Hallo mamas,
ik ben nieuw hier en heb heel veel vraagjes.
Het eerste waar ik me nu zorgen over maak: mijn baby is bijna 8 weken en de laatste week terwijl hij slaapt begint hij ineens met zwaar te wurgen in combinatie met snot achteraan in zijn neusje. Het lijkt alsof hij het snot wil wegslikken en begint te wurgen, maar heel fel. Heel zijn lijfje verkrampt ervan. Ik probeerde al naaprep maar doet niet veel en daar wurgt hij nog meer van dat ik denk dat hij niet meer gaat ademen, zo rood wordt hij dan. Hij niest dan ook een keer, maar er komt niets uit… help…
Wurgen met snot
Net als Sje; Wurgen? Naaprep?
Misschien even handig om te weten wat je er mee bedoeld Is hij verkouden?
Groetjes Manderijn.
Dag Sje en Manderijn,
Wurgen alsof hij moet overgeven. Het klinkt alsof hij zijn snot wil inslikken, maar het niet machtig is en daardoor wurgt/kokhalzen. Ik denk niet dat hij verkouden is, zou hij anders geen rode oogjes hebben? koorts?
Naaprep is fysiologische zoutoplossing
Als je je zorgen maakt zou ik even langs de ha gaan… Je kunt ook een neuspompje proberen, verkopen ze gewoon bij de drogist. Daarmee kun je proberen het neusje snotvrij te maken… Als het niet uit zijn neusje loopt wat vaak bij jonge kinderen wel gebeurd als ze verkouden zijn is dat het vast niet, maar dan is het wel vreemd en snap ik volkomen waarom je je zorgen maakt! Koorts hoeft niet altijd een rol te spelen bij verkoudheid, dan zou er vaak meer achterliggen zoals luchtweginfectie of griep. Sterkte ermee, en laat vooral even weten hoe het gaat!! Vooral bij zo’n jong kindje kun je niet voorzichtig genoeg zijn!
Nathanael is van 10-06-09
Daarnet deed ie het weer en begon fel te niezen, het snot (wel kleurloos) liep gewoon uit zijn neusje, dus hij heeft volgens mij dan toch een verkoudheid. We zien maandag de kinderarts pas, dus nog even wachten.
Misschien drinkt hij daardoor minder?
quote:
Dag Sje en Manderijn,Wurgen alsof hij moet overgeven.
Soort kokhalzen dus.
Groetekes, Sje