Wordt jou kind wel eens gepest?


#1

Het is ongelovelijk maar waar dat er nog steed kinderen onderdoor gaan door pest gedrag op school !
Zo ook een dochter van mij zondanks ze op het middelbare onderwijs zit is ze te bang om van zich af te bijten omdat ze door 1 meisje die de rest van de meiden achter zich schaart op haar kop laat zitten zijn er onder jullie ook moeders die dit mee maken ik wordt hier zo treurig en verdrietig van


#2

Nog geen ervaring mee die van mij is pas twee maar kan je verdriet erom zeer zeker begrijpen…
Als je dochter zelf niet van zich af durft te bijten is het dan niet eens een optie om met de mentor een gesprek aan te gaan? Of wil ze dat zelf niet?
Echt heel naar dat sommige mensen pesten om er bij te horen… ze weten niet wat ze een ander daarmee aandoen! ben zelf vroeger ook gepest op de middelbare school en moet zeggen dat ik me er heel eenzaam door voelde…praat veel met je dochter en laat haar weten dat jij er voor haar bent! zodat ze weet dat ze altijd bij iemand terecht kan die van haar houd…
Succes!

Groetjes!


#3

hoi

hier ook geen ervaring mee maar ik ben het met mamaboy eens
even kijken of je dochter het ook een goed idee vind om met de mentor aan tafel te gaan zitten
en laat haar weten dat je er voor haar bent en dat ze speciaal is zoals ze is en dat is goed genoeg je hoeft je voor niemand andersvoor te doen en blijf wie je bent.

sterkte

de tijd vliegt voorbij, geniet van elke dag


#4

Dat heb ik al eerder gedaan en de mentor is hier ook van op de hoogte alleen het elendige is dat het met vlagen gaat er is al een klasgenoot van haar verhuist naar een andere klas en nu is mijn dochter hier het mikpunt van we hebben ook met de ouders van dit meisje gepraat maar die beschermen hun kind (wat begrijpelijk is )
En de mentor heb ik vanmorgen ook maar weer eens gebeld of hij dit in de gaten wil houden maar makkelijk is dit niet hoor een dochter die niet graag meer naar school toe wil


#5

Als het echt te ernstig wordt dat ze zelf niet meer graag naar school gaat zou ik voor een andere school gaan kijken…Je middelbare schooltijd moet een mooie tijd vol ontdekingen en leuke herinneringen worden…En niet een ellendige tijd waarin je gepest wordt…Zoals ik al zei ben ik zelf ook gepest geweest op mijn middelbare school maar zodanig dat ik zelfs niet meer naar school durfde…Ik ben na een jaar toen ook naar een andere school gegaan en daar heb ik veel vrienden gekregen en werd ik geaccepteerd voor wie ik was…
Ik zou het eens met je dochter erover hebben.

Groetjes!


#6

Praat met je dochter en desnoods een andere school waar ze niemand kent en opnieuw kan beginnen. Ik ben zelf altijd het mikpunt van spot en pesterijen geweest. Helaas door mijn thuis situatie heb ik heel lang gedacht dat het normaal was om gepest en geslagen te worden dus deed ik niks en zo. Maar ik weet nu dat het niet normaal was en ik kijk ook niet met fijne gevoelens op mijn schooltijd terug.

Groetjes,

Michèle


#7

Het is ook ongelovelijk dat het gebeurt dit noemen ze nou ja op een gegeven moment moet je somige dingen loslaten en dit is er een vab nou dit vind ik dus heel erg moeilijk,
juist omdat ze op de bassischool een klas had waar je jaloers op kon zijn en dan gaan ze hun eigen weg en kiezen ze een school en dan hoop je dat ze het daar net zo gaan treffen als in groep 8 nou niet dus dit is een groot drama en wat voel je je als moeder dan ellendig weet je als ik er aan toe geef om haar thuis te houden dan wil ze natuurlijk helemaal niet meer school maar gelukkig wordt er wel wat mee gedaan want dit moet toch niet kunnen in 2010 ???


