Wordt er gek van

pppffff wordt er soms zo gek van dat iedereen mijn kleine meid voor een jongentje aan ziet. dan hoor je weer wat een leuk ventje ik denk dat ben je blindt het is een meisje maar zeg beleeft het is een meisje hoor. ook al heeft luna alles roze aan zeggen ze het nog. gggrrrrrr mensen moeten beter leren kijken zeg. het is een meisje en het lijkt ook op een meisje.

zo dat moest ik ff kwijd

groetjes pascal

Gelukkig ben ik dus niet de enige die zich daar aan irriteerd! Als ik Charissa zelf een jurkje en een staartje aan en in heb dan nog vragen ze of het een jongetje is!

Ik zeg dan gewoon; nou ze heeft een staartje in hoor dat doe je niet bij een jochie. Of; staat wel raar een jurkje bij een jongentje hoor!
gewoon doen da weten ze ook gelijk hoe je er over denkt!
groetjes Bianca

Meestal reageer ik wat gepikeerd als ze zeggen: wat een knap ventje…
Ik zeg gewoon: tja… Maar eerlijk gezegd is ze een nog knapper meisje…

Eén keer ben ik wel uitgevaren, na de zoveelste opmerking… Pff, dat ik mijn kind toevallig in een spijkerbroek heb zitten wil niet zeggen dat het meteen een knul is… En zeker niet met een joekel van een bloemen speld in haar, tezamen met een leuke roze jas aan…

Zien mensen dat dan niet? Als je het niet ziet kan je het ook gewoon vragen weet je…

Hahaha, ook wij hebben dat met Evianne gehad, moet eerlijk zeggen dat het me niet zo stoorde. Een jurkje of iets roze aan werkte inderdaad net zo min. Roze wordt op vandaag ook vaker door mannen gedragen, tja alleen de jurken ( nog ) niet, maar daar wordt blijkbaar zo over heen gekeken. Ik zie het vaker ook niet, maar vraag het dan even ( of ik vraag de naam ). Bij ons vind ik het irritanter dat veel mensen Jessin uitspreken als Djessin ipv zoals wij gewoon zoals je het schrijft Jessin. Ze horen ons toch Jessin tegen hem zeggen ??? Maar ook hier maak ik in deze wereld van soms toch wel ingewikkelde namen, niet druk om.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Misschien moet je dat eens zeggen Thamar… je hebt er niks aan, maar het lucht wel lekker op… :smiley:

nog zoiets…

iedereen duikt bij mij IN de wagen en roept dan oooh geweldig een tweeling!!
Wat zijn het??
Een jongetje en een meisje…
oh…een of twee eiig?

zo dom!!! lach me slap… Alleen kom ik geen stap vooruit in de winkel.

en idd… iedereen noemt Joël dzjoël of zelfs joel

groetjes mirjam

Hoi Mirjam,

ja dat met die namen dat ken ik, wat met name oudere mensen van Zoë maken wil je ook niet weten, van Zoe tot Zoii. Valt ook allemaal niet mee die moderne namen, zeker niet voor mensen die nog uit de tijd van Jan en Piet stammen!

Groetjes,
Inge

dat is het bij mij niet…

Joël is een bijbelse naam (bijbelboek zelfs) dus juist oude mensen zeggen dit goed…
Jonge mensen zijn gewend aan het engelse dzjoël.
De wijkverpleegkunde zegt het nu op zijn Frans; zzjoël, dus…

Zoë is een mooie naam, volgens mij nog niet zo heel vaak gebruikt in Nederland,
of wel?

groetjes Mirjam

Ach, dat hebben mensen niet alleen met namen als Joël of Zoë…
Ze hebben al moeite met de naam Jeske… (Jelke, Jesse, Jetske, Jekske)
En het ongevraagd de kinderwagen induiken en met de handen aan haar zitten… Vreselijk vind ik dat… Maar daar zeg ik ook altijd wat van… Zeker als het onbekenden zijn die even willen kijken…

Hoi Mirjam,

Ok, ik dacht eerlijk gezegd djoël dat je uit zou spreken, is het jo-el?
Wij vonden Zoë inderdaad een naam die nog niet veel voorkwam en bovendien in een hele hoop landen goed uit te spreken is. Ik werk zelf als hoofd verkoop bij een internationale groothandel en je wil niet weten wat bijv. een fransman van mijn naam brouwt. Dus mocht ons dametje later ook graag iets internationaals doen, dan kan iedereen het uitspreken.
Maar belangrijkste was dat ik hem mooi vond en redelijk origineel

groetjes,
Inge

ja, het is gewoon joël op zijn nederlands uitgesproken,
anders vond ik het niet bij Elsa passen…
Wij hebben de namen vooral op de betekenis uitgezocht,
uiteraard moesten ze ook mooi klinken…

oei, Inge op zijn Frans… ik kan me er iets bij voorstellen…
Lijkt me raar klinken.
Ik heb mijn eigen (Nederlandse) bedrijfje dus heb daar geen last van!

groetjes Mirjam

Ik heb even jullie verhalen gelezen
Als ik met Yara rondloop in de baby bjorn en ze heeft een mutsje op dan vragen mensen aan mij : “Waar komt ze vandaan?” Dan zeg ik bijdehand : “Uit mijn buik, hoezo? " Dan zegt die persoon:” Oh? Ik dacht ze chinees was, dat ze uit China kwam. "Dat heb ik nu al drie keer gehoord!!???
Ik ben getrouwd met een fries en ben zelf spaans. Ik wist niet als je dat zou mixen dat je dan chinees zou krijgen.

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Haha das ook wel heel erg!
Ik zal vanavond is kruidkoek en paëlla in 1 pan gooien en kijken of er babi pangang uitkomt…
Heeft Yara dat mooie donkere wel van jou dan mappa?

Groetjes,
Inge

Gewoon lekker laten praten, al kan ik me wel voorstellen dat het vervelend is.

Anouk heeft een uitgesproken meisjes koppie en al heel lang haar voor een baby, dus tot nu toe nog nooit last van verwarring gehad. Gisteren is ze zelfs voor de eerste keer naar de kapper geweest, een mooi boblijntje geknipt (ja en dat moet nog 8 maand worden!).

Wat ik wel vervelend vind is dat iedereen altijd aan je baby moet zitten, hebben jullie dat ook. Iedereen wil haar even over haar wangetje aaien, Prima, maar dan wel graag eerst handen wassen!!!

Geniet lekker van jullie kindjes en laat de mensen maar praten.

Grt, Sabine

Yara heeft zeker die donkere kijkers van mij
Mensen die onverwacht aan je dochter of zoon willen zitten heb ik ook wel moeite mee.
Mijn vader deed dat een keer bij een baby (toen was ik nog niet zwanger) , haar moeder kwam toen aanlopen en gaf mijn vader letterlijk een tik op zijn vingers. hihi ze zei dat ze niet wilde hebben dat iedereen aan haar zit. Heel direct en eerlijk maar ik zal nooit meer dat verbaasde gezicht van mijn vader vergeten
het is toch moederinstinct denk ik.
Ik weet niet hoe ik moet reageren, ik spreek mensen er niet op aan of zo… jullie wel?

Mappa en Yara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker