Wondjes in de mond

Hallo iedereen,

Ik kwam er vandaag achter tijdens het stoeien met Nathanael dat hij 5 wondjes op zijn gehemeltje heeft…
En ook heeft hij die bobbel achter zijn hoektand, en hoest ie zijn longen uit zn lijf!
Ik heb zijn bedje aan de hoofdkant al hoger gezet maar daardoor lijkt ie meer te hoesten dan plat liggend…
Kan dit iets ergs zijn? Ik maak me er wel zorgen om namelijk!
Bel sowieso morgen even de ha voor de zekerheid, maar hebben 1 van jullie kindjes dit ook ( gehad )?
Of is dit volkomen vreemd?

Nathanael is van 10-06-09

heeft hij de wondjes ook op de handpalmen? Dan zou het mond voet en hand ziekte kunnen zijn. Niks ernstigs, is een virus.

mama1980

nee alleen in zijn mond… wat is dat dan precies, hand en voet en mond ziekte?

hier even een linkje zodat je kan kijken. Wij kregen hier laatst op het kdv een brief over omdat het heerste. Mijn dochtertje heeft het gelukkig niet gekregen, vandaar dat ik er aan moest denken toen ik je berichtje las. Maar als hij het niet op handen en voetjes heeft dan zal het dat denk ik niet zijn.

http://www.rivm.nl/cib/infectieziekten-A-Z/infectieziekten/hand_voet_en_mondziekte/Hand-_voet-_en_mondziekte_ISI.jsp

mama1980

Nee dat is het niet…
Tenzij het nog moet komen maar hij heeft die bobbel in zijn mond al ruim een maand… en het word ook na mijn idee groter en komen witte puntjes op…
Ik ben al aan het googlen of ik er nog iets over kan vinden mee nee… staat helemaal niks… :S
Ik weet van internet moet je ook niet alles van geloven of denken dat het echt zo is, maar omdat hij het nu al zo’n tijd heeft en het ook groter word vind ik het toch wel eng worden…
Het is niet hard, maar heel zacht dus een xtra tand kan het niet zijn, en als je poetst ( zijn tanden ) dan gaat het ook bloeden dus ik vermijd het eigenlijk meer…

Het kan ook een schimmel zijn, of spruw of aften? Idd gewoon even naar de ha gaan morgen. Dan weet je wat het is en kan het evt behandelen zodat je je geen zorgen meer hoeft te maken. Beterschap!

mama1980

Idd, bel morgen gewoon en laten ze hem maar even goed bekijken…
Thx voor de tips iig, of het meedenken met wat het zou kunnen zijn…

Groetjes

Nou vanmorgen naar de ha geweest ivm die wondjes in zijn mond + bobbel en ook meteen maar voor het hoesten gegaan, blijkt dat ie een schimmelinfectie in zijn mond heeft, dus daarvoor zalfje gekregen, en hij heeft een longontsteking dus daarvoor ook kuur gekregen…
Nu maar afwachten hoe snel het beter met hem gaat!

och wat zielig! heel veel beterschap.
met longontsteking uitkijken, ik kreeg als kind ook een kuur maar belande alsnog in het ziekenhuis. omdat ik een dubbele longontsteking kreeg ipv een enkele. is gevaarlijk bij die kleintjes.

Ja ik zal er zeker op letten. Kreeg ook mee dat ik zijn temp goed in de gaten moest houden of hij koorts kreeg of niet… Maar indd is veel gevaarlijker bij kids dan bij volwassene… Ik heb zelf ook een keelontsteking, luchtweginfectie en longontsteking in een keer gehad, en heb wel meer dan een maand plat gelegen omdat ik niks meer kon…
Maar ik zal er zeker op letten of het niet erger word of als het niet verbeterd dat ik meteen terug ga naar de dienstdoende arts!

ja en niet om je af te schrikken maar dan wordt het waarschijnlijk wel een opname. zoiets moeten ze niet onderschatten. longontsteking is echt gevaarlijk bij kinderen

