Word gek van de poepluiers!

Ik weet niet waar hij het vandaan haalt, maar ik heb me toch een poepkerel gebaard !!! Het is echt niet normaal. Het begint al sochtends vroeg, dan wordt hij wakker omdat hij helemaal nat is door de gigantische poepluier. Normaal kan hij best lang slapen, maar dan is hij natuurlijk er vroeg bij. Na het drinken weer een poepluier. En dan telkens na het slapen en na de fles een poepluier!!! Dat zijn zo’n 10 (!!!) poepluiers op een dag. En dan niet een beetje , maar echt veel. Hij verbruikt zo’n 3 rompertjes, 3 broeken, wat shirtjes, regelmatig een slaapzak, de kleren van mama en heel wat luiers op een dag. Ik was me een ongeluk. Hij zit al op pampers nr 4, en nog lekt het aan alle kanten, al moet het bij dit merk wel heel erg zijn wil hij vies worden, maar dat gebeurt dus regelmatig… zucht… niets aan te doen zeker???

Nee, niks aan te doen. Gewoon blij zijn dat zijn darmen goed werken. Er zijn zat voorbeelden van kinderen die vrijwel niet kunnen poepen en die in een medische molen terecht komen.

Hou wel in de gaten of het gewone ontlasting is. Zodra hij alleen maar hele dunne ontlasting produceert, hou dan in elk geval in de gaten dat-ie goed drinkt, want anders kan hij langzaam uitdrogen en dat is nou ook weer niet de bedoeling.

Groetekes, Sje

het is ook niet een echt probleem… alleen af en toe lastig!

Hallo Kim

Poepluiers horen erbij!
Anne heeft er vandaag al 2 geproduceert en ik heb er geen moeite mee.
Mijn man en ik zeggen wel eens gekscherend dat het best lekker ruikt!
Wij hebben nooit last van lekkage, terwijl Anne van het vaste voedsel
en de Nutriton die door haar melk gaat vaak dunne heeft.
Wij kopen de luiers bij c1000. Bevallen prima!
De verkeerde luiers misschien?
Ik snap wel dat je het soms zat bent.
Wees maar blij met de wasmachine.
Vroeger moest alles op de hand!
Succes met de poep!

Groetjes Heleen.

wat een poepkontje
Hier normaal 1 poeluier of soms 2 maar nu heeft ze spuitluiers en inderdaad romper etc ook vaak vuil!
Maar ben blij met de wasmashiene en dat ik het niet met wasbord moet doen of met katoenen luiers.
Wij hebben sinds kort luiers van lidl echt iedeaal. Er zit een streep op en die verkleurd als pamper verzadigd is, en zit echt fijn.
Eerst hadden bij pamper baby dry maar de laatste 3 pakken die ik gehad heb zatten zo vast geperst dat ik ze kapot trok!! (heb ze wel vergoed gekregen van pampers)

succes met de poepluiers en de was natuurlijk

gr gytha

haha, hadden wij maar wat vaker poepluiers! Madelief poept eens in de drie dagen en dan wel een heeeeeeeeeele boel… maar het kost dan ook wel moeite en dat is te zien aan haar kleine lijfje. Maar goed, liever ook geen tien op een dag natuurlijk!

hier ff een leuke anekdote, ik ging mijn dochter verschonen een paar weken terug en op het moment dat ik haar luier onder haar vouw heeft ze me toch een spuitpoep, ik zat onder maar doordat ik van schrik opzij sprong zat het dus tegen de muur tegenover de aankleed tafel, dat is dus zo’n 2.5 meter op haar bedje die daar tegen de muur staat een gedeelte tegen het badje en ook haar hemel zat helemaal onder maar raadt eens… helemaal NIETS op de grond, kan je nagaan wat een kracht he

Ik zie het helemaal voor me, Mommy2007! Hoe je beschrijft, komen spontaan de beelden me voor! Moet er ook best om lachen, alleen lijkt het me minder prettig op het moment zelf!!!

MamaKim, het lijkt me ook best lastig soms, vooral als het doorlekt! Hebben wij hier ook wel eens last van. Maar voor de rest heeft Anna hier geen problemen met de ontlasting, al zie je wel aan haar dat ze aan het poepen is! Kunnen we gelijk daarna verschonen. Succes!!!

Moeder van een mooie dochter Anna, geboren 2 juli 2007.

Haha, wat leuk die poepverhalen! Tigo had aan het begin ook iedere luier een volle poepluier, later poepte hij 1 keer in de 3 dagen, maar nu zo’n 3 á 4 keer per dag een stevige drol.
Mijn zus heeft het trouwens ook gehad dat haar zoontje een spuitluier had, zonder luier… Heel de gordijnen zaten er onder (bijna 2 m verder) en inderdaad ook geen spoortje op de vloer…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Wat een onderwerp over poep al niet kan doen!
Ha ha ha!
Hoop niet dat wij dit ooit mee maken bij Anne.
Poep op de muur/gordijnen.
Wij doen trouwens ook nooit gelijk de luier weg.
We laten hem bij het verschonen even onder haar liggen.
We hebben het namelijk al een paar keer gehad in het begin dat
de luier al in de bak was en dat ze dan net ging plassen.
Het is ook goed dat alles even lucht beneden. Dus even een paar
min. zonder luier laten spelen.
Anne heeft al wel 2 keer in bad gepoept.
Er dreven een paar kleine keuteltjes in bad.
Gelukkig had ze al een poos gebadderd, dus kon ze er gelijk uit.
Konden ze maar praten he?!

Groetjes Heleen

Hallo,

Ook hier de poepluier verhalen van ons meisje die juist ging spuiten als de pamper weg was… Lekker samen in de douche gegaan…
Maar 10 poepluiers op een dag lijkt me erg veel. Zo verliest je kleintje wel erg veel vocht. Ik zou even een arts bellen. Ik weet dat als ons meisje 5 poepluiers heeft 2 dagen na elkaar dat er iets grondig mis is. Lijkt me echt te veel. Maar mss is het doodnormaal en ben ik te ongerust…

Groetjes en succes met opvangen!

Groetjes,

Tamara

Ik heb voor de kerst toch maar even gebeld, en nu krijgt hij telkens wat ORS te drinken. Gelukkig vindt hij t niet heel vies, en drinkt het het wel aardig op. De luiers worden gelukkig wat minder, en hij heeft vannacht weer lekker kunnen slapen. Wel om 5:00 uur nog een flinke luier, maar daarna tot 7:30 geslapen. Komt hij weer een beetje aan zn slaap toe! Nu geef ik nog wat ORS na elke spuitluier. Als hij vrijdag nog spuitluiers heeft dan moet ik even met hem langs, dan wordt het op de kweek gezet.
Gelukkig hier geen muren enzo ondergepoept, ik laat de luier er ook altijd even onderliggen, dubbel gevouwen, ben al regelmatig ondergeplast!!

Nog een fijne 2e kerstdag!

nou hopelijk worden de poepbroeken snel minder dan Kim!

succes

groetjes Gytha

Gijs poepte de eerste paar maanden nauwelijks, ik ben nu erg blij met de 2 poepluiers per dag!
Ik had laatst ook mijn eerste spuitpoep. Sta je daar midden in je nacht in je nachthemd vol poep. Mijn man vond het erg grappig. Ik heb hem voor straf de poepluier daarna laten verschonen. Haha!

groetjes,

Larissa van den Heuvel-Berendsen