Wisselen kdv

Hoi ,

IK zit met een dilemma. Ik zal het even kort uitleggen. Sinds afgelopen januari zit Bo bij een kdv in de plaats waar mijn man werkt, ongeveer 30 minuten rijden vanaf hier. Wij zijn heel erg tevreden over dit kdv, en brengen Bo daar altijd met een gerust hart naar toe. Twee weken terug kreeg mijn man in eerste instantie vervelend nieuws op zijn werk. Hij zou namelijk binnen twee dagen horen of het bedrijf waar hij voor werkt falliet zou gaan, of overgenomen zou worden. Op zich waren we niet bang voor het vinden van nieuw werk. Mijn man is in zijn werkwereld bij de meeste bedrijfen goed bekend, dus dat zit wel goed. Het enige waar we wel mee zaten was het kdv. De kans was namelijk zeer klein dat Bo dan daar kon blijven omdat een eventuele nieuwe werkplek precies de andere kant op is, en daardoor bo niet meer naar dit kdv gebracht kon worden. Mijn man moet namelijk bo brengen aangezien ik na een nachtdienst pas om 830 op zijn vroegst thuis ben, en waar hij ook zou werken, het zou dan minstens een 45 tot 60 minuten om rijden zijn , om bo naar dit kdv te brengen.
Vanuit die gedachte maar het kdv bijn onze woonplaats gebeld. Ik stond daar al op de wacht lijst i.v.m. een flexibele plek vanaf januari, maar tot op heden was er geen plek. Doordat ik nu in een vast ritme zit en dus eigenlijk voor een jaar lang kan aageven wanneer ik wel/niet kan werken, zien ze bij het kdv in onze woonplaats het niet echt meer als een flexibele plek, en ze gaan per `1 januari ook nog eens uitbreiden. Kortom, ze hebben vanaf 1 januari plek voor Bo, elk dagdeel wat ik nodig heb , terwijl dit bij het huidige kdv op de dinsdag soms een probleem is (niet altijd hoor).
Het dilemma is als volgt, het bedrijf waar mijn man voor werkt is uiteindelijk overgenomen. De crisis wat werk betreft is dus voorlopig opgelost, alhoewel de toekomst wel onzeker is, en het altijd afwachten is of dit bedrijf binnen nu en een paar maanden een ommekeer kan maken richting een goede toekomst. Maar goed, voorlopig zitten we safe.
Bo zou dus niet perse hoeven verwisselen van het kdv maar… stel nou dat mijn mans werk er toch mee ophoudt,w at niet ondenkbaar is, dan is de kans groot dat er alsnog geen plek is op het kdv in onze woonplaats, als ik nu nee zeg.
Daarnaaast zou Bo anders wanneer hij 4 is naar de bso hier in onze woonplaats gaan, wat ook van dit kdv is. HIj zal dus in de toekomst toch de switch moeten maken, maar is het niet beter om dit dan nu al te doen, dan wanneer hij 4 is?
En de laatste reden om de switch te maken, het nieuwe kdv zit letterlijk om de hoek!! NOg geen 2 minuutjes lopen!!! Een wereld van verschil dus!!
Al met al heel erg aantrekkelijk dus. Waar ik nog wel mee zit, en wat ik erg moeilijk vind , is het volgende.
Het kdv waar BO nu naar toe gaat, heeft ons zo ontzettend goed opgevangen vorig jaar. We kwamen uit een hele rot situatie wat betreft opvang, en wat daar gebeurt is, en ze hebben ons met open armen ontvangen, en ons vanaf het begin het gevoel gegeven dat we welkom zijn, en dat we niets moesten aantreken van wat er in het verleden gezegd is. KOrtom, ze hebben er ons ook een beetje doorheen gesleept. Daarom vin dik het zo moeilijk om nu die beslissing te maken. Rationeel gezien weet ik dat de overstp maken veel beter is, maar emotioneel gezien zi ik er zo tegen op, ik zit nu al eigenlijk al een beetje emotioneel te zijn als ik denk dat hij afscheid moet gaan nemen daar.

Wat zouden jullie dus doen… wat is wijsheid hierin.

