Hoi ,
IK zit met een dilemma. Ik zal het even kort uitleggen. Sinds afgelopen januari zit Bo bij een kdv in de plaats waar mijn man werkt, ongeveer 30 minuten rijden vanaf hier. Wij zijn heel erg tevreden over dit kdv, en brengen Bo daar altijd met een gerust hart naar toe. Twee weken terug kreeg mijn man in eerste instantie vervelend nieuws op zijn werk. Hij zou namelijk binnen twee dagen horen of het bedrijf waar hij voor werkt falliet zou gaan, of overgenomen zou worden. Op zich waren we niet bang voor het vinden van nieuw werk. Mijn man is in zijn werkwereld bij de meeste bedrijfen goed bekend, dus dat zit wel goed. Het enige waar we wel mee zaten was het kdv. De kans was namelijk zeer klein dat Bo dan daar kon blijven omdat een eventuele nieuwe werkplek precies de andere kant op is, en daardoor bo niet meer naar dit kdv gebracht kon worden. Mijn man moet namelijk bo brengen aangezien ik na een nachtdienst pas om 830 op zijn vroegst thuis ben, en waar hij ook zou werken, het zou dan minstens een 45 tot 60 minuten om rijden zijn , om bo naar dit kdv te brengen.
Vanuit die gedachte maar het kdv bijn onze woonplaats gebeld. Ik stond daar al op de wacht lijst i.v.m. een flexibele plek vanaf januari, maar tot op heden was er geen plek. Doordat ik nu in een vast ritme zit en dus eigenlijk voor een jaar lang kan aageven wanneer ik wel/niet kan werken, zien ze bij het kdv in onze woonplaats het niet echt meer als een flexibele plek, en ze gaan per `1 januari ook nog eens uitbreiden. Kortom, ze hebben vanaf 1 januari plek voor Bo, elk dagdeel wat ik nodig heb , terwijl dit bij het huidige kdv op de dinsdag soms een probleem is (niet altijd hoor).
Het dilemma is als volgt, het bedrijf waar mijn man voor werkt is uiteindelijk overgenomen. De crisis wat werk betreft is dus voorlopig opgelost, alhoewel de toekomst wel onzeker is, en het altijd afwachten is of dit bedrijf binnen nu en een paar maanden een ommekeer kan maken richting een goede toekomst. Maar goed, voorlopig zitten we safe.
Bo zou dus niet perse hoeven verwisselen van het kdv maar… stel nou dat mijn mans werk er toch mee ophoudt,w at niet ondenkbaar is, dan is de kans groot dat er alsnog geen plek is op het kdv in onze woonplaats, als ik nu nee zeg.
Daarnaaast zou Bo anders wanneer hij 4 is naar de bso hier in onze woonplaats gaan, wat ook van dit kdv is. HIj zal dus in de toekomst toch de switch moeten maken, maar is het niet beter om dit dan nu al te doen, dan wanneer hij 4 is?
En de laatste reden om de switch te maken, het nieuwe kdv zit letterlijk om de hoek!! NOg geen 2 minuutjes lopen!!! Een wereld van verschil dus!!
Al met al heel erg aantrekkelijk dus. Waar ik nog wel mee zit, en wat ik erg moeilijk vind , is het volgende.
Het kdv waar BO nu naar toe gaat, heeft ons zo ontzettend goed opgevangen vorig jaar. We kwamen uit een hele rot situatie wat betreft opvang, en wat daar gebeurt is, en ze hebben ons met open armen ontvangen, en ons vanaf het begin het gevoel gegeven dat we welkom zijn, en dat we niets moesten aantreken van wat er in het verleden gezegd is. KOrtom, ze hebben er ons ook een beetje doorheen gesleept. Daarom vin dik het zo moeilijk om nu die beslissing te maken. Rationeel gezien weet ik dat de overstp maken veel beter is, maar emotioneel gezien zi ik er zo tegen op, ik zit nu al eigenlijk al een beetje emotioneel te zijn als ik denk dat hij afscheid moet gaan nemen daar.
Wat zouden jullie dus doen… wat is wijsheid hierin.
liefs woezel