Nee schrik er niet van af, neem liever het zekere voor het onzekere…
Hij heeft eerder in het zh gelegen met longontsteking & RS-virus, daarbij kon ie moeilijk tot niet zelf ademen, en heeft ie anderhalf week aan de beademing gelegen…
Hopen dat dat niet weer zo ver komt natuurlijk… maar daardoor ben ik wel alert geworden…
maar ik hou hier wel even op de hoogte hoe het gaat enzo…

ja dat hakt er wel in ja… herken het ook alleen dan anders. rico was namelijk ernstig uitgedroogd door een hardnekkig darmvirus.
hij lag aan het infuus. en nu hij dus amper plaspampers heeft ben ik weer gelijk een beetje inwendig paniekerig zovan: ooh niet weer! ik snap dus heel goed hoe je je voelt. sterkte meid

Ja idd… ik denk sowieso als je zoiets meemaakt, dat je dan sowieso sneller wat in paniek raakt dan dat je denkt het is een griepje ofzo… snap je?
maar goed, het komt wel goed, ik blijf gewoon goed allert en dan moet het goed komen!
Hij neemt zn medicijnen iedergeval in, dus dat is wel een goed teken! Als hij dacht van ja doei mama, dan hadden we er een ander probleem bij gehad, maar hij accepteerd het dus daar ben ik allang blij om!

Dankjewel!

ohja ik snap je helemaal.
kijk en een keer ziek oke maar als het aan de gang blijft zoals bij rico nu dat het elke keer wat is dan ga je je vanalles in je hoofd halen.
vreselijk is dat.
en dan twijfel je even aan je moederinstinct…want idd is het dan moedergevoel of laat het moedergevoel je door de zorgen je op dat moment gewoon in de steek.
fijn dat hij zijn medicijnen inneemt! ook goed die temperatuur in de gaten houden. nogmaals ik vind het nog steeds zorgwekkend haha tis niet eens mijn eigen kindje maar ik voel je helemaal aan nu.

Hihi maak je maar niet te veel zorgen komt helemaal goed
haha maar ik begrijp je wel hoor!
Zijn temp was zostraks om half 7 toen hij op bed ging 38.2 dus valt nog mee…
Wel heeft ie nu ( denk door de medicatie ) flinke gele diarree…
Ik ga zo mijn oppasmeisje de fles geven en haar daarna weer op bedje doen en dan kijk ik nog even bij hem, of alles goed is!
Desnoods voor mn eigen gevoel leg ik hem vannacht bij mij in bed, of zet een paar x mijn wekker om even bij hem te kijken…
vind ik wel zo fijn namelijk!

Hoe is het nu met Rico? ALweer wat natte luiers?
Nathanael heeft ook echt een tijdje gehad dat ie amper plasluiers had, terwijl ie wel genoeg dronk na mijn idee… Maar hij wilt absoluut nog niet op de wc of potje, maar gelukkig zijn ze nu weer gewoon

mag ik je 1 tip geven? niet bij je in bed leggen. zet dan desnoods zijn bed op je kamer of jouw matras langs zijn bed op zijn kamer.
enne ja ik voel gewoon te sensitive zeg maar als ik op 1 lijn lig met iemand hoe een ander zich voelt.
ohja over die antibiotica he, het kan zijn dat de koorts daar de eerste dagen van omhoog gaat. dit hoeft overigens niet hoor.
en over rico; ik heb een update geplaatst in zijn topic

Heb uiteindelijk paar x vannacht bij hem gekeken…
Vond ik toch een beter plan dan bij mij in bed…
Maar vannacht ging hartstikke goed, hij lag echt diep te slapen, dus daar ben ik blij om!
Nu zien hoe en wat vandaag.
En over de koorts dat dacht ik al inderdaad, zijn lichaam vecht er natuurlijk tegen…
Ben benieuwd allemaal… hij zit nu lekker pap te eten, daar had ie echt zin in!