Yordie Spuugt al voor hij warm eten krijgt

Hallo,

Onze zoon Yordie van 10 maand heeft Zondag de buikgriep te pakken
gehad, dinsdag was het overgeven en dunne ontlasting gelukkig al weer over. Dus daar was hij weer super snel vanaf. Alleen nu wil hij zijn brood s’middags en het warme eten s’avonds niet meer. T’is een strijd. De pap s’morgens koekjes vers fruit en drinken wil hij allemaal wel gelukkig. Als we het warme eten op tafel zetten begint meneer al over te geven. Als we er al een hapje in krijgen moet hij steeds kokhalsen…

Kan dit nog de nasleep zijn van de buikgriep of wordt meneer gewoon kieskeurig, omdat hij de tussendoortjes / drinken en pap wel wil!

Groetjes Miranda

Meneertje is aan het uitproberen. Geen aandacht aan besteden. Als-ie niet wil eten, dan maar niet. Als hij maar genoeg vocht binnenkrijgt.

Geen alternatieven aanbieden, want dan is het eind helemaal zoek.

Het toverwoord is: negeren!
Kan een paar weken duren, maar blijkbaar krijgen ze echt wel genoeg voedingsstoffen door de dag heen. Dus geen zorgen maken en lekker in zijn eigen sopje gaar laten koken.

Groetekes, Sje

hallo sje

Dat was mijn vermoeden ook al dat hij ons aan het uit proberen is maar mijn man had er toch wat problemen mee.
Ik negeerde het hele gekrijs rond het eten al, maar misschien zijn mannen gewoon wat zachter wat dat betreft.
Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

Groeten Miranda.

Hoi Miranda!

Onze dochter van bijna 10 mnd heeft het ook flink te pakken gehad… Zij heeft 5 dagen helemaal niks gegeten en had 40 gr. koorts…
Na die 5 dagen begon het langzaam weer met een paar hapjes fruit en brood maar voor ze echt weer zin in haar avond eten had waren we wel 2 wkn verder hoor!
Misschien is het ook nog wel een beetje de nasleep van zijn griep dan?
Zelf heb ik ook nooit zin in warm eten als ik niet lekker ben.
Wat Sje zegt kan natuurlijk ook goed! Dat hij jullie gewoon aan het uitproberen is! In dat geval idd geen aandacht aan proberen te besteden en hij krijgt echt wel genoeg binnen de rest vd dag.

Hoi,

Vemoed inderdaad dat hij je aan het uitproberen is. Maar onze dochter heeft al drie keer het afgelopen jaar buikgriep gehad en we moeten haar steeds weer overhalen om weer een stukje eten te proberen. maar meestal na een eerste dag dat ze overheen is gaat het weer.

Al hij niet wil eten geen altenatieven aanbieden. hij gaat vanzelf van de honger wel eten. gewoon zijn schema aanhouden ook daar niet van afwijken. Zolang hij inderdaad maar voldoende vocht binnenkrijgt Dat is het belangrijkst.

groetjes

lon106

Zolang de 's ochtends hun ontbijt niet extra gulzig eten, zijn ze niet met honger naar bed gegaan.

Groetekes, Sje

hoi hoi

Daar was ik weer, vandaag ging al wat beter.
Yordie heeft een halve boterham gehad en binnen gehouden.
Hij heeft zelfs zijn warm eten opgegeten maar dit kwam er na ongeveer 5 minuten zo weer uit zetten.
Nou vermoed ik dat het toch nog wat nasleep is van de buikgriep.
Ik denk erover om morgen zijn warme maaltijd te vervangen voor een bord pap, want die houd hij wel binnen.
Wat denken jullie ervan ???

Groetjes Miranda

Als het nasleep is van de buikgriep zou ik toch uitkijken met pap omdat hij dat mogelijk als alternatief voor zijn warm eten gaat zien.

Ik zou persoonlijk toch warm eten blijven proberen en zorgen dat-ie genoeg te drinken krijgt.

Groetekes, Sje

Onze Puck heeft enkele weken terug ook een virus achtig iets gehad. Een week lang heeft ze gespuugd en had ze diarree. Op advies van de arts alleen maar melk gegeven. Toen het spugen over was en de ontlasting weer normaal zijn we weer overgegaan op het oude ritme. Het meisje ging hier moeiteloos in mee.

Ik zou doen wat bij jou het beste voelt. Als jij denkt dat pap/melk een goed altenatief is zou ik dat doen. Je mannetje krijgt dan voeding binnen en zal aangesterkt zijn.

Succes.

groet Loes

Hoi

Eerst weer bedankt voor de adviezen en ik zal morgenavond weer eens een poging doen.
Ik heb nog even bedenktijd over wat ik nou ga doen maar jullie horen morgenavond wel weer hoe het verlopen is.
Het is toch wel ontzettend handig zo’n forum.

groetjes Miranda.

Hallo,

Even een Banner proberen…

Groetjes

Hoe is het vandaag gegaan met het avondeten?

Groetekes, Sje

Hoi sje

Het avondeten ging vanavond gelukkig goed.
Yordie heeft maar een paar hapjes gehad en zijn toetje, maar het is erin gebleven.
Ik heb hem gewoon zijn normale kost gedaan dus misschien dat het eet probeem voorbij is (hopelijk).
Heel erg bedankt voor de adviezen en de intresse.

Groetjes Miranda

Kan best dat-ie nog een terugslag krijgt hoor, maar hou hem onder de duim!

Groetekes, Sje