypie

Ik ook hoor vindt het verder wel okee allemaal hahaha. Dylano heeft ook geen opvolgmelk meer maar gewoon halfvolle

Alleen friet enzo doe ik nog maar een maandje niet alhoewel ik niet geloof dat oo kdat nog kwaad kan

Liefs Michelle

Er zijn idd dingen die ze pas met 1 jaar mogen hebben. Zoals de meeste koolsoorten, met uitzondering van broccoli en bloemkool. De darmen zijn nog niet voldoende volgroeid voor het eerste levensjaar, waardoor ze er krampjes van kunnen krijgen. Ik heb altijd vers gekookt voor Tim en toen ik met 11 maanden op het bureau kwam gaven ze aan dat ik hem zolangzamerhand wel alles kon gaan geven. Toen zijn we dus begonnen met rode kool etc en dat ging goed. Je kan dus best beginnen met koolsoorten Michelle. Dat ene maandje maakt niks uit, je moet gewoon goed in de gaten houden hoe hij erop reageert. Maar als hij er niet op reageert is het geen probleem.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Ga het indd zo langzaamaan invoeren dat hij alles krijgt. Gister heeft hij 1 jawel 1 frietje op Wij moesten vroeg eten om rené moest werken en dat was voor dylano nog te vroeg, maar die scharrelde rond bij tafel en probeerde mijn bord te stelen . Dus heb ik hem een frietje gegeven en hij at het met smaak op.
Vandaag heeft hij eigengemaakte nasi op met een klein beetje pindasaus en ook dat ging goed alleen had ik voor hem er wel meer witte rijst door gedaan.
En heeft hij een klein beetje gespuugd maar dat kwam meer omdat hij zich verslikte in zijn drinken volgens mij (was ook echt maar klein beetje) dus weer een potje uitgespaard

Liefs Michelle

Wat goed van Dylano dat hij lekker met de pot meegegeten heeft.

Zo zie je maar, het is niet moeilijk

Groetjes,
Sandra

Het zijn steeds minder potjes goh we worden nog rijk daarvan hahahaha

Liefs Michelle

Haha het zal idd wel schelen dat hij lekker met de pot mee kan eten.

En je dochter ook nog eens het huis uit, haha je zal echt geld gaan overhouden

Groetjes,
Sandra

Jij hebt hem door Sandra

Liefs Michelle

Groejtes,
Sandra