Yes, nieuwe klanken!

Hoi hoi allemaal,

Nou, Lucas zegt nu toch ook (eindelijk) nieuwe klanken hoor! De oh´s en ie´hs en kwaks, zijn niet meer van de lucht! Hij begint nu toch wat dingetjes na te praten (zoals de naam Jari, 1 vd neefjes), zegt veel ooooo en ohhhhh, daar zijn we toch wel blij mee hoor. Want al kletste hij de oren van je hoofd, het bleef bij de letter aaaaaaaaa. Trouwens hoe gaat het met het lopen van de andere 1 jarigen?? Lucas hield het bij die ene keer hoor,hihihi, hij doet er niets meer aan… Luie aap! Hahhaha.

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

dat komt gewoon omdat jij hem nog een baby wil houden!!!

Kussies

Lucas toch… wat ben jij lui hihi

van jordy moet ik je vertellen dat als je het eenmaal kan het echt veeeeeel sneler gaat kun je heel goed weg rennen als mama je een schone broek wilt geven of je piama aan wilt doen hihi dus kom op he wij moedige je aan…

heerlijk he moon nou ze zo lekker gaan kletsen jordy ook hoor klest de oren van je hoofd mee, Tom (kom) tuig (vliegtuig) papa mama pa (opa) ma (oma) Isa(patricia) voor als ik niet luister Peet (papa dus) sinds een paar dagen zegt ie dat en standaard als k zeg nee dat mag niet zegt Jordy ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh (zeg dat dan hihi) en een beetje tv gaat hij nu kijken wel makelijk hoor zeker als ik met eten bezig ben want grrrrr wat een tijd is dat jordy alleen maar gillen dus teletubbie’s aan en jordy is stil en gaat zelf op zijn stoel zitten kijken voor 5 min dus erg snel eten koken mar goed het is wat

lucas lekker kletsen hoor gezellig

Tries

Leuk he dat kletsen, ik vind het nog steeds grappig klinken wat er allemaal uit die kleine mondjes gerold komt
Demi zegt, redelijk wat dingetjes vind ik, papa, mama, die (als ze wat aanwijst, ze doet een kip na hihi, en een koe, kippen zijn favoriet want demi heeft bij opa en oma 2 kippen.
tita = drinken, toeta= koekje, opa, oma, Kyra (dochtertje van een vriendin van me)lala (teletubbies)
Ja en geloof het of niet maar ze zegt ook tubbietoetje haha, verder brabbelt ze zinnetjes van ons na, ze zegt het dan nog niet echt maar het klinkt als, de zinnetjes zoals: wat is dat? die klanken doet ze na maar als je het niet weet snap je er geen jota van natuurlijk haha…

Het lopen gaat prima, ze doet niks anders meer, en wat tries zegt, ze rent dan ook regelmatig in blote kont weg tijdens het verschonen haha, ook dat ziet er wel grappig uit (lief klein kontje)…

Kom op Lucas mama niet voor de gek houden he, je kunt het wel dat heb je laten zien!!

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Hahahahah dus iedereen praat en rent maar aan. Lucas kan wel heel hard kruipen hoor hihihi. Ach Veronica was ook ruim anderhalf voor ze echt liep, daar maak ik me geen drukte om. Komt wel, ik weet dat ie het kan immers. Maar dat praten, oei, dat doen die van jullie beslist beter hoor. Misschien komt het omdat ie 2e kind is ofzo? ZOu dat kunnen? Want, tja, tis wel een beetje gek, dat wij zo blij zijn, dat ie eindelijk de oh en de ie en de oe zegt, terwijl die van jullie al beesten na doen, dingen aanwijzen enzo. Doet Lucas ook, maar niet als je het vraagt aan hem, dat snapt ie nog niet. Nou ja, komt wel…toch?

Zo weer op naar een heldendaad, zoefff SuperMoooo

komt allemaal goed hoor het is toch geen wedstrijd

Kussies

Alles op zijn tijd!! En Nee zeker geen wedstrijd, ieder kindje is anders, de 1 is snller als de ander in sommige dingen…
Als ze 2 zijn kunnen ze ws allemaal hetzelfde!

Groetjes Nathalie
http://vrienden.clubs.nl/demi

Lucas begint nu steeds meer te praten en maakt ook van die zinnetjes.
Koekje pakken, boekje pakken, snoepje pakken. Maar of ik daar blij mee ben?
Ik hoor de hele dag koekje pakken. En ja ik hoor vaker dat een 2e kindje niet zo snel praat als een eerste. Misschien praat je tegen een 1e kindje onbewust wat meer?
Maarja, ze doen het allemaal op hun eigen tempo.

Groetjes Miriam

Precies totaal geen wedstrijd, het ene kind is sneller met lopen de ander met praten en de ander weer gaat meer op onderzoek uit, het komt allemaal hoor… jordy doet het ook niet als je het hem vraagt hoor alleen sinds een paar dagen als je zegt ga maar naar papa brengen dat ie dat doe maar verder zegt hij alleen dingen uit zich zelf maar niet als wij het zeggen of vragen…

Tries

Mooi, echt een eigen willetje dus.
Klinkt heel bekend, hier nog zo een.

