Ze wil niet haar 135cc leeg drinken

Hoi, Ik ben de mamma van Fabiënne. Ze is nu 7 weekjes oud en wil/kan haar 135 cc (120cc water + 4 scheppen) flessen niet leeg drinken. Ik gebruik de flessen van Avent met de 3 standen speen, vanwege de Nutriton (broodpitmeel) die ik bij haar voedig toevoeg om het spugen tegen te gaan. Ik heb ook al andere spenen en flessen geprobeerd, maar niets helpt. Het lastige is dat je best veel trek heeft (ik wil nog niet zeggen dat ze echt hongerig is, al lijkt dat er wel veel op) alleen drinkt ze de flessen niet leeg. Het lijkt er op dat ze dat niet wil omdat ze niet wil slapen? Is dat gek?? Ik wordt namelijk een beetje onzeker, omdat ze bij het CB wel al hebben gezegt dat ze over mag naar de 165cc (150cc water + 5 scheppen) ik probeer haar zoveel mogelijk van de fles te laten drinken, maar als ze begint te kokhalzen vindt ik dat vind ik ook niet nodig… Ik ben zo bang dat ze te weinig vocht binnen krijgt.

Is er iemand die daar misschien ook ervarig in heeft of zijn er mensen met tips…?

Ik heb er geen ervaring mee, maar als ze begint te kokhalzen, dan denk ik dat ze gewoon genoeg heeft. Waarom denk je dat ze honger heeft? Omdat ze niet slaapt? Het kan ook andersom zijn: ze is te moe om de fles te drinken (ik heb geen idee hoor, maar probeer met je mee te denken).
Bij het CB refereren ze de hoeveelheid voeding waarschijnlijk aan het gewicht van je kindje, maar dat is een gemiddelde. Als je kindje meer op kan, mag je iets verhogen, maar als zij het niet nodig heeft, dan kun je het aanbieden, maar heeft ze waarschijnlijk genoeg aan minder.
Succes!

De 3-standenspeen van Avent is de papspeen. Niet geschikt voor kindjes van die leeftijd.

Stand 1 van de 3-standenspeen komt NIET overeen met de 1 van speen 1!

Wij hebben onze jongste destijds ook voeding met nutriton erin gegeven via de gewone speen 1. Dat zou ik eens gewoon proberen. Grote kans dat het dan wel lukt.

Wat betreft flessen niet leeg willen drinken: van borstvoedingskindjes weten we ook niet wat die exact in ml binnenkrijgen, waarom breekt dan de paniek uit als flesvoedingskindjes niet elke dag op hetzelfde tijdstip precies dezelfde hoeveelheden drinken?

We hebben zelf toch ook niet elke dag op precies hetzelfde moment zin in precies dezelfde hoeveelheden? Er wordt (vooral door het cb) nogal eens vergeten dat baby’s ook gewoon mensen zijn.

Ik zou me geen moment zorgen maken als mijn kind de ene dag wel en de andere dag niet de fles helemaal leeg dronk.

Groetekes, Sje

Ik zou gewoon meer flessen met minder erin geven!
Op deze manier wordt de maag lekker opgerekt, als je probeerd steeds meer te laten drinken, en daar is ze blijkbaar niet aan toe. Niet forceren!
Je meisje geeft zelf wel aan hoeveel ze nodig heeft.

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bedankt voor jullie reacties. Het klikt best logisch dat als ze hier genoeg aan heeft dat ik het hier bij moet laten… tot ze om meer gaat komen.

Ik gebruik de 3 standen speen omdat uit nr 1 of 2 bijna niets komt door de nutriton. Als ik de nutriton eruit laat dan spuugt ze de boel onder, dan komt de halve fles terug… helaas…

Als ik ook jullie reacties lees, denk ik bij mezelf, ga gewoon meer op je gevoel af… dan komt het wel goed en laat je niet gek maken door de “gemiddelde” waar ze steeds mee aan komen op het CB. Het ik ook nooit gedaan bij mijn 1e dochter…

Thanx in iedergeval!

Liefs,
Leetje

Mijn zoon is 6weken nu, en krijgt sinds gister 150 CC water en 5 Scheppen… Omdat ik gewoon vindt dat die kleintjes geen honger moeten leiden… Hij mag volgens het CB nog maar 90 CC hebben… Nou ik vindt het echt bullshit, zodra ik van de BV ben afgestapt heb ik hem direct 120 CC “AANGEBODEN”, drinkt ie het op? dan heeft ie het nodig, Drinkt ie het niet op? dan heeft ie genoeg gehad.

Nu had hij echt wel 150cc nodig, maar ook bij hem drinkt ie de ene keer alles leeg, de andere keer niet.
En wat het CB ook zegt, het zijn allemaal gemiddelden… maar ieder kind is anders.
De een heeft aanleg om dik te worden, maar drinkt bijv. 200CC per voeding. en de ander is wat magerder maar drinkt 90cc per voeding. dat is altijd verschillend.

Ga lekker op je moeder gevoel af meid, dan komt het vast wel goed.
Wil je dochter niet meer? Dan zal ze echt wel genoeg hebben.
En vergis je niet in wat voor zuigkracht die kleintjes hebben hè… wij krijgen misschien niet veel uit speen 1, maar die kleintjes echt wel!

Liefs, Melanie

Tessa was ook geen fles leeg drinker. Als ze niet meer willen geven ze dat duidelijk aan!! Kijk naar je kindjes, is ze tevreden dan moet je je geen zorgen maken. Makkelijker gezegd dan gedaan maar echt probeer het los te laten. Ik was vaak meer bezig met de vraag: krijgt ze wel genoeg binnen dan van haar te genieten. Zoals Sje al zei baby’s die borstvoeding krijgen, geven het ook zelf aan en weet je ook niet hoeveel je baby binnen krijg. Ga op je gevoel af.

Succes!

[img]http://lb1m.lilypie.com/sgTrp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />

Ik ben echt blij dat iedereen zegt volg gewoon je gevoel! Je kunt jezelf zo gek zitten maken met allemaal rare spinsels en raad van oma’s enzo! hihi… Ik ga gewoon door zoals het ging… ze wordt vanzelf groter en drinkt dan vanzelf meer, en anders niet, dan komt het wel met de vaste voeding straks over een tijdje!

Thanx!!

Je kent zelf je kind het beste. De kleine zal zich echt niet uit laten hongeren hoor! Mijn schoonmoeder heeft ook altijd veel adviezen. Het is goed bedoeld maar eigenlijk zit ze er altijd naast. Gewoon ja knikken

[img]http://lb1m.lilypie.com/sgTrp1.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” />