Zelf eten drama

Hallo allemaal,

Hoe hebben jullie dit eigenlijk gedaan met zelfstandig eten van jullie kindjes.
Onze dochter wil perse zelf met haar vorkje en lepeltje eten, maar dat is dus echt een gigantische knoeiboel, alles valt eraf. Ik laat haar wel met de handjes eten en soms ook met een lepeltje, maar bij macaroni gaat dit echt niet en ja als mevr niet zelf mag eten…eet ze niet…
Ik wil haar ook wel zoveel mogelijk zelf laten eten, maar hoe?
Hebben jullie tips?
Hetzelfde geldt trouwens voor drinken. Zij wil zelf uit een beker drinken, maar ja…

groetjes Jeuly

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/Suckp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - jeuly op 25 Mar 2011 22:34:42

Gewoon lekker laten knoeien, wordt vanzelf beterder. Een lepel eet vaak beterder dan een vork kan minder afvallen. Door doen leren ze het best.
Drinken uit een beker kun je wel al oefenen maar dat doe je misschien ook wel al. Ik vind het super makkelijk dat Dion al uit een beker drinkt. Niet meer slepen met tuitbekers ed.

hahaha hier precies hetzelfde verhaal! Ik heb bij de hema zo’n schilderschort gekocht die ze normaal dus met verven enz aan krijgen. is compleet met mouwen en al, stukje zeil onder de stoel (vuilniszak) en knoeien maar! Drinken kan je heel goed in bad oefenen. Dan kunnen ze knoeien wat ze willen. Hier krijgt ze haar echte drinken ook nog uit de rietjesbeker omdat ik haar anders 20x om kan kleden. Giet het letterlijk over zich heen. Hier dan ook wel protest maar uiteindelijk drinkt ze het wel uit de rietjesbeker als ik geen aandacht schenk aan haar gekrijs

mama1980

Wij doen het net als mama1980, kinderstoel op een vuilniszak, schort aan en eten maar!
Zal een keer proberen er een foto van te plaatsen, hij ziet er niet uit!
Maar zo leert hij wel zelf eten, en het gaat nu dan ook een stuk beter. met vork ging eigenlijk heel snel al goed. Maar met lepel duurt wat langer, daar is hij nog mee aan het ‘klooien’. Inmiddels eet hij de helft van zijn bord zelf leeg!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Idd vuilniszak eronder en lekker laten knoeien. hier kon ik Rens tussendoor wel een hap voeren als hij zelf ook een bestekje had. Zo had hij toch het idee dat hij zelf aan het eten was.
Drinken mocht hij in die tijd alleen in de kinderstoel zodat niet m’n hele huis een plakbende werd.
Ik heb van die slabben van Silly billyz. Deze zijn wel redelijk prijzig maar werken super. Ik heb ze met mouwen wat een hoop vlekken scheel als ze zelf eten. Ook zijn ze wat langer zodat de schoot ook redelijk bedekt is.
Aan de voorkant zit fleece wat heel goed vocht absorbeert wat ideaal is als ze zelf willen drinken, scheelt omkleden. Ik heb ook wel andere slabben gehad met plastic maar die lekten toch door waardoor ik nog met bv macaronivlekken in de kleding zat.
Wat ik er ook fijn aan vind is dat je ze gewoon onder de kraan kunt uitspoelen en dan zijn ze met een uurtje weer droog.
Ze zijn niet goedkoop(ik geloof zo’n 15 euro met verzendkosten) maar ze gaan wel lang mee. Ik heb toen voor Rens gelijk de grootste besteld(messy eater) en die gebruikte ik al vanaf 8 maanden en die gebruik ik nu nog steeds.
Het heeft mij een hoop ergernis gescheeld en nee ik heb geen aandelen.

groetjes Ramona