Ze rolt niet terug

Hoi allemaal,

ik zat zojuist is even te kijken in het topic sprongetjes…daar zag ik toch wel regelmatig terugkomen dat de kleintjes lekker terugrollen (evt met hulp).
Bij Lindsey is dit echt niet het geval. Sterker nog ze wordt alleen maar hardstikke boos wanneer ze op d’r buikje ligt. Ze vind er werkelijk echt niks aan. Hierdoor is het kruipen ook nog niet echt gestart, of beter gezegd helemaal niet.

Moet ik dit nou blijven stimuleren door d’r op d’r buikje te leggen en speeltjes voor d’r neer te leggen enz? Ik weet het echt even niet meer hoor, ze is nu acht maanden en ik dacht dat ze dat nu toch wel een ietsjepietsje onder d’r knie moest krijgen. Maar zoals ik al zei, ze vind het echt totaal niet leuk op d’r buikje…

liefs,
Rinske

Lilypie 1st Birthday Ticker

mijn dochter had dit ook.
vondt het ook vreselijk op haar buik. Ik stimuleerde het wel maar ze ging het ook niet zelf doen.
Ze draaide zich toen misschien 1x om verder nooit gedaan. Verder heeft ze niet gekropen maar ging later op billen schuiven. Ik vondt dit erg, hoorde van allerlei verhalen van een kindje moet kruipen voor ontwikkeling bla bla bla.
Kan je vertellen lieke is zonder te kruipen ook groot geworden en liep wel al met 14 maanden. en als je haar nu ziet zo vlug met alles.
Ik zou zeggen stimuleer het wel en als ze het niet zelf gaat doen ook prima hoor!

succes groetjes Gytha

oooohhh gelukkig maar.
ze draait af en toe wel op d’r buikje maar dit is eerder omdat ze een speeltje wil pakken wat net iets verder ligt en ze dan dus eigenlijk per ongeluk omrolt.
ze heeft wel een hele periode gehad dat ze expres op d’r buikje rolde maar die periode is inmiddels wel voorbij. Ze zit daarentegen wel hardstikke goed. Eigenlijk is het ook sinds ze goed kan zitten dat ze het op d’r buikje echt helemaal niet leuk meer vind.

liefs,
Rinske

dat was hier ook zo.
zitten ging prima, maar draaien ho maar.
Grote kans dat jou kleintje ook niet gaat kruipen! echt geen zorgen om maken hoor.
komt allemaal goed, en ze vinden dan wel een andere manier om zich te verplaatsen

groetjes gytha

Dani rolt erg goed van rug naar buik en vindt het dan even op zijn buik ook best leuk, maar terugrollen…ho maar. Meneer wordt op een gegeven moment zo kwaad dat hij zijn hoofd erbij neerlegd, armpjes wijdt en drappelen met zijn beentjes. en heel hard gaat huilen. Heel vervelend, maar ook wel weer grappig eigenlijk

Ik probeer hem ook te stimuleren om hem weer terug te rollen, maar op een of andere manier heeft hij dat nog niet door.

Wat Gytha ook zegt je hoort wel vaker dat kinderen de kruipfase bijvoorbeeld overslaan en gelijk al iets anders kunnen en daar dan tevreden over zijn (bijvoorbeeld goed zitten zoals Lindsey)

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Lindsey doet precies hetzelfde wanneer ze op d’r buikje ligt, wild om zich heen slaan met armen en benen en met d’r gezichtje op de grond. Wij hebben laminaat wat natuurlijk niet echt handig is in dit geval. ik leg ze nu dan ook maar telkens op een kleed dan komt ze tenminste niet zo heel erg hard op grond met dr gezichtje. Ik heb wel zo’n loopstoeltje (te leen) en dat vind ze ook wel erg leuk maar dat blijkt ook weer niet goed te zijn voor d’r heupjes dus wil ik ze er ook niet te vaak en te lang in laten.

liefs,
Rinske

haha ja rico gaat ook huilen als hij op zijn buik is gerolt terwijl hij wel terug kan rollen maar het dan niet doet:S

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Erik vindt het prima op z’n buik, maar kruipt ook niet. En hij wordt over een paar weekjes al één jaar. Ze zeggen dat kindjes die niet kruipen sneller zijn met lopen. We zullen zien. Hij verplaatst zich door om te rollen van rug naar buik, etc. en door om z’n as te draaien.

Het komt zoals het komt, heb een beetje vertrouwen. Sommige kindjes gaan nooit kruipen, maar hoe dan ook gaan ze allemaal ooit lopen…

Groetjes!

