Ze wil niet aan de fles

haaaaalllooooo,
Lara is nu 3 maanden oud en krijgt borstvoeding. Braaf ben ik met 6 weken begonnen om haar ook aan de fles te laten wennen met afgekolfde melk. Het leek toen wel of ze het nog niet snapte en op het CB adviseerde ze om het nog even uit te stellen en het na een paar weken nog te proberen. Dat leek te werken want de eerste poging die we toen deden ging goed, het flesje ging leeg!
Alleen de volgende dag werkte het niet meer… ons meisje weigerde de fles en zetten het op een brullen. Ondertussen weer 4 weken verder en vele pogingen maar ze wil niet. Ik heb al een speciale fles besteld, de breastflow bottle wat de overgang van borst naar fles en terug makkelijk moet maken, maar ze laat zich niet in de maling nemen…
heeft iemand hier ervaring mee en goede tips? Eind oktober hebben we een weekendje weg gepland samen. Even weer eens samen lekker eten en uitslapen, maar dan moet Lara wel een fles willen drinken bij Opa en Oma…

Geef je zelf die fles? Zoja, niet doen! Zolang zij weet dat er lekkere verse moedermelk in de buurt is, zal ze moeilijk blijven doen.

Dus zelf een boodschap gaan doen of weet ik wat en iemand anders die fles laten geven. Grote kans dat het dan wel lukt.

Groetekes, Sje

ik geef de fles inderdaad niet zelf en ga ook echt fysiek weg uit de kamer. Zou het echt verschil maken of ik boven op zolder ben of buiten de deur ben?
Mijn man geeft (probeert) de flesjes nu en morgen ga ik eens proberen of het oma lukt om er een flesje in te krijgen.
Ik ben benieuwd

Zou goed kunnen dat dat echt verschil maakt. Laat haar desnoods zien dat je ook echt weggaat. Papa zwaait jou samen met Lara uit. Zo klein als ze zijn, ze snappen al veel.

Groetekes, Sje

Hallo,
Ik begrijp dat het een beetje snel is misschien, mijn vraag, maar mijn dochter neemt ook de fles niet en ik vroeg me af of deze tip jou geholpen heeft? In mijn geval denk ik dat ze de fles beter van mij neemt dan van mijn man, maar ze neemt hem nog steeds niet goed.
dank je!
Marieke

M.Strange

Je kan misschien de fles van Tommee Tippie gebruiken. Die lijkt zeg maar op een tepel

Liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Hoi Marieke,
Zoals Kikie ook adviseerd, heb ik inderdaad ook geprobeerd met een andere fles. De Breastfeed bottle, is en systeem met dubbele speen erin waardoor het drinken eruit heel erg lijkt op drinken uit de borst. Het systeem leek me ideaal maar voor Lara maakte dit niet uit, ze kon het wel uit een andere fles (en speen) maar wilde het gewoon niet. Nog steeds kost het erg veel moeite om haar uit de fles te laten drinken maar het lukt niet wel (al is het niet erg relaxed voor degene die de fles moet geven)

Wat voor ons heeft gewerkt is dat ik fysiek weg ga (dus echt het huis uit), doorzetten (blijven proberen en de fles blijven aanbieden) en rustig blijven (voor degene die fles geeft). Ook is het van belang dat Lara rustig is, dus niet pas de fles gaan geven als ze al bere honger heeft, maar liever even iets eerder dan ze normaal de borst zou krijgen en zorgen voor een rustige omgeving.
Ik weet hoe lastig het is als ze niet uit de fles willen (al gaf het mij ook wel weer een heerlijk gevoel: ze wil alleen mij maar ) dus ik hoop dat het je lukt!
Groetjes
Sacha

Ja zie je, gewoon het huis uit met die borsten, dat doet vaak wonderen! Fijn dat het beter gaat nu met de fles.

Groetekes, Sje

aaaaah, het leek zo mooi en goed te gaan, maar we zijn terug bij af. Lara wil geen fles meer. Het is best lange tijd goed gegaan en we hebben dagelijks het flesje gegeven: ik ff de deur uit en ondertussen gaf mijn man Lara de fles. Maar ze wil niet meer, het is opnieuw brullen geblazen ipv lekker drinken. Het geplande weekendje weg hebben we al afgezegd en ik heb me er maar bij neergelegd dat ik langer de borst zal gaan geven dan ik eigenlijk had bedacht, maar maak me toch wel een beetje zorgen over hoe het straks moet gaan, wanneer mag je bijvoorbeeld met pap ofzo beginnen?
Wie heeft er nog tips? en natuurlijk: we blijven proberen en volhouden maar ik word er een beetje moedeloos en verdrietig van