Zelf kerststol etc maken!

Dames, maken jullie wel eens zelf een kerststol, pepernoten etc? Nou ben er vorig jaar dus niet aan begonnen ivm de leeftijd maar nu moet het dus echt, en ik zie jullie denken; hallo het is Augustus, wij zijn nog niet bezig met sint en kerst, maar ik moet natuurlijk al die basisproducten vinden, doen jullie dit wel eens zelf? Iemand hier die zelf speculaas maakt etc?

Als ik pepernoten maak dan gebruik ik altijd kant-en-klare-pepernotenmix van Koopmans of speculaasmix kan ook gebruikt worden voor pepernoten. Maar daar heb jij niks aan daar natuurlijk.

Maar je kunt het ook zelf maken door gewoon koekjesdeeg te maken en daar koekkruiden/speculaaskruiden aan toe te voegen volgens mij. Geen idee of er weleens familie uit Nederland naar je toe komt of dat er pakketjes opgestuurd worden, anders zou je al heel erg geholpen zijn met koekkruiden. Verstegen heeft Kruidenmix voor Koek- en speculaas.

En anders in elk geval aan kaneel zien te komen. Dat is een belangrijk basisprodukt van koekkruiden.

Ik zal eens kijken wat er in de koekkruiden zit die ik hier heb staan. Ogenblikje…

Kaneel, koriander, nootmuskaat, kruidnagel, gember, kardemom, sinaasappelschillen. Maar ja, geen idee van de exacte verhoudingen, dus geen idee hoe je uiteindelijk de smaak van koekkruiden kunt samenstellen.

Groetekes, Sje

We hebben al die kruiden hier wel (veel indiers hier) misschien even kijken of ik het ergens op internet kan vinden! Ga gewoon eens knutselen met die verhoudingen! Want ja bij de sint horen pepenoten en speculaas en taai-taai en schuimbeesjes, en chocolade sints etc! Zal de komende maanden eens mijn best gaan doen dan!

ik heb hier in mijn schriftje het recept voor:

Pepernoten
Speculaas
Kruidkoek Gewoon en met rumvruchten
Gevulde speculaas
kerstkoekjes
Taai taai
Galette des Rois (drie koningen taart uit frankrijk)
English Christmas Pudding

als je ze wilt scan ik ze even in en mail ik ze naar je toe. Moet je alleen mij even mailen anders lukt het denk ik niet om ze toe te voegen

Groetjes,

Michèle

Michèle wil jij ze mij ook mailen please

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

Mag ik ze ook Michèle??

Groetjes Natasja

Ik scan ze morgen op mijn werk even in dan kan ik alles in een keer doen en wie ze hebben wil moet mij maar even mailen met als kop recepten dan stuur ik ze morgenavond even door.

Groetjes,

Michèle

Heb je gemaild

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Stuur ik hem als ik weer thuis ben naar je toe.

Groetjes,

Michèle

Euhm is het niet makkelijk om iemand te vragen de mix op te sturen tegen die tijd of zo? Geef mijn bek ook maar een douw…

@Coramora eh je mailbox zit vol, ik kan de recepten niet naar je toesturen.

Groetjes,

Michèle

Haha, ik dacht het ook hoor!
Kan iemand niet gewoon alles opsturen naar je?? Het is hier over een maandje allemaal te koop, dus moet er zijn bij jullie, voor die tijd

Liefs, Anne

Ja zou kunnen vragen of ze het op willen sturen, maar dat kun je ook niet elk jaar doen, dus als ik het zelf zou kunnen maken doe ik het liever zelf, als het echt niet lukt vraag ik er om! Vraag over het algemeen liever om dingen die ik echt niet kan krijgen/maken!