Groetjes Miriam

hihi wat een kletskousjes allemaal!

Monique, maak je nou niet druk om Lucas Lucas heeft een grote zus die voor m zorgt en bovendien ieder kindje gewoon zijn eigen tempo! Het gaat toch geweldig met hem Joh, mijn neefje (geboren 2 juni) loopt nu pas een weekje omdat ie kruipen gewoon stukken handiger vond hihi En die rolde al om met 2 maanden, kroop met 6 maanden, zegt allemaal niks hoor

Eva praat de hele dag Arabisch hahahahaha Maar inmiddels wel wat verstaanbaars ook, mama papa, dag, woef, poes, die, daar, dees (deze hihi) en ze brabbelt heel erg na als je wat zegt, dus t lijkt dan net wat verstaanbaars hahahahahhaa Toen ze maand of 7-8 was kon ze geweldig goed en duidelijk LAMP zeggen, ook tegen het juiste voorwerp maar dat is ze kwijtgeraakt en nooit meer teruggevonden hahahahaha

Valt het jullie soms ook op dat ze periodes dingen doen/zeggen en erna gewoon het ff lijken te ‘vergeten’ om na een paar weken of maanden weer terug te komen?

Groetjes Els

Jah, dat valt mij op inderdaad.
Lucas kon al heel vroeg mama zeggen. En niet brabbelen maar echt mama. Een tijdje paar weken later niets meer. En na een maand of 2 begon het weer.

Groetjes Miriam

Evianne zegt papa, paaaaaaaapa, paaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapa. En heel af en toe zegt ze mama of bah (om het vervolgens gauw in haar mond te stoppen). Tegen Fabian zegt ze om de één of andere reden aat! en dan prikt ze hem met 1 priem vingertje op zijn kop. Verder brabbelt ze er lustig op los, maar inderdaad veel aaa klanken erbij en trouwens ook best vaak een t. Onze jongens waren ook heel laat met praten, maar nu kletsen ze de oren van je hoofd. Zo erg dat ik af en toe gewoon vraag of ze eeeeven hun snatter willen houden.

Lopen doet ze wel als een kieviet. Toevallig zei de leidster van het KDV vandaag nog dat ze niet erg meisjes-achtig is. Ze klimt overal op waar ze maar op kan komen en ze is best “hard”. Als ze valt is het negen van de tien keer opstaan en doorgaan. Tsja, ik heb altijd gedacht dat ik alleen maar jongens zou krijgen dus misschien heeft dat er wat mee te maken?

Groetjes Marielle

Hoi iedereen!
Ik dacht, laat ik ook weer eens een berichtje achterlaten.
Ik ken deze site nog maar een paar dagen, vandaar.
Maar jullie hebben vast mijn kanjer Stephan al ergens op de foto gezien.
Hij is nu ruim 16 maanden en ik vond het eerlijk gezegd wel erg prettig om te lezen dat Lucas ook nog niet loopt.
Stephan loopt alleen langs de tafel en aan je hand, maar voor de rest denkt hij: “Bekijk het maar, kruipen en staan gaat net zo snel. Waarom zou ik los gaan lopen?!”.
Volgens mij ziet hij er echt het nut niet van in.
Een beetje bang is ie ook wel, hoor. Hij kan vaak meer dan hij denkt.
Maar hij vermaakt zich uitstekend zo.
Hij vind het erg leuk om bijv. alle duplo uit de emmer te gooien en het er dan weer 1 voor 1 in te doen.
En vooral VEEL lawaai maken is zijn favoriete spelletje (lang leve de buren, we hebben een houten vloer!).
Wat hij momenteel ook de HELE DAG doet (vanaf dat hij wakker wordt) is OVERAL naar wijzen. Dan moeten wij vervolgens zeggen wat het is. Wel lachen hoor!
Ik kan er echt super van genieten om naar dat mannetje te kijken. Hoe hij alles ontdekt.
Wat betreft het praten zegt hij graag: “pappa”. Dat doet hij al een paar maanden en het is tot nu toe het enige echte woordje dat hij zegt.
Als ik hem wel eens “Mamma” probeer te laten zeggen (tsja, ik ben ook maar gewoon een trotse moeder) zegt Stephan steevast en heel hard: Pappa !!!
Mijn vriend zijn ego kan inmiddels niet meer stuk natuurlijk! Ha, Ha, Ha !!!

Stephan begrijpt ook steeds meer, dat is wel leuk.
Soms vraag ik aan hem: Ga je mee? Negen van de tien keer strekt hij dan meteen zijn armpjes naar mij uit en komt hij naar mij toe.
Maar als ik vervolgens zeg: “Ga je mee…naar bed, slapie doen?” dan weet hij niet hoe hard hij weg moet kruipen !!
Hij weet echt heel erg goed wat hij WEL en NIET wil.
Echt een eigenwijs opdondertje. Maar wel een heel vrolijk ventje. Zelfs nu hij een beetje ziek is (snipverkouden en beetje koortsig) hoor je hem niet piepen.
Nou, nu weer even genoeg “opgeschept” over dit kleine mannetje.
Gelukkig kennen jullie dat trotse gevoel van moeder zijn!

Groetjes, Bianca