Word een beetje gek van de harde buiken

Ik kan momenteel niets doen zonder harde buiken te krijgen. Draai ik me om in bed, gelijk een harde buik. Sta ik 5 minuten, gelijk een harde buik. Dit gaat echt de hele dag zo door, terwijl ik me al heel rustig houd.
Nou zeggen ze wel dat je met een tweede vaker last van harde buiken hebt maar vraag me toch een beetje af of dit normaal is.

groetjes Ramona

Toen ik zwanger was van Lisa (dus ook de 2e ) had ik ook geregeld last van de harde buiken… ik geloof al vanaf zo’n 20 weken, maar ik had ook gewoon erg weinig ruimte in mijn buik… Je moet wel opletten dat je ze niet té vaak gaat krijgen, dan zal je het toch echt nóg rustiger aan moeten doen…

Ik heb het idd ook al een hele tijd, volgens mij al voor de 20 weken.
Zal er idd wel mee te maken hebben dat die kleine weinig ruimte meer heeft. Ik ben sowieso al vrij tenger en die kleine schopt nu al behoorlijk tegen m’n ribben. Ik draag ook heel erg naar voor.
Maar nog rustiger gaat zowat niet, dan zou ik de hele dag moeten stilzitten of liggen. Ik ga nu sowieso iedere middag tegelijk met Rens rusten en doe alleen nog maar de lichtere klusjes in huis.
Worden die harde buiken weer minder als de kleine gaat indalen?

groetjes Ramona

Ik had al vanaf 18 weken harde buiken, exact hoe jij het beschrijft.
Je zult het echt rustiger aan moeten doen als het niet minder word, het kan namelijk weeen opwekken… Niet dat ik je ongerust wil maken hoor! Maar dat is wat mijn vk me vertelde…

Onze kleine is ingedaald nu, maar ik heb nog steeds harde buiken als ik teveel gedaan heb. Ik heb niet idee dat het minder word, maar ik doe dan ook eigenlijk helemaal niets meer… Alle klusjes in huis worden gedaan door mijn man, mijn ouders, schoonouders en vriendinnen, Ik hoef eigenlijk alleen Luka misschien 3x per dag in zijn stoel te tillen, that’s it.

Maar doe het rustig aan hoor, echt!

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Wat vervelend dat je hier zo’n last van hebt. Ik heb hier bij beide zwangerschappen geen last van gehad. Dus zou helaas niet weten of dit erbij hoort. Ik hoor idd wel vaak dat je ze vaker krijgt als je te veel doet. Hoe rustig je dus al doet, houd jezelf in de gaten. En meer dan dat kan je denk ik ook niet doen.

Sterkte, want het blijft natuurlijk heel vervelend.

Groetjes,
Sandra

Dat is dus waar ik beng voor ben, dat ik te vroeg ga bevallen. soms houden de harde buiken zo lang aan dat ik er gewoon bang van word.
Zelf heb ik geen ouders meer en die van mijn man zijn zelf hulpbehoevend dus daar heb ik qua hulp ook weinig aan. Mijn man doet wat hij kan in het huishouden maar ik kan ook niet alles voor hem laten liggen. Hij loopt inmiddels ook op z’n tandvlees. Gelukkig heeft mijn buurvrouw aangeboden om op rens te passen als ik het niet trek en daar ga ik ook gebruik van maken.
Morgen gaat mijn man met zijn vader naar de camping om even te checken of de caravan er nog een beetje fatsoenlijk bij staat en neemt hij Rens ook mee. Morgen heb ik dus een vrije dag en daar heb ik nu al zin in. Even lekker tijd om bij te komen.

groetjes Ramona