Kunnen jullie kindjes zichzelf helemaal (goed) aankleden? Eva kan het wel - gisteren had ze terwijl het nog stikheet was haar pyjama met lange broek en lange mouwen aangetrokken - maar ze heeft er nog wel moeite mee. Broeken gaan goed, ook schuifknopen kan ze zelf en ritsen ook. Rokjes gaan ook goed, evenals schoenen. Maar met t-shirts en truien heeft ze echt moeite, als ze dat probeert raakt ze gefrusteerd en gaat ze echt kreunen als het niet lukt: hnnnnnnnnn!
Ik zei dat ze moet oefenen omdat de juf er straks geen tijd voor heeft om haar te helpen. Zegt ze, de haai: ik weet wat! Als ALLE kindjes het zelf kunnen, heeft de juf toch tijd om MIJ te helpen? Tja, zo werkt het niet dame!
Ze doet nu eerst haar hoofd door het shirt en daarna een arm. Maar dan komt ze vast te zitten en lukt het zelden om haar andere arm in dat strakke shirt te proppen. Die komt er dan vaak bij haar hoofd uit…Zelf kleed ik me ook zo aan, ik doe bv nooit eerst mijn armen en dan iets over mijn hoofd. Maar hebben jullie een trucje waarmee Eva haar trui ook beter zelf kan aantrekken? Mijn methode lijkt niet zo te werken? En eerst die armen erin en dan over het hoofd lukt wel met een jas die ze op de grond legt, maar bij een truitje snapt ze niet hoe het zit en steekt ze haar armen er van boven in…Ik vind het dan vaak te lang duren, doe het dan voor, maar als het nog niet lukt, kleed ik haar toch weer zelf aan. Lekker snel, maar niet echt goed natuurlijk…
Groetjes Rainbow