sinds lars een aantla weken zo ziek geweest is was hij s;nachts veel in de weer.
En omdat hij veel te weinig dronk, ,oesten we hem s;nachts weer gaan voeden.
Lars is bijna 11 maanden maar heeft een flink jasje uitgedaan, na alle virussen en infecties.
nu gaat het beter maar hij wordt steevast 1x per nacht wakker, en is alleen te troosten met een fles.Wat moet ik nou doen
Wordt hij nou wakker vd honger of?
Hoi Emmer,
Fijn om te lezen dat het verder goed gaat met Lars. Houden zo!
Toen Lars ziek was moest hij snachts extra drinken voor de vocht.
Dat ritme zit er zo in dat hij dat nu zo gewend is.
Ik zou hem snachts geen melk meer geven maar een beetje water
uit een tuitbeker.
Je zou hem even op schoot kunnen nemen, kunnen jullie ook nog
even knuffelen. (en misschien schone luier aantrekken?)
Als hij zelf al uit een tuitbeker drinkt dan zou je die in zijn
bedje kunnen zetten zodat hij hem zelf pakt.
Weet niet of hij dit zelf al kan?
Mocht Lars geen dorst hebben dan is alleeen de speen indoen voldoende.
Dan ga je gewooon elke nacht even naar Lars toe en stopt die in.
Een beetje water drinken is ook wel lekker hoor.
Laat je me nog wat horen!
Groetjes Heleen. mamma van Elke 2 1/2 en Anne 23 week oud
wanneer elmer overdag voldoende drinkt en eet, dan kan hij geen honger hebben. Ik denk dat er een nieuw patroon ingeslopen is. Het duurt even om dit weer af te leren. Het beste kan je hem gewoon laten huilen… heel moeilijk natuurlijk zeker omdat het kereltje behoorlijk ziek geweest is. Ik ben bang dat wanneer je hem een speentje brengt, hij hierom blijft vragen. Jouw verhaal staat exact vermed in het boek Regelmaat en Inbakeren… Door ziekte veranderd het schema, het kind raakt hieraan gewend en blijft erom vragen. Afleren kan alleen door heel consequent geen aandacht meer te geven. Dit kan natuurlijk alleen maar, wanneer je mannetje weer voldoende aangesterkt is om echt 's nachts zonder voeding te kunnen…
Moeilijk hoor! Hopelijk werkt het… het duurt meestals een dag of drie voordat je het nieuwe ritme kan aanleren, met eventueel een terugval op de vierde of vijfde dag.
Maar het belangrijkste is natuulijk dat hij weer een beetje bij de mensen is. Wat vervelend voor jullie dat hij zo ziek was.
Succes!!!
Inderdaad eens overgaan op water snachts want aangezien hier geen voedingsstoffen inzitten kan hij dan wel drinken maar verder niet leren om snachts een extra vol buikje te hebben. Een tuitbeker inderdaad zodat hij het zelf pakken kan en even een paar nachten volharden.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Vannacht was het helemaal een drama.
Hijkwam om 21:00 om 12 uur s’nachts om half 5 en om 6:15 was hij klaar wakker, heb toen alle keren wel een flesje gegeven.
mijn man en ik gaan vannacht geen fles geven, alleen alshij laat vanavond komt.
lars gaat namelijk rond 17:00 naar bed en wordt dan rond 21:00 nog even wakker,
Ik laat jullie morgen weten hoe het ging.
Hij heeft namelijk ook een broertje die zijn slaap hard nodig heeft, dus laten huilen kan wel maar niet te lang