Meid ik weet dat je het niet wilt horen misschien, maar een heel goede vriend van me zei altijd tegen mij als ik het niet meer zag zitten in mijn eigen strijd.
zaun pleures dag as ut vedaag is geweis ken ut morge nie worde.
Vertaald: zo’n pleurisdag als het vandaag is geweest kan het morgen niet worden.
Klinkt raar maar het nieuws dat je vandaag kreeg kan je morgen niet krijgen. En tuurlijk je wilt een ander huis. Snap ik en beren op je pad is niet leuk, maar nu kun je zoeken naar nog een beter huis dan dat je had kunnen krijgen. Klinkt heel moeilijk wat ik zeggen ga. Ik heb je ooit verteld wat een kl*te leven ik gehad heb, maar ik heb geleerd om het positieve te zien van dingen. Afwijzing is niet leuk, maar je weet waarom, dus kun je dat wegwerken zodat dat uit je weg is en daarna kun je zoeken naar iets beters dan dit. Rico naar het ziekenhuis is niet leuk, maar hij komt er alleen maar beter en sterker uit. En je kan bij hem zijn. Ook kun je even zelf tot rust komen want zo’n kleintje vraagt veel energie en de laatste tijd met dat kwakkelen helemaal, en bedenk je wat is een week op een mensenleven.
Ga straks lekker genieten van jullie vakantie. Zet even alles van je af en geniet van elkaar want jullie zijn ook belangrijk (jij en rijco). Mervin en ik nemen ook soms even de momenten voor elkaar zodat we mekaar niet over 2 tot 4 jaar aankijken en ons afvragen wie wij nou waren. Enne ondertussen zitten wij hier allemaal aan ons eind van de glasvezelkabel om naar je relaas te luisteren.
Groetjes,
Michèle