Hoi hoi…
Wat doen jullie kindjes van 10 maanden, eten ze zelf of helpen jullie ze?
Denk hierbij aan bv liga/soepstengel… Man wat maakt dat een bende… Maar dacht het is ook wel weer goed voor zijn motoriek!?

Hoi hoi…
Wat doen jullie kindjes van 10 maanden, eten ze zelf of helpen jullie ze?
Denk hierbij aan bv liga/soepstengel… Man wat maakt dat een bende… Maar dacht het is ook wel weer goed voor zijn motoriek!?

Tussendoortjes eet Erik zelf. Soepstengel, liga, crackertje…dat kan 'ie prima zelf. Rozijntjes pakt 'ie ook zelf uit het bakje, maar dat vergt nog iets meer hulp omdat z’n fijne motoriek nog niet helemaal super is natuurlijk en die rozijntjes van die kleine ondingen zijn.
Ik probeer 'm zoveel mogelijk zelf te laten doen wat tussendoortjes betreft dus. Gewoon eten heeft 'ie nog niet de behoefte om het zelf te doen. Hij pakt wel de stukjes brood uit z’n mond als ik ze erin heb gedaan, om het te bestuderen, fijn te knijpen en dan alsnog op te eten. Met fruit of groente laat 'ie zich nog lekker voeren, dus dat wachten we dan maar af.
Dat onderzoeken schijnt erbij te horen en moet je zoveel mogelijk laten gaan. Kinderen die uiteindelijk zelf eten, eten beter dan kinderen die altijd gevoerd worden.
Groetjes!
Hoi hoi
Jens heeft z’n tussendoortjes altijd zelf gegeten. Fruit sneed ik in brokken die hij makkelijk kon pakken.
Avondeten en brood… ja… ik liet 'm zelf wel z’n gang gaan, maar lepelde er ook wat bij hem naar binnen, anders at ie bijna niks, haha.
Maar idd, wat een bende geeft dat! En dat heeft hier tot hij zo’n 15/16 mnd oud was geduurd…
Eén voordeel, onder en rond de tafel heb je altijd een schone vloer (van het continue opdweilen, haha)!!
Groetjes.

Sinds Tim 7 maanden is krijgt Tim soepstengel of liga en ik heb het hem nooit gegeven. Heb het hem altijd zelf laten eten en idd was dat (zeker in het begin) een ontzettende knoeiboel. Meer op zijn kleding en op de grond dan in zijn mond.
Nu gaat het goed en gaat alles gewoon zijn mond in.
Ook krijgt hij een stuk banaan wat hij dan vanuit zijn hand opeet. Verder krijgt hij pap, groente en fruit gewoon van ons. Hij zou het wel willen, want grijpt constant naar de lepel. Maar ik vind hem nu nog te klein om dat soort dingen zelf te laten eten.
Groetjes,
Sandra
hier ook liga, stoepstengel, brood e.d. gewoon zelf laten eten. fruit en groente krijgt ze gewoon van ons van het lepeltje, daar gaat ze alleen maar mee lopen zwaaien met als gevolg dat de hele keuken/woonkamer onderzit. maar voor de rest gaat het hier prima wanneer ze het zelf eet, wel behoorlijke bende daarna maar ook dat wordt steeds minder.
liefs,
Rinske
Wij voeren nog omdat Morgan het eten overal in stopt behalve haar mond. Brood gaat in haar oor en haar en soms in haar oog. Hetzelfde met een lepel fruit of groente idem. Tussendoortjes (als ze ze krijgt) mag ze wel zelf mee rommelen. Ook het kleine flesje met diksap drinkt ze zelf leeg nu.
Groetjes,
Michèle

Lekker zelf aan laten modderen, want dat is inderdaad heel goed voor de motoriek.
Maar natuurlijk wel helpen wanneer nodig, en praktisch.
(drie kwartier over het avondeten doen is wellicht iets te lang )
M.

Drinken doet Jurian al heel lang zelf (denk bij 5 maanden dat hij zelf fles in zijn handjes hield). Vandaag ook koekje in zijn handen gegeven … hij zat er effe dom naar te kijken … en uiteindelijk in no time opgegeten… alleen gezicht zat er onder … LIEF!

Hij mag ondertussen ook al oefenen met een gewone beker hoor.
Geen schone kleren aan, en de leg maar vast een nieuwe set klaar,
want ook dat wordt de eerste keren een hele natte boel.
(Natuurlijk wel helpen, maar je bent op een moment tóch niet snel genoeg)
M.

jajaja marsel… jij denkt die mini-boy gaat gelijk alles zelf laten doen … maar we gaan oefenen… de difrax beker staat klaar… en de wasmachine draait wel

alleen geen kerssap of zo geven want dat krijg je er niet meer uit
Groetjes,
Michèle

img]http://www.magicalkingdoms.com/timers/tickers/m661c5sf9ur9yhu8.png[/img]
Ik geef Joey zelf zijn tussendoortjes in de hand, maar dat geeft inderdaat wel een knoeiboel… Ik heb slabbertjes met mauwen er aan, die zijn wel heel handig om de kleertjes nog enigzins schoon te houden
Groetje Anouk
[img]http://b1.lilypie.com/ho7Lp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />