Ze de kinderopvangtoeslag volgend jaar anders gaan

je kunt elke keer als je inkomen wijzigt je aanvraag voor de kinderopvangtoeslag weer aanpassen en insturen.
Dus al wissel je elke 2 maanden van baan,
dan kun je dus elke 2 maanden weer een wijziging doorsturen,
en zal de toeslag aangepast worden.

Maar inderdaad, wel van te voren aangeven, want te laat achteraf
vinden ze niet leuk.
En ja, het volgende jaar krijg je de afrekening van het vorige jaar,
en wordt teveel ontvangen weer teruggevorderd,
en teweinig ontvangen alsnog betaald.

M.

En vandaag in het nieuws:

http://nieuws.nl.msn.com/binnenlands-nieuws/kamer-wil-uurtarief-voor-kinderopvang

M.

ik had het ook al gelezen ja en idd niet meer als terrecht!.
Maar ik ben benieuwd, er zal wel heel veel weerstand komen van de kdv’s aangezien dit voor hen natuurlijk iets minder prettig is vanwege de organisatorische en administratieve rompslomp (dus extra kosten) die er voor hen bijkomt.

Helemaal terecht. En zo moeilijk moet dat toch niet zijn. Er zijn zoveel diensten waarvoor je per uur moet betalen.

Groetjes Natasja

Helemaal terecht, en dat heb ik altijd al gevonden!! Er zijn dagen waarop ik Bo bv al om 1530 kan ophalen, met name als ik uit de nachtdienst kom, of als ik hem breng voor zijn "vaste " dag (dat moet 1 keer in de week, ook al heb ik geen opvang nodig, maar voor de continuiteit voor bo snap ik het wel) dan breng ik hem pas tegen 9:00 ipv 730 en haal ik hem ook rond 16:30 alweer op, toch moet ik dan 10,5 uur betalen terwijl ik eigenlijk maar 7,5 uur afneem. Tel al die uurtjes maar eens bij elkaar op, dan kom je op een leuk bedrag uit!! En het scheelt ook voor de toeslag die je terug krijgt, wat de regering weer geld scheelt.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Is inderdaad een goede maatregel alleen 1 MAAR. Ze hebben het er al over dat de kdv de tarieven wel zullen gaan verhogen want dat zit er dik in. Want bijvoorbeeld morgan de van 8.00 tot 16.30 gaat. Die overgebleven 3 uur per dag kunnen niet meer opgevuld worden dus die kosten willen ze ergens gaan verhalen. Gaat het te vergoeden bedrag van de toeslag daarin mee of moeten we als nog bij wijze van 3 euro uit eigen zak betalen??

Groetjes,

Michèle

èn gevolg:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/444332/1/1/100/ouders-gaan-minder-werken-door-bezuiniging.html

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 18 May 2011 17:33:27

Ha ha ha wat een grapjas die kamp. probeer maar eens een creche te vinden die per uur gaat. Juist die verloren uurtjes daar verdienen ze het meeste op. En dat ouders minder zouden gaan werken tja dat zat er dik in he. En werkgevers die bijdragen?? Moet de eerste nog vinden. Volgens mij waren ze blij dat dat niet meer hoefde.

Groetjes,

Michèle

Alsof je het zo voor het kiezen hebt, welke creche je je kind naartoe brengt. Ik woon in een dorp en daar is welgeteld 1 kdv; veel keuze is er dan niet, hè? En DUH…tuurlijk gaan er dan mensen stoppen met werken, als het duurder wordt. Alsof we dat niet allang hadden zien aankomen, daar hoef je geen kerngeleerde voor te zijn. Djeez, zooooo voorspelbaar allemaal.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik ben heel blij dat we er niks meer mee te maken hebben heb nooit precies gesnapt hoe dat nou werkte en ga me dan ook niet meer verdiepen in hoe het wordt.
Hier in het dorp IS niet een een kinderopvang , en ik kan dochter gelukkig lekker meenemen.

Maar toen de oudste nog kleiner was, en ik nog wel een 'normale ', maar wel onregelmatige baan had, konden we op het kdv waar hij toen zat gebruik maken van de Flex-groep.
Dat was ideaal, want je kon per week (minimaal 3 weken van tevoren) inschrijven welke dagen en uren je opvang wilde. Dat was dan met een minimum van 3 uur per dag, en het uurtarief lag iets hoger dan de vaste groep. Maar je betaalde wel per uur!
Per dagdeel konden er dan een max. aantal kindjes, dus was het lijstje vol dan had je pech… Dus moest er wel altijd op tijd bij zijn. Maar ik had een 4 weken-roulatierooster, dus wist wel voor een half jaar waar ik aan toe was.

Dat vond ik wel een ideale regeling toen! Ook voor in de tijd dat ik werkeloos was. Want, al moest je 3 weken van tevoren inschrijven, mocht je onverhoopt toch opvang nodig hebben kon je altijd bellen of er toevallig die dag nog een plekje vrij was, zodat ik wel op gesprek kon, of werken als oproepkracht.