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Ik heb met hetzelfde gezeten als jij alleen had ik dus jou ernaa fase zeg maar. Ik reisde elke dag 1.5 uur om Morgan weg te brengen en naar mijn werk te gaan. Oh wat was ik blij dat ze om de hoek terecht kon waar ze dus ook de BSO gaat hebben. Gek genoeg ben ik juist vlak bij haar oude kdv gaan werken (wat overigens failliet is) maar ik ben tot op heden zo blij dat ik dat gedaan heb. Toen ik laatst ziek was kon ik haar zo afzetten en was met 10 min heen en weer, ik ben zo ie zo ook beter te spreken over het beleid maar dat ter zijde. En ongeacht wie waar gaat werken Morgan zit zo op het kdv. Mijn persoonlijke mening is doen. Bo zal even moeten wennen, maar volgens mij is het niet zo’n moeilijk mannetje en jij hebt een zorg minder want een wat als in je hoofd is nooit leuk.

Groetjes,

Michèle

Ik ben het met Michele eens: doen!
Er zitten nog meer voordelen aan die switch nl. Bo leert kindjes kennen die hij waarschijnlijk op school en de bso ook weer tegen gaat komen (tegen kan komen). En dat maakt die stappen voor hem misschien net iets makkelijker

Maar dat je graag bij het oude kdv wilt blijven, is ook wel weer te begrijpen. Soms ben je zo tevreden dat je er niet weg wilt!

Succes met beslissen…

even een snelle update,

We hebben vorige week de knoop doorgehakt, dus Bo gaat per 1 maart naar zijn nieuwe kdv bij ons om de hoek. Mijn mans werk is op dit moment gewoon te onzeker, en als hij zijn baan verliest, en we zouden hem niet hebben overgeplaatst, waren we zijn inschrijving kwijt geweest, en dus helemaal geen opvang. Flexibele opvang heeft een wachttijd van minstens anderhalf jaar hier, dus we hadden al geluk dat we maar een jaar op de wachtlijst stonden, en toch plek kregen . We konden dus eigenlijk ook niet anders nu, en we zijn wezen kijken, en het zag er heel mooi uit. Vriendelijke mensen en bo ging gelijk spelen en ahd het hoogste woord daar. Wel een stuk groter dan we gewend waren!!
We waren nog even aan het kijken op de andere groepen en bo lekker laten spelen, hoorden we opeens een gebons, dus wij met de leidsters terug, zat bo, samen met een stuk of 4 andere jongens op de speel toren te springen en schreeuwen van plezier!! dus dat zit wel goed.
Vond het heel moeilijk om het oude kdv in te lichten, ze hebben zoveel voor ons gedaan en bo was daar zo ontzettend goed op zijn plek, maar na onze uitleg begrepen ze het volkomen, en gaven ook aan dat je wat opvang betreft gewoon zekerheid moet hebben. Ze wisten toch al wel dat als bo 4 zou worden hij overgeplaatst moest worden naar de bso bijn onze woonplaats, omdat hij natuurlijk niet een goed half uur rijden naar de bso kan. dus het zat er toch aan te komen, alleen nu een anderhalf jaar eerder dan verwacht… Ze vonden het ooke rg jammer, want ondanks dat ze het min of meer gewend zijn, ze hechten zich toch aan een kind, zien het kindje ontwikkelen, opgroeien, en danmoeten ze afscheid nemen. Is voor hun ook moelijk!!
Het is dat het werk van mijn man onzeker is, anders hadden wij er niet eens aan gedacht, maar uitdeindelijk zal het beter zijn, het is om de hoek, bo leert vriendjes te maken met dekindjes in onze woonplaats die hij waarschijnlijk op de basis school weer ziet, en nog een voordeel, hij kent al 3 kindjes in de groep waar hij dan terecht komt (neefje en 2 andere kindjes van kennissen/vrienden van ons) dus dat scheelt!!
Eind februari is zijn laatste dag,. en wil willen dan nog wel wat leuks doen, en een kado geven aan het oude kdv. Iets met het logo van het kdv (is een apart en mooi logo namelijk) of een prenteboek. Moet nog even kijken! duurt nog even gelukkig, zodat iedereen aan het idee kan wenenn!!

liefs woezel

Fijn dat de knoop is doorgehakt en dat het nieuwe kdv zo goed voelt. Ook fijn dat iedereen nog even aan het idee kan wennen Komt vast goed als ik dit zo lees!

Groetjes,
M

Ja zo’n afscheid is voor iedereen moeilijk alleen lijken die ukken er het minst moeite me te hebben. Wel fijn dat het allemaal zo snel kon en zo makkelijk gaat met Bo. En nu even brainstormen over het kado.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat jullie de beslissing hebben genomen. Het blijft altijd een moeilijke, maar Bo gaat het vast net zo leuk vinden als op zijn huidige KDV.

Groetjes,
Sandra