#8

nee dat moet inderdaad niet meer kunnen in 2010!!! Ik word er ontzettend boos om als ik dit zie. Mijn zoon gaat in september naar school, ik ben benieuwd. Directeur zei ons bij het voorstellen dat er niet mag worden gepest op school, schijnen ze heel erg op te zijn. Ik hoop het… Zelf ben ik vroeger ook “lichtelijk” gepest op school maar toen ik een “grote bek” (sorry voor de woorden) kreeg was hnet over. alleen nu op latere leeftijd komt het er wel uit hoor. ik was altijd verlegen, gauw rood wroden, tja dan ben je het mikpunt…
Gewoon naar de mentor blijven gaan en sta erop dat ze er wat tegen doen en zo niet andere school gaan zoeken (waar ik eigenlijk niet voor ben omdat je je nooit ergens moet laten wegpesten).
groetjes

de trotse mama van 1 zoon


#9

Ben ik het ook mee eens hoor maar ik denk dat Pest gedrag op geen enkele school wordt getoloteerd .
Maar ik kan je vertellen dat dit heel wat doet met een moeder dan springen je stekels wel goed op !
Als ze aan je kind zitten komen ze aan mij en wat is er erger om je kind bang te zien om naar school te gaan.
En vooral omdat ze in groep op de bassischool altijd vriendinnen om haar heen had en vriendinnen heeft ze zat thuis maar zitten hellaas niet bij haar op school .


#10

Hoi,

A. het zou niet getollerleerd moeten worden op school. Maar soms is het moeilijk te bestrijden daar het ook buitenschool tijd omgaat. heb er ook vanuit school een onderzoek over gedaan. Des al niet te min moet de school wel een duidelijk antipest beleid hebben en deze opvolgen.

B. Misschien om haar zelf weerbaarder te maken is een zelfversdedigingscursus mischien wat. Ook heb je cursussen die speciaal hier op gericht zijn.

C. Verder haar altijd positief benaderen wel oplossingen aandragen maar altijd deze met haar verzinnen overleggen doorpraten pusch haar niet jou oplossing uit te voeren vraag haar mening. Oefen gesprekken met haar hoe kan je reageren op bepaalde situatie’s. Zeg bijvoorbeeld niet nou dan sla je maar terug maar meer van als je terug slaat helpt dat dan. Of wat denk jij dat je er nog tegen kunt doen.
Moedig haar aan er over te praten. Praten is heel belangrijk als ze voelt niet bij terecht te kunnen gaat ze zich nog meer opsluiten. Misschien kan ze het wel niet aan jou vertellen zoek dan samen iemand anders die haar daarin kan bijstaan. Misschien wel oma of een buurvrouw moeder van een vriendin ik noem maar wat. En probeer niet altijd alles goed te praten zoals ik hou wel van je dat is toch voldoende helaas is dat op die leeftijd niet voldoende.

ik hoop dat je een beetje begrijpt wat ik bedoel en dat je misschien wat hebt aan mijn tips.

Groetjes

lon106


#11

Hoi,

Heb hier nog geen ervaring mee. De kids zijn nog jong (bijna 5 en 2 1/2 jaar).
Ben zelf vroeger wel eens gepest. Was ook verlegen en durfde niks terug te zeggen.
Ging dan ook met tegenzin naar school. De school deed er niks aan.
Was dan ook blij als ik eens een paar dagen met griep op bed lag.
Even pauze zeg maar.

Hoop niet dat onze kinderen later gepest worden, want het is echt vreselijk.
Je slaapt er slecht van, en weet niet wat je de volgende dag weer te wachten staat.
Maar weet wel, mocht het ons overkomen en de school doet er niks aan dan stap ik naar de ouders van die jongen/meisje.
Mijn ouders hebben dat vroeger ook eens gedaan met een jongen die mij steeds moest hebben. Hij kreeg flink op zijn kop en het ging dan niet over, maar werd minder.

Hier in het dorp is een meisje van 9 en zei vertelde me laatst dat ze naar een andere school gaat. Zij wordt ook gepest.
Een heel lief meisje met een leuke kop. Waarom???

Misschien andere school voor je dochter?

Groetjes Lisan.