Hallo,
Ik had ook weer eens een vraagje.
De laatste tijd alweer misschien wel 2 maanden of langer wil Tessa niet meer zelf eten. Hooguit wel eens 1 of 2 hapjes maar voorderest zit ze alleen maar te spelen met haar handjes of de hele tijd vervelend te draaien op haar stoel.
Als ik haar dus voer eet ze wel vaak best goed. Niet altijd zoals vanavond maar vaak best wel redelijk.
Ik heb met mijn man nu een discussie van hij vindt dat ik haar niet meer moet voeren en dat ik haar verwen maar ik heb zoiets van ze moet toch iets eten en ze is nog maar 2. Mijn man denkt echt dat ze ons aan het uitproberen is en dat we consequent moeten zijn en echt niet meer moeten voeren want ze gaat toch wel eten als ze honger heeft. Ze is gewoon wel lui daarin. Maar ook al wacht ik heel lang ze doet het echt zelf niet. Ik ben natuurlijk niet van plan om haar altijd te blijven voeren maar wat is nu een normale leeftijd dat ze echt zelf gaan eten? Moet ik hier nu op wachten en haar gewoon blijven voeren en komt het vanzelf wel net als zindelijk worden?
Haar pap weigert ze ook s´ochtends zelf te eten. Dan zit ze ook alleen maar te spelen met haar lepel. Nu hebben we de pap altijd gevoerd omdat het anders zo´n zootje wordt maar nu met een nieuwe kinderstoel zit ze goed dichtbij de tafel en kan ze het wel goed zelf eten. Haar avondeten daarentegen at ze vroeger best wel goed zelf en hoefte ik maar een paar hapjes zelf te geven. Het stomme is als je haar bord weg haalt gaat ze huilen en lopen schreeuwen om haar eten en dan geef je het weer maar doet ze er niks mee. Moet je het dan maar 1 keer terug geven en als ze er dan niks mee doet echt klaar ermee?
Ze eet ook verschrikkelijk langzaam. Met de lunch zit je gewoon wel eens 3 kwartier te lunchen. Is dat normaal of moet je een tijdsbestek geven of zo? Maar zij snapt denk ik niet als je zegt je hebt nog zoveel minuten of zo. Daarom voer ik haar ook maar anders zit je gewoon een uur met haar aan tafel. Ik doe ook wel eens een stukkie brood in haar mond omdat het anders zo lang duurt.
Dus al met al vraag ik me dus af wat het beste is. Haar te blijven voeren of gewoon niks doen en dan eet ze dus echt niks. Mijn man denkt dat ze na 2 dagen niks eten toch echt wel zelf gaat eten maar ik vind het dan toch wel weer sneu en zo.
Als ze zelf een hap neemt prijs ik haar wel heel erg en krijgt ze wel applaus en zo dus ik geef haar dan wel positieve aandacht als ze zelf een hap neemt.
En moet je dus een tijdslimiet geven met de lunch van zo lang zitten we aan tafel of zo of gewoon lang laten lunchen? Het is gewoon wel eens vervelend want je moet ook wel eens weg en zo.
Nou ja hopelijk heeft iemand de oplossing hiervoor want het is best lastig wat nou het beste is.