Yordy heeft de hik


#1

hoikes,

me klein ventje heeft bijna iedere dag wel es twee tot drie keer de hik.is dat wel normaal of niet. ik probeer hem dan te troosten, maar niks wil dan lukken. hij is dan zo droevig dat ik het soms niet meer kan zien dak effe buiten moet.wie kan er mij helpen of een tip geven.

vele groetjes de mama van yordy


#2

Helaas kan je daar niets aan doen. Veel baby's hebben regelmatig de hik. En net als bij jezelf is dat lastig te beinvloeden, je kan niet tegen hem zeggen bijvoorbeeld zijn adem in te houden.

Gulzig drinken wil wel eens een oorzaak zijn van het hikken, ik weet niet of hij dit doet?


#3

Meestal hebben baby's de hik als er nog wat dwars zit, een boertje bijvoorbeeld, maar inderdaad kan hij ook te gulzig gedronken hebben.

Bij mijn zoontje hielp het als ik hem een tijdje recht op tegen  mij aan legde(éen half uur, drie kwartier), dan zakte het melk beter en kon hij ook de vast zittende boertjes nog laten.

Maar misschien had je dat al wel geprobeert.. Ik wilde in ieder geval op je verhaal reageren.

Succes,

Carmen.


#4

Onze dochter heeft ook elke dag de hik en we merken dat haar dat dwarzit meestal helpt bij haar een paar slokjes drinken. Ze krijgt de hik eigenlijk altijd zomaar als ze juist erg enthousiast is. wij geven altijd wat te drinken en dan houdt de hik eigenlijk meteen op.

maar het ziet er enger uit dan het is, op het cb zeiden ze tegen mij dat ze dan juist ook goed met haar ademhaling omgaat.

Groetjes


#5

Geeft helemaal niks als ze de hik hebben. Dani (nu bijna 4 maanden) had al regelmatig de hik toen hij nog in de buik zat. Nu nog. Als hij er geen last van heeft hoef je niks te doen. meestal heeft hij de hik als hij net een boertje heeft gelaten na de eerste borst, dan bied ik hem de tweede borst en gaat de hik vanzelf over na een paar keer zuigen. Als hij het na de volledige voeding krijgt laat ik hem gewoon hikken. kan helemaal geen kwaad. Het stoort hem niet. Ik maakte me in het begin ook druk, wilde hem niet neerleggen als hij de hik had. Hoe reageert Yordy erop? Succes!


#6

hoi hoi,

 

ons ventje heeft ook een paar keer per dag de hik, weet niet of ik altijd aan drie kom. alleen de onze vind het meetsla niet zo erg. hij gaat zelfs gewoon drinken, alleen vind hij dat wel wat latsig.

succes.