Zelf fruit maken

nou ons zoontje vind er niks aan fruit… vieze gezichten… als ik in 3 dagen een half (4+) potje leeg krijg is het veel… nog nooit gelukt!

iemand tips wat ik het beste kan geven? zelf maken? wat dan evt? hij had altijd veel last van krampjes … maar weet niet of dat nog zo is… !? hij is nu bijna 5 maanden natuurlijk…

en ik weet dat het niet verplicht is om al met fruit te beginnen maar het cb raadde het mij aan omdat hij groot en stevig is hier eerder mee te beginnen!

als je zelf fruit maak welke kan je dan het beste nemen?
is deze ook zo zacht etc dat hij zich hier niet in verslikt?
hoelang kan je dit evt bewaren?

bedankt voor het meedenken!

Als hij het niks vindt, dan een paar weken stoppen met fruit en dan nog eens proberen. Hij is er blijkbaar nog niet aan toe. Jammer dan wat het cb zegt, maar jouw kleine man wil gewoon nog geen fruit.
Dus gewoon poosje laten rusten en dan nieuwe poging doen.

Groetekes, Sje

Ik heb trouwens het opperdepop boek gekocht van de Albert Heijn…hier staan allemaal “receptjes” in voor fruit en groente hapjes. Heel makkelijk. Bij deze recepten staat van de start iedere keer een schepje “poedervoeding” of moedermelk toevoegen. Wellicht dat dat werkt? Ik heb er met mijn dochertje geen last…die eet alles en als 't op is wil ze meer! Maar ik dacht misschien is 't een ideetje. Ik heb 'm op marktplaats gekocht.

ik zou even stoppen met fruit geven want als hij zollang met een potje kan doen is hij er echt nog niet aan toe.
Probeer het later nog eens en je zult zien dat hij het dan heerlijk vindt en ook steeds meer gaat eten.
Hier is ondertussen fruit niet aan te slepen! Terwijl lieke in het begin er ook niks van moest weten.
Dus zo zie je maar.

groetjes Gytha

Ik zou ook stoppen. Probeer dan eens rijstebloem in de laatste fles of iets dergelijks.

Ik heb zelf ook fruit gemaakt en dan kun je het beste beginnen met banaan (lekker zoet), staafmixer erop totdat het een glad papje is. Invriezen in ijsblokbakjes of zakjes en je kunt altijd uit de vriezer halen wat je nodig hebt.

Daarna bijvoorbeeld meloen… Maar nu even stoppen lijkt me, zeker als hij soms last heeft van krampjes!

hoi bedankt voor jullie tips…

vanaf vrijdag heeft hij nu niks meer gekregen dus… we stoppen er gewoon even mee…

Sabbijn, banaan is hier denk niet zo’n goed idee ivm die krampjes of wel? deed je nog iets bij die banaan? wel een goed idee in ijsblokjes invriezen!

Hoeveel van die ‘ijsblokjes’ zouden ze dan mogen hebben?? Want het is zeker een goed idee. Morgan zou van het CB vanaf volgende maand al mogen, maar ik kijk het even rustig aan.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Banaan voor jouw baby misschien niet dan maar dan perzik is een goed alternatief,

De perzik 10 minuten koken met schil en dan schillen en in blokjes snijden dan pureren met staafmixer. Bij de banaan (5 bananen) deed ik ook altijd een paar druppels citroensap tegen het verkleuren.

Meloen vond mijn dochter ook heerlijk.

Ik ben begonnen met 1 ijsblokje in het begin een aantal dagen achter elkaar. Als je baby dat helemaal opeet 2 ijsblokjes enzovoort.

IJsblokje in een bakje doen en dat bakje in laagje warm water zetten dan is het zo ontdooid!

Je kunt op een gegeven moment (bij ongeveer 7 maanden) ook soorten fruit mixen. Ik maakte dan bijvoorbeeld: banaan, sinaasappelsap en mango door elkaar. Lekker fruit inkopen doen op de markt en je hebt goedkoop een enorme voorraad. Even sticker erop wat erin zit en datum tot wanneer houdbaar. Het is 3 maanden houdbaar in de vriezer.