Zal ik nog een wandelwagen kopen?

Volgende week word Arwen 3 jaar, ze is 97 cm, en ruim 15 kilo (en dus te zwaar voor de meeste gewone buggy’s)

Nu heb ik een vraagje.

Vanaf aankomende maandag moet ik mijn oudste dochtertje én mijn nichtje van 4 jaar school brengen.
Mijn zus is nog bezig een gastouder te zoeken, maar ze schieten van het gastouderbureau niet erg op.
Dus ik weet niet hoelang ik mijn nichtje naar school moet brengen.

Het is 15 á 20 minuten lopen naar school.
Merel kan al zelf fietsen, maar mijn nichtje nog niet.
Afgelopen jaar ging Arwen in het voorstoeltje op de fiets en mijn nichtje achterop, maar dat past niet meer, Arwen kan niet meer in het fietsstoeltje.

Ik heb al een hele tijd geen wandelwagen of buggy meer, we fietsen alles aan of ze gaat in de draagdoek (korte stukken gaat dat nog prima)
Arwen kan best een flink stuk lopen (maar geen 30 á 40 minuten) en ze kan op haar fietsje met zijwieltjes fietsen, maar ook nog geen lange stukken.

Nu zit ik te twijfelen, zal ik nog een (tweedehands) wandelwagen aanschaffen of niet.
Ik heb al eens rond zitten kijken, maar ze vragen nog behoorlijk veel voor een mooie tweedehands wandelwagen

he bah, je woont niet 1,2,3 in de buurt want anders kon je die van ons hebben. Gewoon een wandelwagen die je om kan toveren tot zitwagentje toch ? Ik moet er juist vanaf. hihihihi

Hoi Marinda,

Dus als ik het goed begrijp zou je normaal gezien geen wandelwagen nodig hebben, maar zou je hem alleen aanschaffen omdat je het anders niet voor elkaar krijgt om je nichtje tijdelijk naar school te brengen?

Of heb ik het verkeerd begrepen?

Groetekes, Sje

Dat klopt, ik droeg mijn dochtertje eigenlijk altijd in een draagdoek of we gaan op de fiets weg.

We hebben trouwens net een Mutsy combi kinderwagen opgehaald, een mutsy outdoor.
helemaal compleet, voetenzak, reiswieg, regenhoes, parasol, alles samen voor €150,00 dat vond ik nog een redelijke prijs (de meesten wagens in de buurt waren al over de €200,00, zonder echt veel mogenlijkheden en accesoires, zelfs voor een bebe confort turbo vragen ze hier al 150 euro)
Net nog een stukje mee gelopen, hij rijd nog prima.

Ben ik in ieder geval uit de brand.

En als ik de wagen niet meer nodig heb, maak ik hem even goed schoon en kan ik hem weer doorverkopen

Sorry hoor, maar vind je dat niet sonde, alleen om je nichtje naar school te brengen?? En ook nog tijdelijk…
Milan is pas 3 geworden, ik heb nog wel een buggy staan, maar zou er echt geen meer gaan kopen…

Groetjes Nathalie & Co

Enneee Milan is 3 jaar 104 cm en 18 kilo en gaat nog gewoon voorop de fiets

Groetjes Nathalie & Co

Gewijzigd door - Nathalie op 11 Aug 2006 20:21:09

Het voorzitje gaat maar tot 15 kilo, ik vond het niet echt veilig om het dan nog langer te gebruiken.
En Arwen heeft hele lange benen en die kon ze niet meer kwijt, die zaten echt tegen het stuur aan en bij ieder hobbeltje waar we overheen fietsten deed dat zeer bij d’r beentjes.

en ik breng niet alleen mijn nichtje maar ook mijn oudste dochtertje naar school.
En als het over een tijdje gaat ijzelen breng ik ze ook lopend naar school, fietsen vind ik dan echt niet veilig er word weinig gestrooid en nog steeds hard gereden in de wijk (de hele wijk is een 30 km zone waar iedereen minstends 60 rijd.)
Nog 1 jaartje en dan is de school weer herbouwd en zit die om de hoek (we zitten nu al 1.5 jaar in noodgebouwen, een paar rotjochies hadden vuurwerk in de school gegooid en die is toen afgebrand)

Trouwens de wagen is nog keurig netjes, als ik hem strakjes niet meer nodig heb verkoop ik hem voor een leuk bedragje weer door.

Geen spijt van mijn koop, anders had ik die meiden echt niet naar school kunnen brengen (mijn nichtje komt 3x per week, dus dat is toch wel vaak)

Ja, Nathalie, dat bedoelde ik dus ook met mijn vraag. Alleen om tijdelijk een nichtje naar school te brengen, koop je een nieuwe wandelwagen. Ik vind eigenlijk dat je zus daar dan best in mee mag betalen. Of dat zij voor een goede 2e hands wagen had kunnen zorgen.

Ik vind het heel attent van je dat je je zus zo uit de brand helpt, maar ik zou het anders aangepakt hebben als ik jou was.

Groetekes, Sje

Mijn zus en haar vriend hebben het niet breed, Dus zij hebben echt geen geld om voor mij een wandelwagen te kopen.
En Nathalie, ik heb helemaal geen nieuwe wandelwagen gekocht, maar een tweedehands wagen.
Een helemaal nieuwe wagen kopen was inderdaad zonde geweest, maar deze mooie tweedehands raak ik voor misschien nog wel voor niet veel minder geld kwijt dan ik hem nu gekocht heb.

Een tweedehands wagen is dan inderdaad een mooie tussenoplossing, zeker als je zus het financieel niet breed heeft. Lief dat je dat dan voor haar over hebt.

Groetekes, Sje