Ze slaapt alleen in m'n armen

Hallo onze dochter is net een maand en slaapt overdag en 's avonds alleen als ik ze vast heb. 'S nachts slaapt ze wel goed. Dit is sinds enkele dagen. Na de bv valt ze in slaap in m’n armen. Als ik haar dan in de box of in bedje wil leggen is ze binnen 10 min aan het huilen. Laten huilen heeft geen zin want ze blijft huilen wel meer dan 30 min. Als ik ze weer vast pak is ze stil en gaat ze weer slapen. Ook heeft ze eerder honger als eerst. Soms al binnen 1 uur.
Heeft iemand ideeen of heeft iemand hetzelfde meegemaakt?

Volgens mij zitten er regeldagen bij 4 weken met de borstvoeding. Dan kan het inderdaad zijn dat ze alweer honger heeft. Gewoon voeden dan. Dan veranderd de samenstelling van de bv dit duurt een paar dagen en dan gaat het vanzelf weer over. Ik zou wel proberen om haar gewoon in haar bedje te laten slapen, anders went ze aan het slapen op de arm. Ik zou haar persoonlijk ook niet in de box laten slapen. EEn vaste slaapplek is duidelijker voor haar.
Ik raad je aan om het boekje van Ria blom te lezen.
Dit kon ik lenen via het cb. gaat over rust regelmaat en reinheid. Klinkt ouderwets maar heeft hier super geholpen om mijn zoontje goed te laten slapen.
Komt in het kort hierop neer:
Hou een vaste volgorde aan, dus wakker verschonen voeden even op schoot knuffelen even in de box en dan weer op bed. Een uurtje op incl voeding is vaak lang zat voor zo’n kleintje.
Zorg voor een vaste slaapplek en een vast slaapritueel.
Zorg voor zo min mogelijk prikkels dus niet de hele dag tv aan en niet te veel uitjes/bezoek.
Ook speelgoed kan teveel prikkels geven, zoals teveel speeltjes in de box( 3 is genoeg) of speelgoed met licht/geluid.
Bij mijn zoontje hielp het prima als we hier op letten.
Probeer haar zoveel mogelijk wakker op bed te leggen, zodat ze leert zelf in te slapen tenzij ze natuurlijk echt gelijk na de voeding slaapt.
Bij mijn zoontje werkte het ook goed om hem strak in te stoppen. Dekekntje totaan zijn kin en armpjes onder de deken.
wij moesten hem ook echt soms laten huilen, het kan ook te prikkelend zijn om ze steeds op te pakken. Als je zeker weet dat ze geen honger heeft zet dan je kookwekker op 10 minuten en ga haar dan even troosten. Even aai over de bol en dan weer weggaan. Dit kan soms wel lang duren voordat ze slapen maar hier hielp het wel. Ga dan even iets in huis doen dan kun je beter tegen het huilen dan wanneer je gaat zitten luisteren.
Nogmaals probeer even of je dat boekje kan lenen bij het cb. Zou sowieso even bellen voor een afspraak. Mij heeft de extra begeleiding hierbij goed geholpen.
Als deze tips niet helpen dan zou je eventueel in overleg met het cb kunnen gaan inbakeren misschien dat dat wel helpt.
Zou hier niet te lang mee doortobben want elke keer slapen op de arm hou je ook niet vol op den duur dus is ook geen oplossing.

Sterkte ermee,

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Eerlijk gezegt; ik zou proberen om hier zo snel mogelijk een eind aan te maken, dan maar laten huilen, hoe klein ze ook is.
Als je dit laat gebeuren slaapt ze over een paar maanden nog altijd alleen maar op de arm.

Ik heb de kinderen nooit in de box laten slapen. Hun bedje was om te slapen en de box om te spelen. Later sliepen ze dus ook niet in de box en wilde ze perse in bed liggen als ze moe werden.
Ik vind dat dat onderscheid ook op deze leeftijd al belangrijk is.

Misschien dat je bij haar kan blijven als ze in bed ligt, desnoods leg je een hand tegen haar aan of op haar buikje zodat ze voeld dat je in de buurt bent en dan dit afbouwen zodat je uiteindelijk haar gewoon in bed kan leggen en weg kan lopen.

Hoi,

Zie topic van angel-eyes
Paar topics lager

lon106