Zeer weinig eten

Hallo,

Onze dochter nu 6 maanden oud. Eet opeens erg weinig. Ze laat van iedere fles zeker 100cc staan, soms zelfs meer. Ze is erg verkouden en ik denk zelf dat het daar door komt. Maar nu komt ze dus ook 's nachts weer voor een voeding. Ze heeft dan ook echt honger. Ze krijgt 4 keer overdag een fles, daarnaast groente en fruit.
Wie herkent dit bij ziekte of verkoudheid en hoelang duurt het ongeveer??? Vooral de nachten nekken ons. We hebben nog een dochter van 2,5 jaar. Dus we willen 's nachts ook niet te lang laten huilen anders wordt iedereen wakker.

Hoeveel moeten ze minimaal drinken van de melk ivm uitdroging?

Verklaarbaar, ze zit midden in een sprongetje. Zie het oei-ik-groei-boek. Of zie het sprongetjes-topic van Asje in Mama’s hoekje.

Wat vocht betreft wordt gerekend gemiddeld 100ml per kg. lichaamsgewicht.

Groetekes, Sje

mijn twins is ook verkouden trouwens iedereen is hier verkouden hahah.
maar goed dat herken ik idd wel ja hun drinken ook wat minder dan normaal.
hun neusje zit dicht dus de neusjes zitten goed dicht en daardoor denk ik eerder snel moe.
maar ik weet wel dat ze genoeg vocht binnen krijgen.

[/url]

en mama van de tweeling Max en Romy van 22.09.2008

hey sje…

ff vraagje … mijn zoontje zit niet in deze sprong of fase hoor maar gewoon over dat sprongetje … stel dat mijn zoontje ook in een sprongetje komt en hij wil snachts drinken … moet je hem dit dan ook geven? heb zelf altijd het idee als ik dat doe dat ik verkocht ben en dan weer heeel veel moeite moet doen om die voeding eraf te krijgen. ik bedoel dus… zit je kindje in een sprong moet je dan meer toelaten accepteren of juist niet?

hey sje…

ff vraagje … mijn zoontje zit niet in deze sprong of fase hoor maar gewoon over dat sprongetje … stel dat mijn zoontje ook in een sprongetje komt en hij wil snachts drinken … moet je hem dit dan ook geven? heb zelf altijd het idee als ik dat doe dat ik verkocht ben en dan weer heeel veel moeite moet doen om die voeding eraf te krijgen. ik bedoel dus… zit je kindje in een sprong moet je dan meer toelaten accepteren of juist niet?

Ik heb hier ook een verkouden meisje (10mnd) dat weinig eet. Omdat ze hoge koorts had ben ik even naar de dokter gegaan…bleek dat ze een hele rode keel had 9terwijl ze niet hoestte ofzo), en vandaar dat ze niet at of dronk. Je zou het eens na kunnen kijken.

[img]http://b1.lilypie.com/tOytm5.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

@Mini-boy, ik weet niet of ik inderdaad terug naar de nachtvoedingen zou gaan tijdens zo’n sprongetje. Je merkt snel genoeg of hij het gewoon wel lekker vindt om een slok te krijgen of dat hij echt honger heeft. Dus per keer even aftasten, maar niet meer terug naar een fles 's nachts, want dan is de weg terug naar doorslapen veel moeilijker.

Groetekes, Sje

bedankt onmisbare Sje…