Wow wat spannend. Een tweeling…gelukkig had je al een vermoeden. ik zou me echt rot schrikken, haha!
Het zal inderdaad dubbel zo druk worden, maar dat gaat je lukken meid!!!
Wat zei papa ervan??
Wow wat spannend. Een tweeling…gelukkig had je al een vermoeden. ik zou me echt rot schrikken, haha!
Het zal inderdaad dubbel zo druk worden, maar dat gaat je lukken meid!!!
Wat zei papa ervan??
Ooooh Gefeliciteerd, wat leuk EN spannend!!
Lijkt mij wel heel bijzonder om een tweeling op te voeden/zien groeien, hetzelfde maar toch verschillend!
Liefs
Groetjes Frauk
Hoi hoi
Bedankt voor slle leuke reacties
Ben weinig on line Als de kleine man s middags slaapt dan slaap ik ook
Ik ben redelijk moe en misselijk
Hoop dat het wat minder gaat worden Zo niet Jammer dan
heb vd week met mn man een lijst gemaakt van dingrn die we moeten regelen/doen
Dat is best wat We hebben 4 slaapkamers waarvan er al 3 bezet zijn
Ook mijn stiefdochter heeft een eigen kamer in huis
De andere kamer is kantoor voor ons bedrijf
Alles moet dus flink onderste boven
Ook de auto gaan we vd even passen of er 3 zitjes in kunnen
We zullen er iig 1 auto bij moeten Anders kunnen we nooit met zn 5=en weg
Of 1 grotere auto
Ook groeit de lijst aan andere praktische zaken
Maar boven al is het blijdschap
Manlief was al trots bij de eerste zwangerschap Maar hij loopt nu helemaal naast zn schoenen
Vanmorgen had hij op de tafel 3 dezelfde kabouters neergezet die op een kussen lagen
Had hij bijgeschreven dat dit onze toekomst was 3 kaboutertjes in huis
Lief he…
Er is echter 1 ding waar ik behoorlijk tegen op zie en dat is dat ik straks behoorlijk aan huis ben gekluistert Maar dat moet ik maar accepteren
Het zal niet veel meer zijn dan boodschappen en de gewone zaken
Geen baby zwemmen oid
Maarja Ik ga de schade wel in halen als ze wat groter zijn
Groetjes
Linda
Mama van Bjorn 15-08-08
hihi wat romatisch drie dezelfde kabouters maar ja zo rustig zullen ze niet altijd blijven hahaha
Tegen de tijd dat de tweeling geboren word is je oudste kind al 2jaar he?
Met een tweeling kun je heel veel dingen wel doen, maar indd ook dingen niet doen. Babyzwemmen kun je indd niet alleen met een tweeling, maar je kunt wel vragen of iemand (zus, schoonzus, een vriendin) met je mee wilt gaan, dan kun je alsnog gaan babyzwemmen. Of je vraagt voor die uurtjes een oppas en neemt dan om de week een ander kindje mee.
Je word straks een kei in plannen en ook straks met een tweeling kun je snel de deur uit rennen…oke niet zo snel als met 1 kindje of helemaal alleen, maar als het moet heb je een twin ook binnen 20min gedouchet, aangekleed en klaar
En echt, geloof me, je hebt niet alles in dubbele hoeveelheid nodig
Als je bijv 8 rompertjes per kind moet hebben volgens de richtlijnen, heb je genoeg aan 12 rompertjes, want je wasmachine is nu sneller vol, dus de was is sneller schoon.
Ik weet niet wat voor een kinderwagen jullie willen, maar als jullie voor een andere auto gaan kijken, zorg dan dat je de kinderwagen bij je hebt. In sommige auto’s past hij als je hem op zijn zij neer zet, bij een andere kun je hem plat neerleggen en bij weer andere krijg je hem niet door de klep of zitten de wielkasten in de weg. Wij hebben ook gehad dat hij er in kon liggen, maar de klep net niet dicht ging, dan moesten we het voorste wiel er af halen.
Er bestaan trouwens een soort zitjes die je aan een kinderwagen kunt bevestigen, deze zou je eventueel kunnen gebruiken voor je oudste kindje als je geen plankje achter de wagen wilt.
En nu lijkt het allemaal heel veel werk, maar als de tweeling straks een paar maanden oud is, weet je niet meer beter en blijkt het allemaal mee te vallen!
Zo even een update Ben lang niet op t orum geweest omdat ik ongelooflijk moe, misselijk was En ik met mn werk, huis en kleine mannetje genoeg aan mezelf had
Ik ben inmiddels 22 weken zwanger en krijg al regelmatig de vraag of ik op alledag loop (lees ik zie er uit als een olifantje Hihi)
Bij de 20 weken echo is er wel iets gevonden bij het jongetje
(het wordt een meid en een jongen) wat zorgelijk is Ze noemen dit endogene darmen Dit kan een verhoogde kans op down syndroom geven of taai slijm ziekte en nog een lijst met andere dingen
We hebben besloten het niet verder te laten testen Er is een verhoogde kans maar kan ook net zo goed een gezond jongetje zijn En al het wel afwijkt kunnen ze ons niet vertellen in welke mate
Hoe dan ook ze zijn welkom en we zien wel
Ik zal niet veel op t forum zijn maar probeer weer wat vaker langs te wippen
Als bjorn slaapt slaap ik ook omdat ik gemiddeld niet meer dan 5 uur per nacht slaap en dat is niet veel kan ik melden Gaaaaaaaap
Hoop dat het met iedereen goed gaat Heb niet de topics gelezen van de afgelopen maanden…
Grtz
Groetjes
Linda
Mama van Bjorn 15-08-08
Kan me voorstellen dat je genoeg aan je je eigen hebt, en wij lopen niet weg
Pak de rust die je pakken kunt, En we gaan duimen dat het jongetje helemaal gezond is.
Liefs Michelle
Haha, ja, je zal wel aardig dik zijn al.
Vervelend dat je zo slecht slaapt.
Logisch dus dat je eerst aan jezelf denkt, en dan pas aan ons
Ik ga mee duimen dat julli ejongetje helemaal gezond is!
Lief,s Anne
Ha ha ha zo zag ik er uit met 1 dus ik kan me er iets bij voorstellen
Hier ook duimen en een kaarsje dat ook het jongetje helemaal gezond is. En leuk van ieder geslacht een.
Groetjes,
Michèle
succes meid
HEt zal wel erg zwaar zijn
En hoop natuurlijk dat je kleine ventje gewoon super gezond word geboren
En je kleine meisie ook natuurlijk
succes meid en neem je rust.
en ook wij hopen dat ze beide gezond zijn!
leuk hoor een jongen en een meisje!
Groetjes Gytha
Wat eenn vervelend nieuws van jullie jongetje. Ik hoop dat het meevalt en hij wel helemaal gezond is.
Sterkte met de vermoeidheid en misselijkheid.
Groetjes,
Sandra
Succes met je extra dikke buikie! Fijn dat ze goed zitten, leuk, een jongetje en een meisje! Hopen dat het mee blijkt te vallen met jullie kleine ventje als hij er eenmaal is. Respect voor de keuze van geen vervolgonderzoeken, wat je zegt, je schiet er toch niet veel mee op en je kan jezelf er alleen maar mee gek maken.
Slaapze!
liefs
gefeliciteerd met jullie zwangerschap
mama van senna
gefeliciteerd met de zwangerschap! (beetje laat)
maar wat een vervelend nieuws… jeetje
ik hoop het beste voor jullie en denk eerst maar es aan jezelf