Zelf eten koken vraagjes

Ik ben bezig voor Jessey zelf eten te koken, en dan voor een paar dagen, zodat ik wat in kan vriezen.
Ik heb aardapel/wortel/kip op staan, en aardappel/sperziboontjes/vis. Mag ze ook van die spinazi a la creme uit de vriezer hebben? Dat zijn van die deelblokjes, ik heb ze zelf voor het eerst voor morgen gekocht, maar ik weet dus niet of Jessey het mag?
En moet ik haar eten voor morgen ook invriezen, of mag dat een dag in de koelkast?
En laatste vraagje, we hebben enorm veel frambozen in de tuin, en Danny, Joey en ik vinden het niet lekker. Mag Jessey ze in een fruithap? En Aardbeien?

Groetjes Anouk

spinazie uit de vriezer mag je niet opnieuw invriezen en a la creme zou ik ook niet doen want daar zit room in. Eten mag je een dag in de koelkast bewaren net als eten voor onszelf.

Aardbeien en frambozen hier geen probleem, maar sommigen geven nog geen aardbeien ivm eventuele allergie. Anders even 1 aardbei door het hapje proberen en kijken of hij uitslag krijgt.

22-12-2009 colin geboren

als ik voor Meric voor een paar dagen eten kook dan vriez ik een deel in en bewaar ik eentje in de koelkast voor de volgende dag. dus dat kan.

laatst heeft mijn schoonvader een appel van de tuin geplukt en aan Meric een stukje gegeven hij heeft hier heel vel op gereageerd. weet niet of dat komt doordat ze vers uit de tuin zijn maar zou het gewoon proberen met die frambozen en kijken hoe ze hij erop reageert?? aardbeien wacht ik idd ook even mee…je mag meer dingen niet opnieuw invriezen trouwens…dus daar zou ik wel mee uitkijken. als je spinazie wilt geven dan kun je dat ook dezelfde dag voorbereiden is maar een kleine moeite.

Het zal inmiddels wel al in de vriezer zitten. Maar toch nog maar even een reactie. Je kan inderdaad als je eten gekookt hebt wel een bakje in de koelkast zetten voor de volgende dag.

Spinazie a la creme zou ik niet geven daar zit van alles en nog wat door heen. Maar je hebt ook gewone spinazie in deel blokjes en die geef ik wel al. Dan haal ik er een paar uit kook een aardappel en een eitje en dan prak ik het door elkaar en smullen maar.

Frambozen mag ze volgens mij gewoon hebben. Aardbeien heb ik zelf nog niet gegeven want daar kunnen ze wel reactie op geven.

nou spinazie wat ik daarvan weet dat je het nooit 2 keer warm mag maken … dus in de vriezer en dan weer opwarmen lijkt me geen goed plan, dat met kip enzo da kan gerust…
pippy heeft vorige week uit opa’s tuin ook een paar pruimen te pakken gekregen, ze zat helemaal onder en dus ook opgegeten, ze heeft verder nergens last van gehad, ook stukkies watermeloen vind ze erg lekker, ook gewoon vers, maar je kan voor die kleine ook een beetje eten van jullie bewaren en in de staafmixer gooien dat deed ik ookaltijd, een aardappeltjes met wat boontjes en een stukkie vlees, hoppa in la blender…

Huh? Ik heb hier gisteren een heel verhaal getypt en nu staat er niks??? Vaag! Hier snap ik niks van
Nah jah, ik wou zeggen dat ik inderdaat geen spinazie heb gedaan. Wel wortel, sperziboontjes en tomaat, en de tomaat en sperziboon gingen er goed in. Ik heb het wel wat snmeuiger gemaakt met opvolgmelk, want die droge hap krijgt ze echt niet weg!
Wat kan ze nog meer eten aan groente? Want dit scheel;t wel een hoop geld zeg, haha! Ik ben hier elke dag 2 euro aan potjes kwijt, en die zelfgemaakte aardappel/wortel/vis prak koste haast niks!
Ik ga van de week even kijken of ik ergens wat handige kleine bakjes kan kopen, en dan ga ik in het vervolg voor haar ook zelf koken!

Groetjes Anouk

net weer een hele lading klaargemaakt. Ik heb pompoen/aubergine/courgette/rijst en kip gemengd. Sperziebonen/aardappels/quorn, broccoli/aardappels/quorn, courgette/kip/aardappels gemaakt dus hij kan weer even vooruit. Ik hoop dat hij de pompoenprak lust want daar heb ik 5 bakjes van!!

22-12-2009 colin geboren

ik kook ook altijd zelf, merk je idd in je portemonnee. Bijvoorbeeld:

• doperwten, courgette, aardappels en kip
  • bloemkool, brocccoli, aardappels en tartaartje
  • wortel, sperziebonen, aardappels en tartaartje
  • couscous, rozijnen, courgette, wortel en witvis
  • kikkererwten, bloemkool, gemalen kokos

Alle bovenstaande recepten komen uit 't opperdepop boek van AH. Echt een aanrader. Staan hele goede tips in en lekkere recepten.
Toen ik met de groentehapjes begon heb ik eerste weken wel eerst alles puur gegeven, alleen wortel of broccoli of bloemkool of courgette etc. Op deze manier kwam ik achter eventuele allergie. Onze zoon krijgt bijv. uitslag van aubergine, dus dat krijgt die (voorlopig) niet meer.

Ik maak begin van de week vaak 2 á 3 verschillende maaltijden, ieder maaltijd 3 bakjes dus dan kan ik weer een paar weken vooruit. Je heb hele handige bakjes met juiste formaat bij de Xenos met verschillende kleuren deksel (kan je makkelijker onthouden wat waar in zit) en kosten nog geen 2 euro.

Succes

Lilypie First Birthday tickers

bij de hema heb je ook bakjes van precies 200gr. ik label alles met datum en inhoud. Rob van de Smaakpolitie zou er vrolijk van worden…

22-12-2009 colin geboren

Oh dankjewel dames! Dat zijn alweer wat ideeen Ik heb zin om er mee aan de slag te gaan! Maar ehh… Pompoen, waar koop ik dat? In onze supermarkt nog nooit gezien, en groenteboer zit hier niet in de buurt meer…

Groetjes Anouk

pompoen heb ik bij de Super gekocht. Maar echt lastig te schillen, hoor heb mijn vriend het laten doen. Vind het af en toe wel leuk om iets anders te proberen.

22-12-2009 colin geboren