Wordt zo moe van kinderopvangtoeslag

Staat er vanmorgen weer een stuk in de krant dat de kinderopvangtoeslag 200 miljoen euro hoger uitvalt dan begroot en dat er maar weer gekort moet worden. Ik betaal al genoeg aan die creche. Ze zijn er achter dat er nog steeds te creatief met de toeslag omgesprongen wordt. Lees er worden nog steeds opa’s en oma’s betaald. Ik vind dit zo’n BS. Echt als mijn vader met zijn bijstand bijklust dan wordt ie meteen gekort maar opa en oma kunnen wel bijklussen naast hun AOW. Ik zeg korten die hap als ze extra geld krijgen. En dan al die zogenaamde alleenstaande moeders die alles maar opstrijken omdat pappa op papier niet bij ze woont. Echt als mamma die alles volgens de regels doet wordt ik zo moe hier van. Laat ze eens geld en tijd steken om deze pratijken op te lossen en aan te pakken ipv de eerlijke mensen er voor op te laten draaien.

Groetjes,

Michèle

nou mijn stem heb je!
ook ik ben iemand die altijd alles volgens de regels speelt en schiet er daarom vaak een hoop bij in. terwijl er mensen om mij heen zijn die het idd niet eerlijk spelen en er #$!*#@% gewoon mee wegkomen.

liefs,
Rinske

nou wat een gemouw ist toch elke keer he…eerst moesten moeders aan het werk, vanmorgen hoorde ik dat ze in de randstad nog 50.000 kids op een wachtlijst staan voor naschoolseopvang, daar gingen ze nu weer geld in stoppen , en nu hoor ik dit weer van jouw op het forum…pffhhh ja dr word veel misbruik van gemaakt, vorige week nog een heel stuk over mensen die als gastgezin samen met de ouders subsidie vingen, kinderen kwamen daar nie eens, en die menen verdeelde het geld…

Pippy is geboren 17.07.2009

Nou als ze daar nou eens tijd in staken ipv bakkelijen over bezuinigen dan kan dat een hoop schelen. Kijk wij verdienen goed met zijn twee en ik hoef echt niet alles gratis maar zoals het nu gaat begin ik het echt een beetje beu te worden.

Groetjes,

Michèle

Het wordt er inderdaad niet leuker op om je kinderen naar de opvang te doen. Wij betalen tov vorig jaar iets van 20 euro per maand meer en volgens mij gaan we vanaf volgend jaar nog weer meer betalen. Ik moet wel zeggen dat er wel gekeken wordt naar malafide (schrijf je dat zo) opvanginstellingen. Een tijdje terug is er een onderwerp op Radar geweest van ouders die van twee of drie jaar alles terug moesten betalen omdat hun gastouderbureau heeft gefraudeerd.

Groetjes Natasja

Lilypie First Birthday tickers

@ Kringeldingetje laat ze dan nu ook eens naar de zogenaamd alleenstaande moeders kijken dan zijn we ook weer een heel stuk verder.

Groetjes,

Michèle

Daar wordt ook wel naar gekeken. Maar als papa op papier niet bij mama woont, kan de BD niet zo veel. Dan moet je al tandenborstels gaan tellen. Tenzij de mama in kwestie wordt aangegeven bij de BD. Maar ik ben het met je eens hoor. Er zijn echt mensen die er een slaatje uit slaan. Maar ik weet ook uit ervaring dat als dat bekend is, dat de toeslag wordt aangepast of stopgezet. Maar nogmaals ik ben het met je eens.

Groetjes Natasja

He als je in de bijstand zit wordt er bij minste twijfel ook een tandenborstel check gedaan en een regelmatige verrassingscontrole, laten ze dat hier ook maar gaan doen.

Groetjes,

Michèle

Ook dat ben ik met je eens. Maar bijstand is (volgens mij) op gemeentelijk niveau en kinderopvangtoeslag landelijk. Het wordt dan wel lastiger om tandenborstels te checken bij alle alleenstaande ouders. Maar nogmaals; er worden echt wel controles gedaan in de systemen en er worden er ook genoeg uitgehaald die de aanvraag niet goed/eerlijk invullen. Er zullen altijd mensen blijven die het niet eerlijk spelen.

Groetjes Natasja

Bijstand is beide. Gemeentelijke maar vanuit een landelijk oogpunt zeg maar. En ik weet ook wel dat ze die mensen aanpakken, maar in mijn ogen te weinig nog. Gelukkig kunnen wij het nog steeds leien maar ik weet dat er ook genoeg mensen zijn die hierdoor in de problemen komen helaas, alleen daar wordt niet naar gekeken.

Groetjes,

Michèle

Ik snap het ook niet helemaal meer… ze willen zoveel mogelijk vrouwen/moeders aan het werk zien, want in een ander artikel las ik dat de nederlandse vrouw “lui” is… maar ze maken het zo toch bijna onmogelijk door de kosten van de opvang steeds op te hogen?!