Baby’s geven heel duidelijk aan waar ze aan toe zijn, de ene is nu eenmaal sneller dan de andere. Wel blijven proberen, het komt vanzelf. Ons meisje is erg bezig met rollen en vindt het ook niet altijd leuk op de buik, vooral als ze moe is en niet makkelijk haar armpje eronder vandaan krijgt…

Maak je geen zorgen joh. Eva rolt wel meteen op haar buik als je haar neerlegt (duurde best lang eer ze dat kon) en dat vindt ze heerlijk! Ze weet alleen ook niet hoe ze terug moet rollen. Ze gaat dan gillen, zodat ik weet dat mevrouw terug wil. Ze vindt op haar rug liggen nu niet meer zo, want dan ziet ze niks. En net als Erik gaat Eva ook overal heen door rond te draaien om haar as, electric boogey! Grappig!

@ Mriek: ze zeggen dat kindjes die niet kruipen meer kans hebben op dyslexie. Geloof jij het?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Dat lijkt me onzin rainbow de heupjes worden toch altijd nagekeken op het cb en dan waren ze er al wel achter geweest hoor. denk ik tenminste

Groetjes Michelle

@ rainbow:
Er wordt zoveel gezegd over kindjes die niet kruipen. Hhaha dan had ik dyslexie moeten hebben! Nou mooi niet hoor. Ik zelf heb ook nooit gekropen vroeger, en mijn dochter ook niet dit komt ook vaker voor zeggen ze.
Ook zouden ze slappe buikspieren krijgen als ze niet kruipen etc! Nou als je lieke hier ziet is een lenige meid!
Dus echt allemaal onzin!

@Rinske: Heb jij vroeger gekropen en je man?
Vaak zie je dat terug zeiden ze op cb hier!
Meid geen zorgen maken komt allemaal goed hoor ieder kind heeft zijn eigen tempo, en dat loopstoeltje betreft, ik heb hem ook gewoon gebruikt maar nooit langer als 20 min per dag. Natuurlijk niet hele dagen je kleine mop erin zetten.

groetjes gytha

@Michelle: dyslexie is woordblindheid. Jij bent in de war met dysplasie denk ik…

@Rainbow: ik hoorde het toevallig gisteren van een vriendin. Heb het afgedaan als lariekoek. Geloof jij het?

Groetjes!

Ik heb er nog nooit van gehoord en als ik dit zo lees is mijn eerste gevoel ook dat het onzin is. Ik zou niet weten waarom ze dat krijgen als ze niet gaan kruipen. Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn eigen tempo en sommige baby’s slaan het kruipen gewoon over. En idd hoor je dan vaak dat ze eerder lopen dan kindjes die wel kruipen. Ach niet druk om maken, als ze 2 jaar zijn kunnen ze allemaal hetzelfde.

Groetjes,
Sandra

quote:
@Rinske: Heb jij vroeger gekropen en je man? Vaak zie je dat terug zeiden ze op cb hier!

Ik heb vroeger wel gekropen en Daan (mijn man) ook. Maargoed ook hierbij geld wellicht de uitzondering op de regel.

Het was alleen de laatste tijd vaak de vraag die voorbij kwam ‘Joh kruipt ze al?’ ‘Nee??? nog niet, maar ze is nu toch al acht maanden…???’ Nou daar wordt een onzekere-voor-de-eerste-keer-moeder toch behoorlijk mee op de proef gesteld. Maar als ik dit nu allemaal van jullie lees, stelt me dat wel weer behoorlijk gerust. En inderdaad wanneer ze 2 zijn kunnen over het algemeen allemaal hetzelfde.

liefs,
Rinske

pffffffffffff Mriek volgens mij sliep ik al half hahahahaha, maar dan lijkt het me nog grotere onzin. Wat hebben kruipen en lezen ed met elkaar te maken pfffff wat een fabels allemaal

Groetjes Michelle

NOPE. Ik hoorde het van een collega, maar toen moest ik hard lachen. Wat een onzin! Ik zie ook niet wat kruipen en lezen met elkaar vandoen hebben. Volgens hem had het te maken met stimulatie van een hersenhelft…Yeah right. Ik laat Eva lekker doen wat ze zelf wil en als je alles moet geloven, dan leven Elvis, Marylin Monroe en John F. Kennedy inderdaad al jaren samen op een onbewoond eiland! Dus! Kwatsj!

Groetjes Rainbow, trotse mama

quote:
En hij wordt over een paar weekjes al één jaar. Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZZbZp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

@ Mriek: Bijna 1 jaar…dus nog een paar weekjes en dan is het taart eten voor Eric. Leuk joh! Lijkt me heel bijzonder om de eerste verjaardag van je kindje te vieren. Ik moet nog zo’n 6 maanden wachten

@Rainbow: ik vind het dus ook kwatsj. Leuk woord!

@Saro: ja, zo bijzonder! Vraag me wel af hoe ik me op die dag zal voelen, vast wel gemengd. Heel blij dat hij jarig is en toch ook wel een beetje triest dat het zo snel gaat. En natuurlijk met herbelevingen van de bevalling, dat begint al een beetje te komen…

Groetjes!