Zelf eten gaat zo moeizaam

@mama van 3 jongens: mag ik vragen waarom je dat gevaarlijk vind?
Seth eet al met een vork vanaf zijn eerste boterham, en al heel snel zelf. Is ook nog nooit iets mis gegaan (ook niet bijna).

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Julian is hier vaak ook al eerder klaar dan wij. Voor we aan tafel gaan, leg ik hapklare stukjes op zijn bordje zodat het vast af kan koelen voor we gaan eten. Als hij eerder klaar is dan wij, wacht hij tot papa en mama ook klaar zijn behalve wanneer papa een keer voor de derde keer opschept. Maar om de tijd soms dan wat te rekken, geven we hem nog wel eens een stukje appel of een beetje drinken zodat hij er toch gezellig bij kan blijven. Het is niet van: bordje leeg, jippie, ik mag spelen!!!

hoe kunnen jullie kindjes in vredesnaam eerder klaar zijn dan jullie??
ik eet behoorlijk snel moet ik zeggen, heb binnen 5 a 10 min mn bordje leeg
En als er zo weinig op rico’s lepel komt… tja dan kan het wel een uur duren vrees ik voordat hij klaar is.
op den duur is hij het ook zat en gaat spelen met zijn eten
bord omdraaien en alles op zn tafelblad gooien…gezellig

Zodra Seth dat doet krijgt hij 1 waarschuwing, en daarna bord weg!
Bij bord omdraaien gelijk bord weg, dat wil ik echt niet hebben!!

Maarre… ik doe er wel iets langer over 15-20 min. Ik eet niet zo snel, enne… het is ook gezonder om goede te kauwen, en langzaam te eten, een rustmomentje

Liefs, Anne

@Liske: ik vind dat het direct in zo’n boekje kan. Heel pakkend!

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

@Anne: haha ja ik eet ook heel erg weinig dus ik doe er zoiezo niet zolang over.
ik heb nooit veel honger in een keer. wel als ik het iets meer verdeel over de dag.
1 schep groente 1 aardappel en een stukje vlees, en soms maar een half stuk vlees.
dan zit ik gewoon kei vol… erg he
Als rico met zn eten gaat kieperen ben ik er ook gelijk klaar mee.
laatst lette ik even niet op, had hij er met zn handen alles uitgehaald en stopte hij het weer terug in zn bord en weer eruit en weer erin.
ik had hem toen gewaarschuwd dat dat niet mocht. toen kieperde hij zijn bord om op zn blad en wilde toen heel asociaal zo gaan eten, ja pech dan dan maar niet eten.

enne nog een vraagje,
ik ga vanavond kip tandoori maken
eten jullie kindjes dat soort gerechten ook zelf?
want dat geef ik rico normaal gesproken altijd zelf omdat dat helemaal niet op een lepel blijft liggen, en aan een vork prikken kun je dat niet
sorry voor al mn vragen maar wat ik al zei… met zelf leren eten ben ik niet zo creatief als het gaat om: hoe is nu het beste om het te leren.

ik zie het al voor me dat het wel mis gaat prikt die dr mee in zijn oog ofzo he bah
miss overbezorgd als ik het zo hier lees dat er al veel kindjes die jonger zijn dan die van mij en wel met een vorkje eten
maar alle kinderen kregen pas vanaf de leeftijd 3 een vorkje te gebruiken dus nog een paar maandjes en dan mag die ook

en hier blijven we niet zitten wachten tot iedereen klaar is.
wie klaar is mag van tafel af en iets anders gaan doen maar wel in rust zodat de rest rustig kan eten

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 13 Jun 2010 10:35:51

ja je hebt ook wel een punt hoor, maar je hebt een plastic oefen vorkje van difrax, kan niks mee gebeuren.
rico eet nu al een paar dagen echt zelf met een lepel, ik heb op zijn tafelblad nog een theedoek liggen zodat niet alles tussen het blad kruipt (zit een blad in een blad geklikt zeg maar) maar ja gaat nog steeds heel moeizaam ik help soms een beetje mee.
eerst at hij een hele tijd al zelf maar dan met zijn handen of soms met een vorkje

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

het komt ook wel een beetje omdat wij aan de salontafel eten dan kijken we gelijk het nieuws enzo en kan de kleine dus heen en weer lopen dus dan heb je ook een grotere kans dat hij dan met een vork heen en weer gaat lopen en zo is dan de kans groter dat het missgaat dan dat hij verplicht aan tafel moet zitten natuurlijk

voordeel wel is dat wij zoiezo niet veel droogvoer eten zoals de hollandse pot maar vooral veel soepen en voedsel met veel zelfgemaakte saus,dus dan heb je ook niet zo vaak een vorkje nodig

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Inge waarom haal je het blad er niet af?? Dylano zit al lang zonder blad aan tafel en ben hem nu aan het leren op een gewone stoel te zitten Alleen nog aar met zijn boterham hoor want dan wil hij er nog wel is vanoor gaan hahahaha. maar hoe eerder dat roting uit me huis kan hoe liever het mij is. Staat gewoon in de pad hoe dikwijls ik me voeten al heb gestoten grrrr.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

@mamavan3jongens: wij ook wel is hoor aan de salon tafel, niet altijd, maar het komt voor.

@Michelle: omdat die stoel niet onder de tafel past, we hebben een grotere tafel nodig,
en zit dylano gewoon op een grote keukenstoel dan?
ohnee dat doe ik rico niet aan die dondert ervanaf wee tik zeker.
en daarbij, die stoel is tot 3 jaar dacht ik, ik ehb er geen last van en vind het een makkelijk ding. en zolang hebben we deze nog niet dus ik ga m nog niet wegdoen, toch bedankt hoor voor je advies

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@inge,

Dat vind ik idd ook lastig hoor rijst en pasta gerechten. Vastkokende aardappels en vlees kan hij aardig aan z’n vork prikken(ik stop wel af en toe wat in z’n mond anders duurt het uren) maar rijst is een ramp dus dat voer ik hem maar. Rens eet met een vork , lepel en met z’n handen net hoe z’n pet staat. Maar ik blijf het wel lastig vinden hoor om het hem goed te leren. Zelf raakt hij er ook vaak erg overstuur van dat het niet lukt. Maar goed ze zullen het vanzelf wel leren allemaal.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Als je gewoon droge rijst geeft, kun je beter een lepel gebruiken. Hier zit er meestal wel sausje doorheen oid en dan plakt hij dus gaat het goed met de vork.

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Hier plakt ook meestal alles aan elkaar, dus dat is makkelijker.
En anders kan je er ook een scheutje melk door doen (aardappelen), en bij rijst een sausje, of pindasaus oid. (al heeft Seth dat nog nooit op).

Enne… kip tandoori gewoon geven, met een lepel. Lekker laten proberen
Liefs, Anne