Wordt zo moedeloos van alles

Ik weet het ik heb nog tot het einde van de maand, maar ik wordt zo moedeloos van alles. Afwijzingen van bedrijven, sorry u sluit iet aan bij wat we zoeken. Uitzendbureaus die bij voorbaad al beslissen dat je niet geschikt bent of waar wel op intake mag komen maar waar je daarna nooit meer wat van hoort. En dan nog instanties die je kastjes en muren laten zien maar niemand die nou weet waar je een diploma kan vinden… Ik word er doodmoe van. Weet iemand of je gewoon tijdens kantoor uren achter de kassa bij de albert heijn kan???

Groetjes,

Michèle

meid ik weet precies hoe het voelt en dan vaak ook nog helemaal geen antwoord krijgen das nog het ergste,of in het geval van mijn man bij voorbaad al zeggen (bij het uitzendbureau) dat ze voor hem geen werk hebben omdat hij niet geschikt is voor hun vacatures omdat hij overgetalenteerd is tsss alsof je dat binnen 5 minuten kan zien en daarbij wie zegt dat mijn man geen werk aanneemt dat wat minder op zijn niveau is, zolang hij maar weer fulltime aan het werk kan vind hij het best, stelletje mutsen zijn het daar af en toe.

volgens mij kan je best tijdens kantoor uren achter de kassa zitten bij de appie maar of dit is wat je wilt??

het is een rot tijd om te solliciteren echt waar weinig vacatures en teveel werkzoekende

before you judge me, try hard to love me

Nou daar wordt ik dus nog het meest moedeloos van en pissig dat zo’n muts jonger dan ik ben mij gaat vertellen dat ze denkt dat haar klant niet op mij zit te wachten. Door die dozen blijft de werkeloosheid hoog en krijgt niemand een eerlijke kans. Tuurlijk snap ik dat ik voor directie secretaresse niet in aanmerking kom, maar juniorsecretaresse zou geen enkel probleem zijn, maar volgens mina muts kom ik daar niet voor in aanmerking want ja papieren en bla bla bla en ja ze weten het zeker. Echt zo kanp dat ze allemaal gedachte kunnen lezen. En nee ik wil dat niet, maar ik heb er ook geen zin in om weet ik niet hoe lang thuis te zitten terwijk het UWV tot 27-6 heeft om te beslissen dat ik wel of geen uitkering krijg.

Groetjes,

Michèle

Wat balen voor je! Het is inderdaad echt een mindere tijd om werk te zoeken… Ik weet er alles van helaas…
Bij de AH kan je zeker weten wel tijdens kantooruren werken, maar ik denk niet dat je dat gaat lukken meid… Ze hebben daar tegenwoordig bijna alleen nog maar mensen van 16-22 werken en dan houd t op…
Hoe jonger hoe beter voor dat soort werk…
Heb je toevallig je cv al eens op monsterboard gezet? En op werk.nl? Dan kunnen mensen jou benaderen ipv jij hun.
Misschien proberen?
Heel veel succes ermee!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Heb ik inderdaad ook gedaan, die laatste (werk.nl) moet omdat je anders niet eens een ww uitkering krijgt, en grote kans dat ik misschien wel wat heb hoor eind april. Maar ik zie al 2 weken dezelfde vacatures voorbij komen, en hoor al 2 weken hetzelfde gezeur. En dan is er ook dat verhaal van die diploma’s waardoor uitzendbureaus ook al meteen de deur dichtgooien. Echt zo waardeloos allemaal.

Groetjes,

Michèle

o ja over diploma´s doen ze onwijs moeilijk, jaren geleden moest mijn man naar kosovo alleen om zijn diploma te halen tis toch te belachelijk voor woorden.
inmiddels heb ik er een stuk of 10 kopietjes van zodat we daar nooit meer gezeur over krijgen

before you judge me, try hard to love me

nou ja ik ben dus echt overal aan het zoeken nu naar die diploma’s. Gemeente stuurt me door naar de gemeente archieven, die sturen me door naar de IB groep en die stuurt me weer door naar de oude school die niet meer bestaat want zij zijn er volgens hun verantwoordelijk voor. Dus ik heb nu de school gemaild van luister ik heb dit traject afgelegd en kom weer hier uit dus deal with is. Alleen dat in vriendelijke bewoording. Desnoods maken ze een verklaring of iets en laten zie die notariseren. Er moet toch ergens bewijs zijn dat ik dat examen afgelegd heb. Heti s per slot van rekening een STAATSexamen. En ik heb de zus van mijn eerste ex gemaild in de hoop dat zij me kan helpen. Misschien met godsgratie liggen ze nog bij haar broer. En anders die ik wel minder werk maar dan haal ik er nog wel een diploma bij en dan ga ik wel weer voor hoger als de markt weer beter ligt. Maar dit is niks zeg.

