Herkenbaar! Eva gilt al ‘kaasj’ als ze de letters van de AH ziet! Laatst hadden ze geen bordje kaas meer staan en ze was zwaar teleurgesteld. Ze hing in haar wagen te mokken. Gelukkig scoorde ze toen een plakje worst! Bij de ETOS, die naast de AH zit, staat een pop met een schaal snoep. Zodra ze die ziet, roept ze al. Het gekke is, dat ze die snoepjes (colaflesjes/krijtjes/drop) niet eens lust en ze in de winkel al uitspuugt en aan mij geeft! Tóch pakt ze het! De bakker zit ook al dichtbij en daar krijgt ze steeds een speculaasje. Zo blijf je aan de gang en Eva zegt geen ‘nee’. De verkoopster van de bakker vraagt overigens wel eerst: ‘Mag ze een koekje?’ Ik pak het dan aan en geef Eva de helft. Een kaasje of plakje worst vind ik niet zo erg, maar een koekje…gelukkig komen we niet elke dag bij de bakker en anders zou ik ook eens ‘nee dank je’ zeggen. Eva vraagt er (nog) niet zelf om. Maar ze wennen er zeer snel aan. Bij de Lief-winkel hier krijgt ze steevast een ballon als we daar zijn. Laatst kreeg ze die niet en toen wees ze en deed ze ‘eh-eh-eh’. Het was opruiming en daarom deelden ze volgens mij geen ballonnen uit? Ik kreeg mijn shirt opeens ook in zo’n markt-zakje i,p.v. in een Lief-tas…Maar goed…kindjes zijn net robots en ja, dan weten ze precies waar ze wat krijgen!
Toen ik studeerde verdiende ik bij door bij een supermarkt te werken. Ik stond bij het vlees en wij gaven altijd knakworstjes weg. Die waren heerlijk! Alle kindjes wilden die hebben! Ze vroegen er vaak zelf om, maar dat vond ik niet zo’n probleem. Als er ergens iets wordt uitgedeeld en ik krijg het niet van de verkoopster, zoals laatst een monstertje bij de Ici Paris, dan vraag ik er ook om hoor!
Iedereen kreeg het, behalve ik…Alleen wel netjes! Ik probeer Eva wel te leren dat ze ‘dank je wel’ zegt, al komt dat nog niet goed over. Ze zegt: ‘Asj’=alsjeblieft als ze iets krijgt! Ze geeft wel een stralende lach als dank en zwaait ook. Dat vind ik voor nu dan ook prima.
Dat verhaal van Sje…daar kan ik niet over uit! Graaien naar een schaal en wachten tot 'ie gevuld is! Dat zie je ook vaak op markten, als ze bv gratis een nieuw product uitdelen. Iedereen graait en snaait! Vreselijk! En dan die hele schaal leegvreten! Wat een voorbeeld! Nee, Eva mag één dingetje pakken (laten we eerlijk zijn, het ligt er ook voor) en verder niks. Ze zeurt dan wel om meer, maar daar begin ik niet aan. Wel iets overlaten voor anderen. Dat wil ik sowieso. Laatst at het neefje van mijn vriend hier de hele brie op, die ik net had neergezet met toastjes. Binnen 3 minuten was 'ie weg! Nou, dat zou Eva dus nooit mogen! Ik zou zeggen: ‘Eva, andere mensen lusten ook brie!’ Ik zie nóg voor me hoe hij met het kaasmesje de enorme blokken eraf sneed. Ik had er natuurlijk iets van moeten zeggen, maar ja…Volgende keer maar.
Ik dwaal af…wat ik wilde zeggen…ik vind af en toe iets lekkers ok, maar het hoeft niet elke dag.
Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 17 Jul 2010 23:40:04