Yesssss

Voor degene die het nog niet weten, ik werk als logistiek/administratief medewerkster, bij een groot bedrijf, ik werk daar al bijna 10 jaar full-time, na mijn zwangerschapverlof zou ik 20 uur gaan werken, minder is niet gebruikelijk, dus met een beetje rotgevoel stemde ik toch in voor die 20 uur.
Tijdens/na mijn zwangerschap ben ik een jaar thuis geweest, met een tennisarm, en last van mijn bekken.
Toen de tijd eenmaal aanbrak dat ik weer moest werken, zat het me nog steeds niet lekker, ik vond 20 uur echt een beetje te veel, en liep al in mijn hoofd om ontslag te nemen…
Intussen is er wel heel veel gebeurd bij het bedrijf, we hebben een reorganisatie gehad, met 120 ontslagen, en echt ik vond het jammer dat ik er niet bijzat, ze hadden namelijk een heel goed sociaal plan, dus ik had er graag bijgezeten.
Dus inmiddels is er veel veranderd, ik heb een nieuwe baas (basin) en een hoop collega’s zijn weg, maar de naaste collega’s zijn er gelukkig nog allemaal.
Ik zou dus een duobaan gaan doen met mijn collega die ook een kindje heeft gekregen.

Maar om terug te komen op mijn verhaal, ik deed bij mijn nieuwe basin toch een aanvraag om 1,5 dag te werken, tot mijn verbazing reageerde ze heel erg positief en zou ze haar best voor me gaan doen, nou ik was al blij alleen al om hoe ze erop reageerde, mijn vorige baas had het niet eens bij personeelszaken besproken, die zei gelijk, “nee dat is niet gebruikelijk, daar beginnen we niet aan”. Want anders komen we ook in de problemen met de duobaan.

Nou vandaag kreeg ik het te horen, ik krijg een nieuw contract voor 12 uur!!! Yessssssssss…
Ik heb altijd me eigen het naadje gewerkt, soms wel 14 uur op een dag als het druk was, op zaterdagen terug gekomen, en me altijd heel flexibel opgesteld, dus dat is niet voor niets geweest…
Ik heb nog niet besproken wanneer het nu ingaat, maar ik ga in ieder geval dan 1,5 dag werken, s’maandags de hele dag en dinsdags een halve!!