Zelf eten maken

Hey allemaal
nu ik een vriezer heb wil ik voor Sarah zelf eten maken. Gister heb ik een meloen met de staafmixer gepureerd. Voor de hoeveelheid heb ik een schoon gemaakt olvarit glaasje gebruikt.
Nu is het in aparte doosjes ingevroren, maar ik vond het zo waterig. Nu kan ik er gewoon rijstebloem doorheen doen, toch? Of een verkruimelde liga 4-maanden?
Wat is beter? En maakt het nog uit hoeveel rijstebloem of liga? Ivm verstopping?
Groetjes, Boukje.

hoi Boukje,
als mijn fruithap te waterig is, doe ik er (op aanraden van het cb) koekjesmeel door. Dat is daar speciaal voor. Met rijstebloem heb ik geen ervaring, mijn zoontje heeft zo al last van obstipatie dus dat kan ik niet gebruiken. Liga zou volgens het cb ook kunnen, maar dan moet er behoorlijk wat door om het minder waterig te maken, ik gebruik dus koekjesmeel speciaal voor kindjes vanaf 4 maanden, dus zonder gluten ed.
Is van het merk cerelac wat ik gebruik.
Groetjes

Hoi Boukje,

ik doe niet elke keer een liga erdoorheen, ongeveer 2 x per week als ik een wat dunner fruithapje heb. Ik doe soms ook rijstebloem erdoorheen, mijn kleintje reageert daar goed op dus daarom gebruik ik dat ook soms.
Wat ook nog kan is dat je het hapje door een zeefje haalt, het sap wat daarvan af komt doe ik weer in een tuitbeker met wat water, is hele verse gezonde limonade zeg maar. (hij drinkt dit nog niet omdat hij de tuitbeker nog niet snapt maar toch, voor mn gevoel zit er dan een gezond drankje in)
(-;

Succes! Gr Eef

Ik heb gister ook meloen gemaakt en ingevroren. In ijsblokjes vorm. Want we geven pas sinds 5 dagen fruithapje en er gaat nog niet zo veel in. Ik vond het wel mee vallen met het waterige maar als het waterig zou zijn dan zou ik het dan wat indikken met liga 1e stap. dat komt ook omdat we in de avond fles al rijstebloem geven en ik daar niet te veel van zou willen geven Ivm verstopping.