Yes eindelijk nieuwe keuken

Volgende week kunnen we gaan klussen, we hebben een nieuwe keuken gekocht.
We hebben er lang over getwijfeld omdat we in een huurhuis wonen maar we ergerden er ons zo erg aan dat we nu zelf een andere keuken gaan plaatsen.
Keuken was erg klein(3 kastjes onder en 2 boven) en erg oud(1975) De woningbouw zou het dit jaar komen doen maar is nu uitgesteld naar 2014 en we hebben er nu al 4 jaar tegen aan zitten kijken en wilden dat niet nog eens 4 jaar.
Heb ik eindelijk lekker alles inbouw en eindelijk een gewone oven. Ik zie wel als een berg op tegen de bende want er is wel een hoop hak en breekwerk voor nodig.
Maar goed dat moet ik er voor over hebben. En zelf hoef ik er weinig aan te doen.
Een kennis met een eigen klusbedrijf doet de leidingen, de electra, tegelwerk en het afkitten en Marco gaat de keuken zelf zetten met zijn broer. Ik hoef alleen Rens bezig te houden, dus dat word lekker veel afspreken met vriendinnen denk ik.
Thuis bnlijven als er geklust word word niets want dan wil Rens alleen maar helpen denk ik.
Zal de komende weken wel iets minder op ikkeben zijn denk ik.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Leuk joh!

Heerlijk vond ik dat, nieuwe keuken uitzoeken, ben er na 3 jaar nog steeds heel blij mee

Krijg je wel iets vergoed van de woningbouw? Die profiteren er natuurlijk ook van als jullie eruit zouden gaan.

Klusze!

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

Das mijn enige baalpunt van huren dat het inderdaad niet van mij is. Zo heb ik wel een nieuwe keuken van de WBV gekregen, maar ik zou mijn badkamer wel willen doen. Die is bruin betegelt. Het sanitair is overigens wel net vervangen allemaal.

Maar krijg je daar inderdaad nog wat voor of zeggen ze alleen maar dank je wel??

Groetjes,

Michèle

Super! Maar wel wrang dat het je financieel uiteindelijk niets oplevert. Of krijg je wel een bijdrage van de woningbouw?

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Hier is het bij de woningbouw zo dat als je eruit gaat je vergoeding kan krijgen voor de woningverbeteringen die je zelf hebt gedaan. Hoeveel dat is geen idee eigenlijk, zal wel niet zo veel zijn. Maar goed keuken en tegeltjes waren nog allemaal origineel van de bouw dus dan weet je wel hoe het eruit zag hier. Van die kleine plavuizen van die grijs gele dingen op de vloer enz.
badkamer en wc wachtten we wel tot d woningbouw het komt doen ook al zien die er ook niet uit. Wc is niet ens betegeld, alleen de vloer dan. Badkamer is na de bouw ook niets meer aangedaan en ook maar voor een heel klein deel betegeld. Zit hier allemaal nog van dat ouderwetse spuitwerk op.
Keuken zou vandaag geleverd worden maar er was iets verkeerd gegaan bij de leverancier waardoor alleen de apothekerskast geleverd is.
Echt balen want ik had net m’n keuken leeggeruimd omdat we van het weekend aan het slopen zouden gaan. Nu komt hij pas volgende week vrijdag. Maar goed we hebben ook nog een hoop voorbereidend werk te doen. Ik moet nog even kijken hoe we het nu gaan plannen. Iig ik ben bij dat er nu wat aan gaat gebeuren.

groetjes Ramona

je zou kunnen kijken wat je woning aan punten vermeerderd
als er een vermeerdering in zit zijn ze verplicht om je huur te verkorten dit geld voor alle verbouwingen die je met toestemming in je huurhuis doet
zo hebben wij een dakkapel geplats en daardor een punten vermeerdering gekregen dus een lagere huur, het schel per maand niet heel veel maar elke cent die je minder hoeft te betalen is na een jaar of wat toch een flink bedrag dus zou even vragen hoe dat bij jou zit na de verbouwing zou er iemand van de woningbouw langs moeten komen om te oordelen of je inderdaad meer punten krijgt voor je woning.

Je aantal punten staat in je huurcontract.

wij krijgen als het goed is ook een nieuwe keuken dit jaar van de woningbouw ben benieuwd hoe lang ze er mee bezing zullen zijn want koken komt er dan niet van en met de vervanging van de deuren en ramen waren ze 5 dagen mee bezig!! erg lang vind ik dat

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag

Leuk zeg!!

Zou ik ook heerlijk van genieten, van een nieuwe keuken.
En waarschijnlijk zitten julli ee rnog wel even, dus dan moet je wel een keuken hebben di eje mooi vindt!

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Ik kijk er ook erg naar uit, vooral dat het dan eindelijk netjes is. Ik vind het niet zo erg dat het niet zo heel modern is maar het was bij ons ook erg beschadigd en niet meer goed schoon te krijgen. Ik schaamde me eigen er echt voor.
De keuken is nu helemaal leeg op de apparatuur na. Marco gaat maandag beginnen met slopen want die is dan vrij en Rens is dan bij de gastouder. Daar gaat hij maandags altijd heen omdat we normaal gezien dan allebei werken. Dus dat is wel lekker. Dinsdag gaan we kijken voor verf en een nieuwe vloer. Als het goed is komt de keuken nu as vrijdag en de klusjesman komt as zaterdag of die maandag daarop.
Ondertussen is het een beetje kamperen in eigen huis hier. Ben twee dagen bezig geweest om de keuken leeg te krijgen. EErst m’n wandmeubel leeggehaald, daar staat nu bijna de hele keukeninventaris want ja die dingen heb je wel gewoon nodig. En gezien Rens nogal grijpgraag is moest dat wel ergens komen te staan waar hij niet bij kon. Gelukkig kunnen de deurtjes allemaal op slot.
Maar goed mijn werk zit er nu voorlopig op. Deze week hoef ik er iig niets aan te doen. Moet Rens bezig houden als Marco en de klusjesman bezig zijn. Dus ik hoop een beetje op goed weer zodat we lekker veel op pad kunnen.

groetjes Ramona

Wat heerlijk dat je een nieuwe keuken hebt. Wij hebben vorig jaar een nieuwe keuken geplaatst. Mijn man heeft dit toen zelf gedaan en het is idd een hoop bende. Hihi het enige voordeel was dat schoonmaken geen zin had. Natuurlijk wel wat, maar je bleef aan de gang. Ik was zooooo blij toen de keuken erin zat en ik alles weer kon inruimen. Want het is echt een giga bende.

Groetjes,
Sandra

@Sandra,

Vandaag heeft Marco de oude keuken eruit gesloopt en idd giga bende alles zit onder het stof maar idd schoonmaken heeft weinig zin dus dat doe ik maar zo min mogelijk. Is ook geen straf toch. Maar ik zal idd blij zijn als de nieuwe keuken er in zit en alles weer op z’n plek staat.

groetjes Ramona

Hihi dat was idd het voordeel van al die troep, dat schoonmaken helemaal geen zin heeft. Hoop voor jullie dat de nieuwe keuken snel staat.

Je moet trouwens je ticker even aanpassen. In plaats van boef, staat er boe, dus je bent de f vergeten.

Groetjes,
Sandra