Zelf aan- en uitkleden


#1

Hallo!

Mijn dochter is nu 3,5 jaar. Tot op heden heb ik haar altijd aan- en uitgekleed. Ik vind het nu wel tijd dat ze gaat leren het zelf te doen. Ik ben dus begonnen met het uitkleden. Sokken, broek/legging en onderbroek gaan allemaal prima. De uitdaging zit in het uittrekken van het shirt. Ze weet gewoon echt niet hoe ze dat uit krijgt. En ik weet ook niet zo goed hoe ik haar dat moet leren… Ik doe het voor bij mijn eigen trui, maar op mijn manier lukt het haar al helemaal niet. Ze gaat heel hard aan haar mouw trekken en soms lukt het haar dan haar arm uit haar mouw te krijgen. Maar goed, het shirt rekt natuurlijk aan alle kanten uit en ze is zo hysterisch van frustratie omdat het haar zoveel moeite kost. Er moet toch een manier zijn waarop het makkelijker gaat? Hoe hebben jullie je kindjes leren aan- en uitkleden?

Gewijzigd door - annemiek80 op 11 Apr 2013 15:30:05


#2

Ik heb mijn dochter geleerd vanachter haar nek het shirt over het hoofd te trekken… Dus eerst het hoofd dan de armen.
Het shirt rekt anders gigantische uit.
Het vergt ook veel frustraties want het is ook echt moeilijk. kleed haar elke keer op dezelfde manier aan/uit. Laat haar de armen zelf doen en dan doe jij het hoofd het komt vanzelf.
Maar misschien heeft iemand anders een tip wat beter voor jou en je dochter werkt. Of je vindt er zelf eentje.

Succes,


#3

Wij hadden voor onze meiden gewoon een verkleedkist met van alles erin: rokjes, prinsessenjurkjes, vestjes, mooie prinsessensokken etc. Zo hebben ze spelenderwijs geleerd zichzelf aan en uit te kleden. We hebben ze eigenlijk niks heel specifiek moeten leren (behalve hoe je maillots aan moet trekken, dat is wel een trajectje geweest).

Groetekes, Sje


#4

dat hoofd blijft lastig, koppie is best groot en dat gat klein hahahaha
Mijn zoontje is net 4 en het lukt hem ook nog niet hoor.
trui aandoen gaat wel maar UIT


#5

Ze moeten met hun hoofd door het shirt proberen te gaan zoals ze geboren zijn. Dat is de smalste manier. Dus eerst de kruin en dan de rest.

Groetekes, Sje


#6

Lastig dat het haar niet lukt.

Tim doet bij het uitkleden eerst zijn armen uit zijn mouwen en dan als laatste zijn trui over zijn hoofd.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers


#7

Hier ook eerst 1 arm eruit en dan gaat de rest vanzelf. Hier heb ik ze vanaf 2 jaar geleerd zelfstandig hun kleren aan en uit te doen. Tuurlijk met hulp erbij, maar aldoende leert men. Dion was wel sneller ermee dan Marijn maar ja hij is ook de jongste en die willen alles sneller kennen/kunnen.