Yep, ze is nu basisschoolkind!

Vandaag mocht Veronica dan eindelijk kennis maken op de basisschool. Groep 1A bij juf Yvonne. Nu had ze toevallig ook vandaag eindfeest van de psz, dus dat kwam erg dubbel. Maar goed, ze mocht daar wel eerst naar toe en de toen de clown daar geweest was, gingen we naar de basisschool. En daar gebeurde iets, wat ik nog nooit had meegemaakt met dr! Eerst gingen we er naar toe lopen (school staat tegenover ons huis en psz achter ons huis, dus lekker dichtbij allemaal) en ik zeg tegen dr, dat ik dit keer gezellig er bij blijf. Neeeee, dat was niet de bedoeling, vond ze. Ze wees naar achteren, naar ons huis en zei, dat ik maar weer terug moest, als ik dr gebracht had. Oke, dit was te verwachten, ze is nogal een durfallig heldinnetje. Uiteraard gaan we gewoon mee. Lucas ook, want het was maar een uurtje en dan gaat ie maar mee hoor. Afijn, we gaan de klas binnen, zwaaien nog ff naar dr vriendinnetje die in een andere groep zit en ik haal Lucas uit de wagen. Vond het beetje lastig anders. Nou wij allemaal in de kring zitten, gaat Lucas me toch een partij zitten klieren he! Onvoorstelbaar… Dus ik weer naar de gang lopen (juf las voor uit Jip en Janneke, dus ik liep met redelijk rood bolletje), om Lucas in de wagen te stoppen en dan met wagen en al de klas weer in te lopen. Begint Veronica in eens te brullen joh!! “Mamaaaaa je MOET HIER BLIJVEN!!!”, ach gossie, ze dacht, dat ik naar huis ging… En dat is dus nog nooit gebeurd, dat ze moest huilen, omdat ik weg ging. Zo is ze dus plotseling toch weer ietsje kleiner in mijn gedachten geworden hihi. Ben dr best een beetje blij mee hoor. Dat ze het toch erg vond, dat ik weg ging. Ook al ging ik niet weg. Even later mochten ze spelen en tja…toen brulde ze, dat we naar huis gingen. Dát was niet bedoeling! Hahahaha. Ze vond het dus op zich best leuk, maar toch ook wel erg eng. Ze wilde zelfs niet naar oma of naar papa op zijn werk bellen, om te vertellen hoe het gegaan was. En dat voor een telefoonfreakje als Veronica! Later bedacht ze, dat het toch wel leuk was. Ben erg benieuwd hoe het zal gaan, als we na de vakantie beginnen. Zelf ken ik wel wat mensen gelukkig. Dat scheelt ook voor Veronica weer, denk ik. Ik praat redelijk makkelijk met andere mensen (ze heeft dat makkelijke omgaan met mensen, beslist van mij en niet van dr vader!) en dan zal zij misschien ook weer makkelijker met die kindjes kunnen spelen. Ach, ik hoef me er heel geen zorgen om te maken, dat weet ik best hoor. De grote brok in mijn keel was er vandaag nog niet hoor. Komt wel…in augustus…

groetjes Monique

Oei wat gaat het hard he, fijn dat ze het uiteindelijk toch leuk vond…

denk dat ze zelf op haar manier het moest verwerken dat ze niet wilde bellen…

Liefs Tries

Ja, zo ineens gaat het heel snel. Hoewel ik het gevoel heb, dat ze er altijd geweest is (wat deed ik toch in die tijd, dat ik nog geen kinderen had ?), heb ik ook het gevoel, dat ze er nog maar zo kort is… Dubbel hoor. De vlag gaat uit, maar de zakdoekjes zullen ook wel nodig zijn.

Armanda, hier zijn er 3 groepen 1, 2 groepen 2 en dan idd nog de gedeelde groepen. Hoe het precies zit, weet ik ook niet meer hoor… FIjn dat Sylvan het zo leuk heeft op school. Heb je nou ook het idee, dat je niet meer de enige bent, die je kind opvoedt? Dus dat andere kinderen en school zelf er aan mee werkt? Dát vind ik zo’n raar idee. Al die tijd, was IK het belangrijkst voor haar, maar daar komt nu verandering in. Ze krijgt een eigen leventje erbij. Tuurlijk ging ze al naar PSZ, maar ach die 2 dagdelen… Al leerde ze daar wel erg veel hoor, het is echt een aanrader, psz. Lucas gaat nu over een half jaar. Zal wel stil zijn hier hahaha. Wat ik ook zo’n gek idee vindt, is dat wat ze nu zal meemaken, veel nog in dr geheugen zal blijven hangen. Ik kan me nog dingen herinneren van de kleuterschool en Marcel ook. Navraag doet me hetzelfde vertellen. Nu is dat heel normaal natuurlijk, maar ik vind dat juist dát een stap groter is. Raar idee hoor, wel leuk idee, dat zeker. Dat wat ik altijd in gedachten had, zeg maar, toen ik nog zwanger van dr was, of nog daar voor zelfs. Je weet wel, die leuke dromen, van als mijn kind een jaar of 4 5 is, gaan we dit doen en dat doen en dan zal mijn kind dat later onthouden en zeggen, hoe leuk zijn/haar moeder was hahahahahaha.

groetjes Monique

jeetje gaat idd hard nou ben beniuwd naar de vakantie

zal wel stil zijn eneens

groetjes bianca

Dus jij had ook dat gevoel Armanda. Ik heb het nu al! Dat je opvoeding uit handen geeft, tenminste voor best een groot gedeelte. Vanaf nu gaat ze dan een strak geregeld leventje leiden, tot … eh … heel lang! Raar hoor… Het klinkt wel erg moederlijk he? Basisschool kind hahahaha. Zo ervaren (al kom ik pas om de hoek kijken hihihi) klinkt dat. Haha.

Vandaag gingen Lucas, ik en Veronica zwemmen, in een sub. zwembad, met klein buitenbadje. Hier in Leusden. Eigenlijk wilde ik met nog een moeder gaan. Maar niemand kon… Snik. OF aan het werk, of in de stress door vervelende ex vent, of niet thuis, of (denk ik) gewoon geen zin. NOu ja, dan maar alleen. Zwembanden mee. En joh, ging zo goed. Veronica heeft nog nooit zwemles gehad, maar die komt gewoon zelf vooruit hoor, in het diepe. Met zwemband om, bandjes om dr armen en zwemmen maar. Zelfs tegen de stroming, van de draaikolk zeg maar, in! Hahahaha, moest wel erg lachen, om een paar grote kinderen, die waren zo verbaasd om Veronica, dat ze naar me toe kwamen, om te zeggen, dat “dat kleine meisje wel heel goed kan zwemmen!!”, hahaha, was wel leuk. Lucas klemt zich wel aan me vast hoor. Uiteraard bleef ik bij dr in de buurt, wat makkelijk ging, omdat Lucas mij vasthield (of ik hem natuurlijk haha). Dus voor herhaling vatbaar. Morgen gaan we naar dierentuin Amersfoort (hier vlakbij, aangezien ik in Amersfoort woon) en halen gelijk een abonnement. Zo verlengen we onze vakantie nog een beetje…

groetjes Monique