Woonaccessoires

Even heel wat anders, gewoon omdat ik me afvraag wat jullie allemaal in huis hebben wat accessoires betreft.
Ik ben best wel gek op spulletjes en snuisterijen voor in huis, hebben jullie dat ook? Waar kopen jullie dit en wat kopen jullie dan voornamelijk? Wat geef je eraan uit?
Vooral kaarsen, theelichthouders en fotolijsten zijn bij mij favoriet en ik kan dit overal kopen, op internet en in de winkel, bij de Xenos en bij Expo noem maar op. Goedkoop, voor een paar eurotjes is goed, maar ik wil me ook wel eens te buiten gaan aan duurdere spullen, maar dan moet ik het echt mooi vinden!
Hoe zit dat bij jou?

Lfs

Ja hoor, ik heb veel afrikaanse kunst en houtsnijwerken etc. Ook heb ik een foto wand met allemaal foto’s en andere herinneringen. Ik heb afrikaanse beeldjes en muziekinstrumenten (2 hele mooie trommels) Kaarsjes heb ik niet heel veel, maar heb ze wel, vooral 's avonds lekker gezellig. Ik heb laatst nog een hele mooie houten schaal gekocht voor ongeveer 17 euro! Maar die wilde ik al heel lang hebben, oohhh en het allernieuwste is een baobab boom (even googlen wat dat is als je het niet weet) miniatuur handgemaakt van bananenbast!

Wij hebben een aantal schilderijen van mijn opa hangen en verder een kast waar foto’s in staan. Kaarsen en zo heb ik momenteel niet veel staan omdat ik geen zin heb om steeds politieagentje te spelen

Groetjes,

Michèle

Wij hebben 2 grote foto’s van beide kinderen aan de muur. 70bij70 beide 13 weken oud, heel mooi!
1 grote wissellijst met een jaar lang foto’s van onze dochter, van ons ventje moet nog, maar die is er nog geen jaar
Voor de rest geen snuisterijen op planten na! Ik ben gek op planten, dus die heb ik overal

In de vensterbanken geen planten; in de ene twee witte lantaars en een plaidje voor de kat, in de andere twee kandelaars met kaarsen, twee kussentjes en een vaas. Op een plankje boven de bank vier foto’s van Erik, een kaarsje en een siervaas. Euhm…een paar foto’s aan de muur en in de keuken een paar kaarsenhoudertjes in de vensterbank. Precies genoeg om het gezellig te maken, vind ik zelf

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/EiQqp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 02 Jun 2011 18:49:04

ik ben meer van de mariabeelden en buddah’s … in het aquarium staan josef en maria van glas… op mijn vensterbanken staan 2 mariabeelden… 1 verschrikkelijke, uit de volksbuurtwinkel, zo lilijk dat ik hem bijna mooi vind, en een antieke die ik van me schoonloeder heb geeft…echt supermooi… (meer mag ik nie in huis zetten van manlief… ) hahahaha verder heb ik op de kast (hoog want ik hou ook nie van politieagentje spelen) zo’n kaarsenbord… ramvol met allerlei buddah’s … voor de rest een paar schilderijen aan de muur… (ik hou ook niet zo van afstoffen… dus ja als ik vanalles neer ga zetten moet ik ook weer met me plumow gaan zwaaien)
de rest van me maria collectie heb ik dus maar in de tuin gezet ! (ja moet toch wat he hahahaha)

Pippy is geboren 17.07.2009

Hier hebben we vooral veel edelstenen en schelpen (papa hier is verzamelaar ), en in de vensterbanken gewoon ouderwets planten
Aan de muur foto’s van de kinderen

En voor de rest staat t huis vooral vol met speelgoed

@Sugars, lekker kitscherig dus. Ik hou er op z’n tijd ook wel van, maarre…jozef en maria in het aquarium? Waar the hell verkopen ze dat!!!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Hier staan inderdaad ook boedha’s. Een thaiboedha van mijn vader gekregen, een thaiboedha in Morgan der kamer, gekregen van ons toen ze 3 maanden was. Dan staat er nog een chinese boedha gekregen van een vriend toen ik mijn eerste eigen flatje betrok en een chinese kamaturamonnik gekregen van een vriend toen Mervin en ik net wat kregen.

Groetjes,

Michèle

Hier weinig planten, wel af en toe een bloemtje.
Verder: foto’s, (veel) kaarsen en een schaal met kaarsen. In het raamkozijn 2 lantaarntjes.
O ja, er staat ook nog zo’n zilveren etagèreschaal op de grond waar fruit in ligt, en op de bovenste 2 elke keer weer andere dingen.

Ik hou wel van wat spulletjes in huis, maar het moet wel bij elkaar passen, en niet helemaal stampvol staan, want dan wordt ik gek

Liefs, Anne

Op de salontafel hebben we een langwerpige schaal met daarop 4 kaarsen, 3 kleine caktusplantjes en nog een standaard waar een groot waxine lichtje in kan. Op het tv meubel staan 4 kandelaren waar lange kaarsen in gaan, 3 waxine lichtjes houders en foto lijstjes. Op het dressoir een fotolijst waar 6 foto’s in staan, een glazen schaal, 2 siervazen en 2 kaarsenstandaars waar dikke kaarsen in staan. Verder aan de muur nog wat foto’s opgehangen. Oh ja en op de eettafel een grote schaal met veel dikke kaarsen erop en een fruitschaal. Boven de bank hebben we nog 2 schilderijen aan de muur en aan de muur bij de eettafel ook nog een groot schilderij. En bij het zitgedeelte nog een wijnrek aan de muur.

Groetjes,
Sandra

wij hebben gewoon veels te veel 'troep’in huis, moeten nodig aan het opruimen,

hebben knutseldingetjes van kids / tekeningen ophangen, foto’s schilderij ook heel veel speelgoed (veels te veel) binnenkort echt opruimen hoor
Hebben niet zo’n heel groot huis, dus heb je het gelijk al heel vol staan.

En jullie, hoe wonen jullie??
gr. mama van 2 kids

@mriek, i don’t know ! ze zijn ook niet voor in een aquarium zijn gewoon van die kristalle (nah nie echt denk ik ) dingen je kent dat toch wel van die glazenfiguurtjes, (zeer populair hier in mijn volksbuurt) heb ze van de buurvrouw gehad voor me verjaardag… en ja op de vensterbank, vond ik niet zo, toen kwam manlief met een aquarium omdat pip helemaal dol is van vissies, en daar stond een kei lilijk schatkistje in …als decoratie, dus die heb ik er meteen uitgevist… en die josuf en maria erin gezet !

Oh haha, je hebt ze gewoon verdronken Ik ken ze idd wel, sommige mensen hebben een hele vitrinekast vol met van die kristallen beeldjes. Maar dat zijn vaak dieren ofzo; ik heb nog bij niemand jozef en maria gezien. Haha!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Sugar mag je wel blij zijn dat het jozef en maria zijn, die blijven tenminste op de bodem staan

Groetjes,

Michèle

whoehahhaa ja alst een jezusje was geweest had hij heel de tijd op het water gelopen !

zo, ik ben even weg geweest en meteen een hoop reactie’s. Grappig om te lezen dat veel er hetzelfde over denken, maar dat anderen toch ook hele andere ideeen hebben, leuk!
Ik vind het wel eens lastig om te bepalen wat ik eraan uit wil geven, hebben jullie dat ook? Ik vind kaarsen al gauw te duur bijvoorbeeld, ook gewoon in de winkel. Wat geven jullie er nou aan uit??

Lfs