Groetjes,

Michèle

Ik kan me heel goed voorstellen dat je hier moedeloos van wordt.

Ik hoop echt voor je dat het je gaat lukken je diploma’s ergens te bemachtigen en bovenal dat je in april weer een nieuwe baan hebt.

Sterkte!

Groetjes,
Sandra

Ik hoop het ook, heb inmiddels alweer 3 soli’s de deur uit, waarvan een min of meer gedwongen via het uwv. En dat is voro mij echt het laagste van het laagste. Telefonische verkoop, maar ja je bent min of meer verplicht als het uwv ze aandraagt er op te reageren dus maar gedaan. Zul je zien wordt ik daar wel aangenomen. Maar ja dan heb ik in iedergeval iets en mocht er zich toch wat anders voordoen. Al hoop ik meer dat waar ik nu net op gereageerd heb ik meer kans maak. Administratie. service desk bij een onroerendgoed bedrijf. Om 11.00 heb ik vanmorgen ok nog een intake bij Adecco staan. Dus er is genoeg maar na 3 afwijzingen zakt de moed je soms even in je schoenen.

Groetjes,

Michèle

ow michele meid, serieus houdt moed !
Ik snap je zo goed… ik heb ongeveer 1.5 ordner vol met sollicitatie brieven staan, van vorig jaar !!! ik heb natuurlijk mijn zwangerschap gehad, en toen heb ik dus ruim een jaar thuisgezeten en me eigen het rambam gesolliciteerd… inderdaad, geen reactie, k-reacties… serieus, het was te verschrikkelijk voor woorden, ook ik heb pogingen gedaan bij de AH (vroeger toen ik 17 was ook achter de kassa gezeten) bij de kwantum, gamma, u name it, ik heb er gesolliciteerd…
nou echt ik zat ook kantje boord om mijn 'mind’te verliezen, ik kon het kdv bijna niet meer opbrengen (want dat krijg je niet vergoed als je nie werkt) maar ja om enige kans te hebben op een baan heb je wel dagen nodig waar er goed op je kind gepast word, en haar eraf halen, gaan solliciteren en vervolgens weer inschrijven, dat duurt gemiddeld 10 maanden want er is een wachtlijst, blijkt niemand te snappen, ook het uwv niet !

mijn ouwe baas belde dat ik terug mocht komen, omdat ze mensen zochten, en ze wisten dat ik het systeem belde, echt waar, ik heb kei hard staan janken, zo zo blij was ik !!!

dus ik geloof ook dat het bij jouw, linksom of rechtsom goed gaat komen !!! blijven solliciteren meid, die mensen weten nie wat ze missen, sukkels

Pippy is geboren 17.07.2009

Nou ja mijn oude baas hoef ik niet aan de lijn, althans Kone niet. Maar ik hoop het echt enne overigens moet het UWV je wel een vergoeding geven voor het kdv. Maar wat je zegt die kun je niet opzeggen want dan zit je nog meer omhoog.

En weet waar je ik helemaal sch**tziek van wordt. Die AOW-ers die arbeidplekken bezet houden. Echt als die nou gewoon eens lekker van hun pensioen gingen genieten en dan de jeugd ook eindelijk eens een kans op de arbeidsmarkt gaven maar nee we zijn zo trots op ouwe krasse baasjes en bazinnetjes dat die nog werken. Ja en ondertussen de pensioen en AOW behouden, moet ik proberen met een uitkering, wordt en gekort en ik krijg een boete.

Groetjes,

Michèle

ja het is gewoon een drama ! en dat uwv daar word ik serieus depri van ! bovendien, moest ik dan komen, dan zei ik , graag op donderdag of vrijdag, want dan is de baby (ze was toen nog maar een paar maanden) bij de opvang…
kreeg ik een oproep, en je raad het al, nooit op donderdag of vrijdag, kon IK weer gaan bellen …
heb dr dus een keer meegenomen, heb ze het hele uwv bij mekaar gekweekt, en vet gekakt… hahahaha net goed ! toen snapte ze het ! finally!

ja ik kreeg toen geen vergoeding omdat ik nog niet had gewerkt na mijn zwangerschap, net of ik daarvoor koos, en omdat mijn man toen nog eigen baas was en te veel verdiende, na een jaar liep mijn ww af, en zou het dus socialedienst worden, kreeg ik ook nie, omdat hij te veel verdiende… (nou en dat viel reuze mee, want ik moest very creabea zijn met onze centen) echt eikels !!

maar ja dan zie ik zo’n programma waar mensen van 25 euro per week rond moeten komen met 2 kids, dan denk ik… ow ik heb het nog nie zo slecht, heb nog een dak boven me hoofd, slaap nog niet in een kartonne doos… (maar ja je word er ontiegelijk moedeloos van , je maakt je zorgen, wat een drama hoor

Pippy is geboren 17.07.2009