Wit/donker wassen?

Ik zit altijd beetje te twijfelen wat ik moet doen met shirts die 2 kleuren hebben. Bijv een leuke trui/polo met lange witte mouwen maar de shirt zelf is blauw… Waar wassen jullie dat mee mee? Witte was of donkere/kleur was?

Hoi,

tja lastig zoiets, heb al verschillende keren ook zulke shirts VER wassen
nl.dat de witte mouwen blauw of roze ofzo werden. Weg shirt.!
Meestal koop ik zulke shirts gewoon niet meer bewust,
volgens mij moet je er ook geluk mee hebben,
Was je het voor de eerste keer, zou ik het helemaal apart wassen.
(dus niks er bij in risico dat afgeeft veels te groot)
ik was zulke shirts meestal op een fijnwas programma, 30 of 40 graden.
Dan blijft het vaak het mooist.
Maar uitkijken wat je er allemaal bijin doet.
Ik vind het ook altijd lastig.
Als ik twijfel, dan doe ik het zo laag mogelijk

Succes
!

Misschien zo’n colour catcher erbij ingooien? Dat voorkomt dat kleuren gaan overlopen (kan je een gekleurde en witte was bij elkaar ingooien). Werkt echt!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Ik vind dat ook altijd twijfelgevallen, dat soort shirts.

Zo’n colourcatcher vind ik persoonlijk een marketing-ding wat je alleen maar geld kost. Een oude witte sportsok bij je gekleurde was, doet precies hetzelfde.
Het laat alleen zien dat er wasgoed in je trommel zat dat afgegeven heeft, het neemt echt niet alle overtollige textielverf uit het waswater op.

Wat je kunt doen met zo’n twijfelgeval-shirt is: in een emmertje water zetten. Kijken wat het doet. Normaal gezien zou je het bij de witte was moeten kunnen doen namelijk omdat het zo gemaakt moet zijn dat de mouwen na het wassen ook nog wit zijn. Maar je hoeft maar net een slechte producent te treffen en je zit goed in de puree.

Dus gewoon in een emmertje water zetten. Na een uurtje eens kijken hoe het ermee is. Als het helemaal niet afgegeven heeft, kan het gewoon bij de lichte was. Heeft het wel afgegeven, dan sowieso met het shirt terug naar de winkel, want het is daarna gewoon niet draagbaar meer met die verkleurde mouwen. Dat is een garantie-verhaaltje dus dan moeten ze geld teruggeven.

Groetekes, Sje

doekje erbij is een wonder, nieuw spul die afgeef gooi ik samen met een doekje en het is niet door gelopen en doekje is andere kleur.

Ik heb altiijd wit en donker apart maar als het samen gaat dan zeker met doekje erbij.

Bij action/wibra eigen merk is die niet duur en het zelfde resultaat

miniboy, is hij donker blauw of licht?

donker zal ik hem bij de donkere doen is het licht blauw dan bij witte

Ik zeg handwas! Ja het is maar een shirtje, even snel wassen en het wit boven het blauw hangen dat het aan de lijn ook niet nog eens kleuren gaat mengen. Wat ik bedoel is dus als de mouwen wit zijn, het shirt aan de mouwen ophangen, zodat de kleuren niet in elkaar kunnen overlopen aan de lijn! Succes! En idd, ik doe dit alleen als ik deze kleding krijg, zelf kopen doe ik het niet!

Ik gebruik die Color Catchers ook en ik vind ze ook geweldig.
Ik heb nog nooit doorloop van kleuren gehad daarmee. Daarvoor had ik het wel vaker.
Ik zou het truitje bij de gekleurde was doen met zo’n doekje. Of idd even op de hand wassen.

Ik doe gekleurde truitjes met witte mouwen altijd bij de gekleurde was en dit gaat (tot nu dan) altijd goed.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers