Woordjes

Hallo mijn vraag is wat jullie zoons en dochters die net zo oud zijn als Britt al voor woordjes zeggen.
Britt zegt Mama en Papa meer eiegenlijk nog niet.
Ben erg benieuwd wat die van jullie allemaal al zeggen.
Nou hoor het wel groetjes Christel en Britt

[/url]

Hoi

Ons zoontje Sem is net een jaar geweest, hij zegt op dit moment mama, papa, klaar en iets in de zin van nijntje want daar is hij dol op, en de rest is nog gewoon baby taal.

Het praten komt allemaal vanzelf er is voor die kleintjes zoveel te ontdekken bij elk geluidje of iets wat hij ziet is het ooooh en maar wijzen met zijn vingertje ik vertel hem wel steeds wat hij aanwijst maar daar snapt hij nu nog niks van.

groetjes sylvia

Hoi,

Onze dochter zei op die leeftijd ook bijna niks.
Mamma en babba (= pappa) en dat was het wel geloof ik. Verder
babytaal.
Zij begon pas met 2 jaar wat meer te zeggen: opa, oma, die, deze, uit,
au, boe, dierengeluiden, huis, busje, daag, doei, moi (= hoi in t gronings),
Elke,Anne, fiets, hoera.
Dat is het wel zo"n beetje denk ik.
Maak me er geen zorgen over.
Een vriendin van ons haar dochter begon pas met 3 jaar goed te praten.

Groetjes heleen. mamma van Elke 2 j en 5 mnd en anne 11 week

hoi mijn dochter is net een jaar ze praat niet echt veel maar ze kan zeggen
papa mama aai daag hoi ohoh nee ja.
het praten komt van zelf wel als je zelf gewoon tegen haar praat en niet in baby taal komt het vanzelf allemaal goed

groetjes

hallo…

onze zoon is 15 maanden en zegt papa mama bitte (zijn zus britt) opa,. oma ,ninne ,is het konijn.Baerke =de hond ,det hub=dat hebben en nee nee. en klaar . En de rest komt vanzelf.Het gaat al snel genoeg allemaal,je merkt dan bij de 2 de dat ze alles veel sneller doen en kunnen vooral omdat hem toch veel voor wordt gedaan door zijn oudere zus.En hij wil dat dan ook!! Leuk dat peuter gebrabbel.!!
Groeten van moemel.

PS leuke naam …BRITT.

hoi hoi, mijn dochter is nu 21 maand enzegt echt alles en zingt zelfs al liedjes,maar dat deed ze echt uit het niets. Op die leeftijd van jou dochter zei mijn dochter ook niet veel gewoon de standaard dingen papa,mama,opa, oma!!! maar nu klets ze me de oren van de kop en praat al met 3a4 woordejs!! Maar elk kind is daar anders in, en het komt allemaal van zelf!! Wat wij wel veel doen is met haar oefenen en veel zingen(al vanaf de geboorte, werd ze rustig van), ik benoem alles als we bijv. op de fiets zitten en we komen onderweg een hond tegen of een brommer dan benoem ik dat en herhaal dat een paar keer!!!

hoi mij dochtertje is 18 mnd en zeg al een paar woorden zoals bal,mama papa, eten, aap .op

Hallo,

Mijn zoontje is net een jaar geweest en zegt: pappa, deze, die, tik tak (klok), happen happen, da da (dag dag en zwaait dan), aai.
Maar als ze eenmaal beginnen met woordjes dan komen en ook snel nieuwe bij. Ik heb ergens gelezen 3 woordjes per maand.

Hoi!

Emilie is bijna 20 maanden en wordt 2-talig opgevoed. Ze zegt nu al aardig wat woorden en begint nu de link te leggen tegen wie ze in het frans of in het Nederlands dingen moet zeggen. Ze begint nu ook met korte zinnetjes.
We zijn echt heel trots., Maar maak je geen zorgen als je kindje nog niets zegt, het is heel normaal hoor kindjes pas wat later gaan praten.

[img]http://b2.lilypie.com/DqTbp2.png" alt=“Lilypie 2nd Birthday Ticker” border=“0” width=“400” height=“80” />

Robbe heeft ook heel lang maar weinig woordjes gesproken, nu is het een echt vergaarbakje van kennis en woorden.
Mama, Papa, Mimam (mijn schoonmoeder wordt zo genoemd), Mathijs (vriend van mijn moeder), klok, lamp, auto en vliegtuig (de twee favorieten), fiets, trein, tractor (als het maar wielen heeft), garage, Bumba, eten, bad, slapen, boven… Ik vergeet er ongetwijfeld nog heel wat.
Robbe brabbelde bijvoorbeeld heel weinig op 7 maanden en ouder, in tegenstelling tot andere kindjes. En nu staat zijn tetterke niet stil. Alles op zijn tijd