Wurgspel spelen hot is onder kinderen

21/10 Een 11-jarige jongen uit het Waalse Amay is overleden. Hij werd zondagavond in kritieke toestand naar het ziekenhuis gebracht na een luguber wurgspel. Zijn vader vond hem in zijn slaapkamer met een sjaal rond zijn nek.

Het zogenaamde ‘jeu du foulard’, waarbij jongeren zichzelf of elkaar wurgen, is enorm populair bij de jeugd. De jongeren kicken op het duizelige en tintelende gevoel dat je krijgt wanneer de zuurstoftoevoer naar de hersenen even onderbroken wordt.

In Frankrijk is uit onderzoek gebleken dat 1 op 10 jongeren het levensgevaarlijke spel al gespeeld heeft. Ook in België neemt de populariteit toe. Twee weken geleden viel al een eerste dodelijk slachtoffer in ons land.

Hoorde hier laatste tijd steeds meer over… vreemd toch dat kinderen deze grens gaan opzoeken? Moet toch ergens vandaan komen?! In mijn ogen gebeurd dit alleen in Amerika ect. Het is niet alleen ver weg … ook in belgië nou dat klinkt toch best dichtbij.

Vaag hoor… Doet mij trouwens denken aan (raar maar waar) wurgsex… Dat is toch hetzelfde idee, dat erachter zit? Hoe komen kinderen er toch bij om zulke spelletjes te gaan doen…

Bizar. Hoe komen ze er inderdaad op?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Wat een ontzettende onzin om zo’n spel te spelen!!
Daar snap ik nou werkelijk helemaal niets van:S
Liefs, Anne

Lilypie First Birthday tickers

Ja ik vond het ook echt vreemd. Nu willen ze omdat er hierdoor echt doden vallen (juist jonge kinderen) er meer bekendheid aan geven. Zodat ouders erover praten en aangeven dat dit heel gevaarlijk is, en dus dood als gevolg kan hebben.

Hoe ze er aan komen? Ik denk door de gekheid in deze wereld. Hoe komen die gasten erop om bijv met geweer een school in te gaan of een kinderdagverblijf! Gewoon door de films en tips die ze daardoor krijgen. Niet dat ik nu afgeef op films of tv hoor. Dat is ieder voor zich. Maar denk wel dat mensen die een tik hebben en zich heel eenzaam voelen waarvoor het leven dus geen nut heeft… hiermee denken even de aandacht te hebben al kost het hun eigen leven.

Echt bizar!!

Had hier zelf nog helemaal niet van gehoord, maar als ik dit zo lees moet je behoorlijk ver heen zijn om dit soort spelletjes te gaan spelen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Tweede Ticker

Bah! Wat een raar idee weer, het word ook steeds gekker zeg! Het doet mij inderdaat ook aan worgsex denken, en daar kan ik met mijn kop al niet bij, terwijl dat ‘‘verstandige volwassenen’’ zijn die dat doen… maar kinderen… pffff! echt bizar!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Waar is de tijd dat je heel hard in de rondte draaide en je je hooguit een buil op je hoofd kon vallen gebleven. Degene die dit bedacht heeft en verspreid moet wel heel ziek in je hoofd zijn.

Groetjes,

Michèle

teveel film gekeken
maar dan moet je echt wel een steekje loshebben om zoiets te doen.
psychische hulp dat is wat ze nodig hebben