Zeer makkelijke bevalling


#1

hoi iedereen.

vorig jaar april ontdekte ik dat ik 5 weken zwanger was. ik heb een super zwangerschap gehad. ik mocht werkelijk alles blijven eten omdat ik nauwelijks aankwam en mijn bloeddruk altijd laag was. soms zelfs aan de lage kant. toen ik 36,5 week zwanger was werd ik niet lekker, ging slecht slapen en kreeg buikpijn. om een gegeven moment moest ik naar ut ziekenhuis voor een ctg en dan kreeg ik een slaappilletje voor de rust. mijn verloskundige had me doorgestuurd toen. ze heeft toen helaas geen echo gemaakt wat achteraf wel had gemoeten. op 5 december 2008 kreeg ik ergere buikpijn en ik d8 dat het begonnen was. ik ben het hele weekend ziekn geweest. op 8 december, op mijn verjaardag, moest ik op controle naar de verloskundige, ze zij dat ik er slecht uitzag en ze maakte meteen een echo. dit was trouwens een andere verloskundige omdat wij een praktijk hebben met 5 verloskundigen. ze d8 dat ik geen vruchtwater meer had. doorgestuurd naar de gyn. die bevestigde dat dan ook. op 9 december om 8 uur moest ik in het ziekenhuis zijn en ik werd om half 10 ingeleid. een kwartier later lag ik zwaar in de weeen en hebben ze mij naar de verloskamer gereden. om half 1 begon ik over te geven en viel ik half weg. me man heeft samen met de verpleeging besloten mij een ruggenprik te geven. die heb ik toen gehad. ik ben toen ik slaap gevallen en dat was ideaal. om kwart over 3 werd ik naar de verloskamer weer gereden en om half 4 zei ik dat ik pijn had. dat kon niet zeiden ze want ik had een ruggenprik gehad. toen kwam de gyn om kwaert voor 4 en ik had al volledige ontsluiting. 4 uur ben ik begonnen met persen en om 6 voor 5 werd onze prachtige dochter geboren. dankzij de ruggenprik ben ik in slaap gevallen en was ik volledig ontspannen waardoor ik in 2 uur tijd van 2 naar 10 cm ben gegaan. en persen viel mij zo mee. boven het bed hing een spiegel zo heb ik me eigen dochter geboren zien worden. en omdat ik het kon zien gaf mij het de moet door te gaan. een uur naar de bevalling wandelde ik al over de afdeling.

de volgende dag kwam ik thuis en heb alleen 's middags nog op bed gelegen. ik hgad tijdens de bevalling ook niets opgelopen een scheur geen knip. ik kan wel zeggen dat ik voor een eerste kindje de perfecte bevalling heb gehad. en ik ben dan ook niet bang voor een tweede bevalling...