mijn zoontje Jip (12 wk) heeft last van reflux en daardoor brandend maagzuur hiervoor krijgt hij zantac ik vind het zelf erg vies en moet hem er 2 keer per dag 2,7ml van geven met een spuitje. er zit een hele sterke pepermuntsmaak aan en daar de 8%alcohol bij brand het in je mond is dit normaal of heb ik verkeert spul gekregen?
hij krijgt borstvoeding met daarvoor en erna johannesbroodpitmeel dit helpt wel verder staat alles scheef.
verder gaan we ook met hem naar een osteopaat ( door hem kregen we in de gaten waar onze Jip nu eigenlijk last van had)
heeft er iemand tips hoe ik die zantac op een zachtere manier kan geven, nu is het iedere keer een gevecht.
Zantac
ehm… ze hebben hier voor apothekers en huisartsen… lijkt mij niet gezond een baby dit te geven… maarja… bel de infolijn/
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Hoi babke,
Geen ervaringen mer reflux. Maar als je twijfelt aan geneesmiddelen bel even met een huisarts of apotheek! zeker bij zo’n kleintje. Ik zou geen risico nemen.
succes met je kleintje
groetjes gytha

Zantac vloeibaar is er o.a. speciaal voor baby’s met reflux. Maar als je twijfelt contact opnemen met de huisarts of apotheek. Wij zijn geen geneeskundigen.
Groetekes, Sje
bedankt voor de reacties, maar ik heb al na de eerste keer dat ik hem dat spul gegeven had naar de appotheek gebeld of dit wel het goede spul was en ze zei wat kribbig dat dat natuurlijk wel zo was en dat ik dan de kinderarts maar iets anders moest vragen maar dat is dan waarschijnlijk nog sterker spul.
groetjes babke
Hoi Babke,
Ik weet niet of je al een goed manier hebt gevonden voor het toedienen van de Zantac. Mijn zus deed bij de allerlaatst slokjes flesvoeding de fles los van de speen (het speentje liet ze dan in het mondje van haar zoontje) en spoot in dat laatste beetje voeding de Zantac. Op die manier slurpte hij het altijd prima op.
Gaat het nu al beter met Jip?
Succes en groetjes, Lynn (zoontje Morris 16 weken)